Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif info verwijderen ?!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exif info verwijderen ?!

    naar aanleiding van het topic over auteursrechten, en het bewijzen of een foto van jezelf is, teste ik even of de foto's in mijn webalbums exif info bevatten, en wonderbaarlijk, maar nadat de foto's in photoshop (PS 6.0 EN) bewerkt werden (save as PSD) en nadien werden geëxporteerd naar JPG (automate, make webgallery) blijft de Exif info behouden.

    enkel als ik in PS een nieuw document open, en daar mijn foto in paste verlies ik de Exif info in de JPG.

    bestaat er een eenvoudigere manier om de Exif info in een webalbum van alle foto's te verliezen?

  • #2
    zoek even op jpegcleaner op het web ...

    Comment


    • #3
      Dit is wat ik vond :

      http://www.pppr.sk/rainbow/programs.html#JPG%20Cleaner
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #4
        Het Exif verwijderen kan soms nuttig zijn. Maar zeker niet wanneer in het Exif ook het serial-number van het toestel is vermeld. Dan is de maker van de foto wel zeker te bepalen en te bewijzen (aan de hand van het serial number) (maar niet elk toestel doet dat, dus even nakijken he)

        Comment


        • #5
          Exif-info kan niet dienen om iets te bewijzen, met een hex-editor pas je zo de gegevens aan. Jammer maar ieder electronisch document is te wijzigen . . .
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment


          • #6
            Dat zal wel waar zijn, helaas. Maar dan gaat men wel een niveau hoger, het vervalsen van gegevens. En dat zou wel eens strafbaar kunnen zijn ...

            De originele foto mét exif bewaren zal toch in veel gevallen voldoende zijn om de oorsprong van een foto te bewijzen

            Comment


            • #7
              Originally posted by stephrum
              Dat zal wel waar zijn, helaas. Maar dan gaat men wel een niveau hoger, het vervalsen van gegevens. En dat zou wel eens strafbaar kunnen zijn ...

              De originele foto mét exif bewaren zal toch in veel gevallen voldoende zijn om de oorsprong van een foto te bewijzen
              ja, maar welk is de originele?
              www.vildaphoto.net

              Comment

              Working...
              X