Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

internet resolutie en bestandsgrote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • internet resolutie en bestandsgrote

    Als ik een foto aanbied voor gebruik op een website, wat is het beste bestandsgrote,naast 72 DPI ?
    Ik denk sterk aan 640 pixels in de breedte...of moet ik het kleiner maken? bv. 480 pixels?
    Last edited by Katalin; 24 augustus 2005, 19:27.

  • #2
    Re: internet resolutie en bestandsgrote

    Ligt helemaal aan het ontwerp van de website. Veel van de foto's die hier door de forumleden worden geplaatst zijn tussen de 600 en 900 pixels breed.

    Grotere foto's leveren ook grotere bestanden (of vragen een sterkere compressie, waardoor de kwaliteit afneemt). Slechts 480 of 640 pixels breed is wel erg klein, zeker als je zo'n foto op een beeldscherm met een hoge resolutie bekijkt.

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: internet resolutie en bestandsgrote

      Als je over Photoshop of Photoshop elements beschikt kan je best via Save for Web gaan.
      Je ziet dan meteen het resultaat van de compressie en de kwaliteitsinstelling en je kan ook de bestandsgrootte onder controle houden.
      Op www.photo.net vragen ze foto's van maximaal 800 pixels breed en een bestandsgrootte van maximaal 100 KB.

      Groetjes,

      Marc
      aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
      grtz
      marc-en-ciel

      Comment


      • #4
        Re: internet resolutie en bestandsgrote

        Bij plaatsen op het web doet de DPI er helemaal niets toe alleen de afmetingen in pixels bij pixels is van belang.

        groeten

        Comment

        Working...
        X