Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus digitale fotografie

    Ik wou mij deze week laten inschrijven voor de cursus digitale fotografie in Lokeren bij cvo, nu is alles al volzet!!!!! (ook in hamme, zele, dendermonde)

    Weet er soms nog iemand waar deze, of een gelijkaardige, cursus te volgen is?? Ik weet dat je bij Syntra in Gent ook de cursus digitale fotografie kunt volgen maar dat kan pas nadat je eerst 'analoge fotografie' gevolgd hebt.

    kan er mij iemand helpen????

    bedankt!

    groetjes Tatjana

  • #2
    Re: cursus digitale fotografie

    Wel kijk dat vind ik dus spijtig dat men ervan uitgaat dat je analoge fotografie nodig hebt om digitale fotografie te doen. Ik hoop dat ze beseffen waar ze mee bezig zijn als het publiek voor analoge fotografie uitblijft en die cursus plaatsmaakt voor de digitale fotografie.

    Zelf ben ik meer een "al doende leert men" type, maar toch dit is pijnlijk om te horen.

    Er zijn altijd dingen die zowel in analoge als digitale fotografie van toepassing zijn: compositie, kleur, belichting, ... maar wat nut heeft het nu om rolletjes film te gaan verprutsen als je toch weet dat je waarschijnlijk nooit nog een filmpotje open gaat prutsen.

    't Is niet de eerste keer dat het onderwijs (en de prive vormen daarvan) tekenen van achterstand vertoont. Ik denk aan de studies informatica van enige jaren geleden toen ze allemaal nog COBOL en RPG de hemel in prezen.

    My two cents.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: cursus digitale fotografie

      Ik dacht er in Heist o/d Berg (maar dat is natuurlijk niet vlakbij) ook 1 gegeven werd (ook 1 ivm Photoshop) maar heb niet onmiddelijk een website.
      Vermoedelijk ook Syntra of CC Zwaneberg ..

      Edit:
      Gevonden:
      6-13-20 februari 2006 --> Digitale fotografie en beeldverwerking
      of 6-13-20 maart (telkens van 20.00 to 22.30h)
      Nota: opgelet dit is geen basis-cursus.

      Edit2:
      contact:
      info@zwaneberg.be


      Opleidingscheques worden ook aanvaard
      Last edited by Paul C; 23 augustus 2005, 20:12.
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

      Comment


      • #4
        Re: cursus digitale fotografie

        bedankt,e!!! Hoe 'ver' sta jij nu met fotografie?? en waar heb je het geleerd misschien?

        groetjes,
        Tatjana

        Comment


        • #5
          Re: cursus digitale fotografie

          Ben nog altijd aan 't leren
          Denk dat het levenslang wordt
          De technologie gaat rapper vooruit dan ikke (ikke begin eigenlijk al achterruit te gaan
          Maar zit al wel een jaar of 15 met refleskes te spelen.
          (maar nog maar +-7 jaar met digi's schat ik)
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

          Comment


          • #6
            Re: cursus digitale fotografie

            check even de website van het kisp, www.kisp.be
            vorig jaar organiseerden zij een cursus digitale fotografie (1 semester dacht ik), misschien is ook dit jaar het geval.

            Comment


            • #7
              Re: cursus digitale fotografie

              Waarom hier nergens om oproep doen om met collega's af te spreken en aan zelfstudie te doen ?
              Ik ken verschillende mensen uit de regio Lokeren, Dendermonde, Hamme, Buggenhout, Opwijk, Aalst, Malderen, ... die heel begaan zijn met digitale fotografie en wel best hun ervaring willen delen of aanleren.
              Meegaan met een SD is ook heel, heel, leerrijk en daar krijg je werkervaring daar waar je dat met theorie wel niet kunt.
              Indien voor beeldbehandeling vb photoshop, kan ik alleen maar zeggen dat je dan beter af bent met de tutorials die hier op BD ter beschikking staan. Ook hier zitten er echte goeroe's ...
              Veel BD komen ook uit de regio om er een paar bij naam te noemen:
              Vogels, Eranosian, Trebs, Sam Jae, purlut (mezelf), ...
              Wat denk je ? Doen !
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: cursus digitale fotografie

                een SD???

                Comment


                • #9
                  Re: cursus digitale fotografie

                  SD = shooting day, ga maar eens kijken in het Shooting Day forum!

                  Comment


                  • #10
                    Re: cursus digitale fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    Waarom hier nergens om oproep doen om met collega's af te spreken en aan zelfstudie te doen ?
                    Ik ken verschillende mensen uit de regio Lokeren, Dendermonde, Hamme, Buggenhout, Opwijk, Aalst, Malderen, ... die heel begaan zijn met digitale fotografie en wel best hun ervaring willen delen of aanleren.
                    Meegaan met een SD is ook heel, heel, leerrijk en daar krijg je werkervaring daar waar je dat met theorie wel niet kunt.
                    Indien voor beeldbehandeling vb photoshop, kan ik alleen maar zeggen dat je dan beter af bent met de tutorials die hier op BD ter beschikking staan. Ook hier zitten er echte goeroe's ...
                    Veel BD komen ook uit de regio om er een paar bij naam te noemen:
                    Vogels, Eranosian, Trebs, Sam Jae, purlut (mezelf), ...
                    Wat denk je ? Doen !
                    Ipv een shootdingday vb .een Photoshop-day (waarschijnlijk ook goedkoper om desnoods een verzekering af te sluiten, en veiliger dan Waterschei)
                    Iedereen brengt zijnen eigen Laptop mee (dan moet er ook geen stroom voorzien worden
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                    Comment


                    • #11
                      Re: cursus digitale fotografie

                      Net de nieuwe Syntra brochure in de bus gehad

                      Met o.a:
                      Digitale fotografie (incl. praktijkervaring)
                      Digitale fotografie voor beginners
                      Photoshop voor de digitale fotografie
                      Photoshop Basis
                      Photoshop Gevorderden

                      http:/:www.syntra-ab.be
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                      Comment


                      • #12
                        Re: cursus digitale fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        check even de website van het kisp, www.kisp.be
                        vorig jaar organiseerden zij een cursus digitale fotografie (1 semester dacht ik), misschien is ook dit jaar het geval.
                        Die heb ik enkele jaren geleden daar gevolgd ... vooral links laten liggen! Ze zetten je achter een Mac en t is PhotoShop van begin tot einde
                        Na veel aandringen met enkele van m'n medestudenten hebben we 1 avond een 'gast' gehad die iets van fotografie kende
                        Wij vroegen toen ook naar het verschil met de cursus Photoshop voor beginners en toen werd het wel héél stil

                        Comment

                        Working...
                        X