Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colormailer ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colormailer ervaringen

    15 dagen geleden een album geupload naar colormailer.
    gelijktijdig met VISA betaald.
    4 dagen later zou het album verstuurd zijn...
    vandaag nog steeds niet ontvangen.

    reeds meerdere malen een bericht achtergelaten via de website, maar geen response. Kzal mijn geld kwijt zijn zeker? Het kan toch niet dat zoiets al 9 dagen onderweg is?

    wat een kl*te centrale.
    Ben zo'n 4 uur bezig geweest met foto's selecteren en in een album te schikken met de colormailer software... voor niets dus.

    Wie kent er album-afdrukcentrales die wel betrouwbaar zijn?
    Last edited by yowan-kenobi; 24 augustus 2005, 08:36. Reden: typfout ;)

  • #2
    Re: Colormailer deugt niet...

    heb blijkbaar toch te vroeg van mijn neus gemaakt.

    Wat komt mijn buurman hier net brengen???
    rarara ???
    anyone ???

    juist!!! het album! en het ziet er goed uit!

    heb lange bladzijden genomen, landscape formaat, 34cm op 24cm.
    sommige foto's bestrijken en ganse pagina, en één panorama foto heb ik over 2 bladzijden geplaatst. Echt de moeite hoor.

    Schrap mijn kritiek maar hierboven!
    PS: de zending komt uit zwitserland, en heeft dus zo'n 10 dagen onderweg geweest maar bon, 't is goed gekomen en ik ben

    Comment


    • #3
      Re: Colormailer deugt niet...

      Hey Johan,

      Mss hebben de overstromingen in die regio d'r iets mee te maken (zware overstromingen)...eind goed al goed
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Colormailer deugt niet...

        Ik had bij colormailer eens uitnodigingen laten maken, maar die kwamen 3 dagen voor het evenement aan dus niet zo goed voor de genodigden natuurlijk.

        Heb ik uiteindelijk de "foto" gewoon naar iedereen doorgemaild, en de papieren versies liggen hier in de schuif.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Colormailer deugt niet...

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Schrap mijn kritiek maar hierboven!
          PS: de zending komt uit zwitserland, en heeft dus zo'n 10 dagen onderweg geweest maar bon, 't is goed gekomen en ik ben
          [MOD] Even de topictitel weer wat "neutraler" gemaakt .
          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Colormailer ervaringen

            Awel ik heb vandaag ook mijn vakantie albums van colormailer ontvangen en ik ben eerlijk gezegd niet super enthousiast.

            Eerst ging mijn bestelling niet door. Uiteindelijk is het met hun hulp wel gelukt (vriendelijk en snel antwoord).
            Ik heb ook wel bijna twee weken moeten wachten tot ik ze binnen kreeg.

            Op 't eerste zicht ziet het er dik ok uit. Mooi verpakt voor verzending, propere afwerking, ...

            Maar de fotokwaliteit is voor mij toch ondermaats. De foto's zijn ten eerste te rood. Maar het grootste probleem zit hem in de uitgebrande highlights. Lichte gedeelte waarin hier op mijn scherm en printer nog meer dan genoeg detail zit, zijn helemaal uitgebrand in het album. Volgens mij het gevolg van de te zware compressie die hun software toepast voor het verzenden van het album naar hun centrale. Als ik mij niet vergis was het 20MB voor 40 pagina's. Da's 500kb per bladzijde. Ik begrijp dat ze enige compressie toepassen, maar waarom zoveel. Als dit teveel bandbreedte vraagt, zouden ze ook gewoon een cd-ke kunnen ontvangen met optimale resolutie.

            Langs de andere kant was het niet zo duur en presenteert zo'n album wel mooi. Mijn vrouw en ook mijn buurvrouw hadden niks gemerkt van teveel rood en uitgebrande vlekken. Dus waarschijnlijk ben ik gewoon te kritisch.

            De enige andere albumservice die ik gebruikt heb is pixbook. In vergelijking is colormailer goedkoper en ik vind hun albums ook praktischer. Maar de verwerkingssnelheid en printkwaliteit van pixbook is hoger (hoewel ook zij behoorlijk veel compressie toepassen.) Van de pixbook software wordt ik knettergek. En ook die van colormailer is niet echt geweldig. Uiteindelijk heb ik het maar allemaal in photoshop zelf gelay-out.
            Geen van beide is echt slecht, maar ik zet mijn zoektocht naar betaalbare mooie albums verder.
            Bert Stephani

            http://www.bertstephani.com

            Comment


            • #7
              Re: Colormailer ervaringen

              Ik heb een testboekje laten maken bij Pixbook.net! Kost 5 euro voor 10bladzijdes (5 dubbel).

              Het is mooi verpakt en het is thuis geleverd op 4 werkdagen! Maar ik vind de kwaliteit ook niet super! Ik ben kritisch maar het is echt soms te gesatureerd en detail is verloren gegaan!

              Het ligt niet aan compressie denk ik vermits zij 75% jpg doen maar ik denk dat ze nog 'heavy' level/color/contrast/USM doen op je foto's. Wat ik totaal niet wil.

              Het leuke is wel dat elke pagina met plastic laag is behandeld zodat je nooit vingerafrukken op je foto's krijgt!

              Hun soft is wel supergemakkelijk, een aanrader voor wie het wil testen.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

              Comment

              Working...
              X