Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dierenvoertoer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dierenvoertoer

    Dierenvoertoer ???

    Ik zie sommige van jullie alweer kijken met zo'n gezicht van, wat is nou weer een Dierenvoertoer??

    Heel makkelijk uit te leggen, het gaat als volgt... we organiseren een dag, op die dag komen motorrijders vanuit heel Nederland (dit jaar ook 10 Engelsen), richting startpunt, in dit geval zoals altijd het plaatsje Dieren in Nederland. Elke motorrijder, zijspan of trike neemt iets aan dierenvoer mee!!! Dit kan verschillen tussen 1 pakje voer tot sommige die hele zakken van 20 kilo meenemen. Vervolgens rijdt de stoet onder begeleiding van politie en marshals richting een asiel. Bij het asiel aangekomen geeft elke motorrijder zijn meegenomen voerzak(ken) af. Hierdoor kan het asiel bijna een half tot een vol jaar met het dierenvoer vooruit. Het geld wat ze hiermee besparen, omdat ze minder uitgaven hebben aan voer, kunnen ze besteden aan verbetering van de habitat van de asiel dieren.

    Dat is het hele verhaal zo in het kort, dit jaar was het alweer de 11de keer dat het werdt gehouden met een stoet van 568 motoren. Enkele pix gemaakt om een indruk te geven van deze gezellige dag

    Tja, moet ik hier nog commentaar bij geven??






    Tja, eigenlijk een klein albumpje gemaakt met daarin zo'n 181 foto's.... de eerste reeks express tegen de zon in genomen met een lage sluitertijd... is ook wel te zien trouwens De foto's die later gemaakt werden zijn op een ietswat hogere sluitertijd gemaakt (rijdende foto's tijdens de rit)

    De echte sfeerplaatjes zoals deze zijn in een iets hogere resolutie online voor de motorrrijders....



    En wie neemt hem mee???


    Het album kun je vinden op:

    Met de voorgaande pagina's de foto's tegen de zon in en lage sluitertijd, de vervolg foto's op een ietswat hogere sluitertijd en betere licht omstandigheden Het is gewoon bulk werk, dus niet alleen de mooiste die er staan.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

  • #2
    Re: Dierenvoertoer

    vanavond als ik meer tijd heb ga ik naar het album kijken
    maar leuk initiatief daar moet ik zeggen en vind foto 2 en 3 zeker wel iets hebben ook al zijn ze niet superscherp

    Comment


    • #3
      Re: Dierenvoertoer

      Tof album Triker!

      Maar wij waren hier vooral geraakt door het initiatief!

      Dat motorrijders het hart op de juiste plaats hebben wist'k al heel m'n leven.
      Maar dat ze zich ook zo hard inzetten voor dieren, hoedje af.

      Groetjes
      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

      Comment


      • #4
        Re: Dierenvoertoer

        Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
        vanavond als ik meer tijd heb ga ik naar het album kijken
        maar leuk initiatief daar moet ik zeggen en vind foto 2 en 3 zeker wel iets hebben ook al zijn ze niet superscherp
        Hahahaha, ik heb maar weinig scherpe foto's getrokken, en ditmaal gewoon eens express gedaan om te experimenteren.... en heb ik er iets van geleerd!! Ja, ja, ja.... sluitertijd stond iets te laag hahaaha
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Re: Dierenvoertoer

          Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje
          Tof album Triker!

          Maar wij waren hier vooral geraakt door het initiatief!

          Dat motorrijders het hart op de juiste plaats hebben wist'k al heel m'n leven.
          Maar dat ze zich ook zo hard inzetten voor dieren, hoedje af.

          Groetjes
          Die motorrijders zijn niet allemaal van die bullebakken
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #6
            Re: Dierenvoertoer

            Oorspronkelijk geplaatst door Triker
            Die motorrijders zijn niet allemaal van die bullebakken

            Dat klopt, ik ken er maar 1
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: Dierenvoertoer

              Oorspronkelijk geplaatst door NoName
              Dat klopt, ik ken er maar 1

              Ja, maar Tom rijdt geen motor meer
              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

              Comment


              • #8
                Re: Dierenvoertoer

                Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                Ja, maar Tom rijdt geen motor meer
                dan is het wel een bullebakje

                Comment


                • #9
                  Re: Dierenvoertoer

                  Die van de eerste foto mag je gerust wel eens meebrengen naar een "modellen SD" .

                  Eerder dit jaar, tweede paasdag, hebben ze mij ook gevraagd om foto's te maken van de paasrit van de plaatselijke motorclub (Wheels On Fire), en daarop heb ik toen ook veel leuke reacties gekregen van de motorrijders. Alleen was het weer toen wat spelbreker, ik heb een tijdje in de regen gestaan om foto's te maken. Maar het is wel een manier om weer wat bij te leren .

                  (Op foto 002 in je abum zie ik er ééntje die niet weet dat het rubber best onderaan blijft, als je wat grip wil .)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dierenvoertoer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit

                    (Op foto 002 in je abum zie ik er ééntje die niet weet dat het rubber best onderaan blijft, als je wat grip wil .)
                    Dat zijn van die mannen die graag een stunt willen doen, maar nog weinig voertuigbeheersing hebben

                    Met een zijspan een 180 graden bocht maken door het stuur naar links om te gooien, het rechterwiel van de zijspan zorgt ervoor dat vervolgens je achterwiel van de grond af komt en zodoende kun je een leuke stunt uithalen... tja, door vallen en opstaan leert men

                    Schade:

                    -gedeukt ego
                    -spatbord bak gedeukt
                    -koplamp gedeukt
                    -koplamporen krom
                    -lichtje op spatbord verpletterd
                    -glaasje laadcontrolelampje kapot (lampje zelf deed het nog wel )
                    -spatbord zijspan zit er krom aan
                    -duozit krom en iets beschadigd, niet al te erg.
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment

                    Working...
                    X