Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

virus

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • virus

    Hoi, Deze avond heb ik mijn pc geformateerd maar alle foto's op D schijf opgeslagen. Na alles te hebben terug geinstalleerd op C schijf heb ik een cd ingestoken met waar het loveletter virus. Zonder enig idee waren ALLE JPG enz. aangetast door dat virus. Had toen virusscanner nog niet terug geinstalleerd. Weet iemand of ik die terug kan restoren???? Wist echter niet dat die virus op die cd stond want die had ik gekregen en daar stond normaal progs op. Ik weet me echter geen raad als iemand mij kan helpen????? 5400 foto's weg en dan die van de trouw. Graag info indien het mogenlijk is thx bij voorbaat.
    Respect begint bij uzelve

  • #2
    Hallo umco,

    Amaai ... Da's wel héél erg.
    Ik heb niet dadelijk een oplossing, maar vind het héél erg voor je.
    Anderen weten misschien raad?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Amai Umco, ik meen te weten dat er niet veel aan te doen valt.... Hopelijk heb ik het mis !

      Comment


      • #4
        *slik* ... ik durf haast het woord "backup" niet uit te spreken ...


        maar zover ik weet is dat lovelettervirus een mailworm virus .. dit is de eerste keer dat ik hoor dat er een variant zou zijn die JPG's infecteerd .. met infectie bedoel je dan vermoed ik dat de images overschreven zijn met files met namen in de trand van:

        originele_image_naam.jpg.vbs (na het laatste punt zijn er verschillende mogelijke extenties)

        zodat als je bestandsnamen-extenties verbergen (standaard in windows) hebt aangevinkt, je niet ziet dat dit geen JPG maar en script file is.

        bij mijn weten kan een JPG geen viruscode in zich meedragen. Het kan enkel doen alsof het "hééééééél" groot is, en daardoor de PC doen crashen, maar een dergelijke "aanpassing" moet je antivirussoftware kunnen herstellen.

        waarom denk je dat die jpg's "besmet" zijn?

        Comment


        • #5
          Umco, plaats deze topic is bij
          http://www.helpmij.nl
          Daar mensen die je zeker kunnen helpen, en ik kan daar van meespreken!
          Anders plaats ik hem daar al even voor je, geen probleem !
          Ik stuur je de replys op het antwoord per mail

          Monique

          Comment


          • #6
            Umco:

            Zoals flurk al opgemerkt heeft, is tegen een besmetting van het loveletter virus niet veel te doen

            Probleem hierbij is, dat niet je jpg's besmet zijn (er is maar 1 virus dat dat kan. Dat is het Perrun virus en dat is (god zij dank) nog niet in het 'wild' aangetroffen), ze zijn overschreven.
            Het loveletter virus zoekt je HD's af naar bepaalde files, waaronder jpg en jpeg bestanden en overschrijft deze dan met een file die de loveletter-viruscode bevat.

            Omdat de bestanden overschreven worden, zijn deze dus fysiek van de HD weg.
            Bij mijn weten is er geen software die dat, zomaar achteraf, terug kan halen.

            Er zijn wel bedrijven die zeggen dat ze dit kunnen, maar deze zullen niet goedkoop zijn.
            Ik heb even voor je gezocht op internet en hieronder staan 2 links van bedrijven die dat dus zouden moeten kunnen. Even voor de duidelijkheid, ik ken beide bedrijven niet.


            DriveSavers is a hard drive data recovery company & worldwide industry leader. Recover your data across 100's of devices. ✓ Recover your data today!



            Als laatste wil ik je meegeven, dat je zo min mogelijk met je HD moet klooien.
            Mocht er nog wat te redden zijn, dan wordt dat met elke schrijfactie op je HD minder.


            Ik wens je heel veel succes met het recoveren van je foto's


            Dolphin

            In every colour there's the light
            In every stone sleeps a crystal
            Remember the Shaman, when he used to say:
            "Man is the dream of the dolphin"

            Comment


            • #7
              Toch altijd plezierig als je het zelf mis hebt. (en je daarmee misschien umco kunt helpen)

              Ik heb nog ff op internet voor je lopen zoeken en ik heb de volgende site gevonden


              Het is de beschrijving van een stukje software dat ik, toen ik wat dieper zocht naar het loveletter virus en recovery, meer dan 1x tegen kwam.

              On track beweert dat zij, schade aangebracht door het loveletter virus kunnen verhelpen.

              Succes
              In every colour there's the light
              In every stone sleeps a crystal
              Remember the Shaman, when he used to say:
              "Man is the dream of the dolphin"

              Comment


              • #8
                Hartstikke rot voor je Umco! En ik hoop dat je een oplossing vindt.

                Bij ons is een keer ingebroken en daarbij zijn een aantal videobanden gestolen (waaronder die van onze trouwdag). Sindsdien houd ik met het ergste rekening.
                Je harde schijf kan ook fysiek kapot gaan (in een brand bv. of oververhitting van de pc of ander defect, helemaal niet ondenkbaar).
                De eerste "investering" na mijn digitale camera was dan ook een CD-brander, omdat ik er al snel niet meer aan moest denken dat ik al mijn foto's (nog eens!) kwijt zou raken.
                Sindsdien maak ik dus geregeld een backup van mijn foto's, en liefst een dubbele waarbij ik een kopie bij iemand anders in huis bewaar (beetje paranoia misschien, OK )
                Ik weet dat ik je er nu niet echt mee help, maar anderen misschien nog wel. Ik hoop echt ontzettend dat dit voor jou nog kan worden opgelost!

                Danielle
                DSC-F717

                Comment


                • #9
                  Umco, probeer dit es...

                  http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.loveletter.a.html


                  Monique

                  Comment


                  • #10
                    Hi thx allemaal ik ga proberen wat hier gezegd is want alle foto's hebben als bestands naan jpg.vbs Ik had alles in backup op D schijf maar omdat ik C schijf geformateerd had en niet direct een virusscanner had geinstalleerd kon ik dit niet direct zien. IK heb die virus langs een cd rom gekregen die ik had geleend om progs terug op te zetten. Ik ga alles proberen om mijn foto's terug te krijgen daar de trouw zeker die foto's echt terug wil thx allen en ik hoop dat het lukt. Ik houd jullie op de hoogte. Thx allen
                    Respect begint bij uzelve

                    Comment


                    • #11
                      Jezees ! Wat erg voor u, Umco. Ik mag er nog niet aan denken of
                      het koude zweet staat al op mijn voorhoofd.
                      O.a. de foto's van mijn trouw staan op twee verschillende pc's.
                      Op één van die pc's staan die op twee verschillende HD's. Plus heb ik nog eens een backup op CD en nog een CD'tje waarop de slideshow staat met nog eens de originele foto's mee opgebrand.
                      Ben ik nu paranoïde of niet ?
                      Het wedervaren van Umco bewijst nog maar eens dat je geen enkel maar dan ook geen enkel van buitenaf verkregen computerbestand op gelijk welk medium kan vertrouwen !
                      Hopelijk zijn uw foto's te recoveren, Umco. Sterkte.

                      Groetjes,
                      Sjim
                      Nikon D70

                      Comment


                      • #12
                        Gebruik je windows? of een ander besturingssysteem? als je windows gebruikt weet ik heel mischien wel iets.

                        Veel succes!
                        Whoot Whoot! nu Fuji S7000 ;)
                        YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
                        Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

                        Comment


                        • #13
                          rdubbelud ik gebrijk windows ME als je iets weet thx thx alles proberen
                          Respect begint bij uzelve

                          Comment


                          • #14
                            Anders kun je het Progje "Lost & found" van Powerquest ook eens proberen. Ik heb hiermee zelf fotos teruggehaald van geformatteerde en gecrashte schijven.
                            Succes

                            Rob

                            Comment


                            • #15
                              Hi allen die hebben geprobeerd te helpen.
                              Heb ondertussen alles geprobeerd uren en uren scannen progies allemaal geprobeerd maar zonder resultaat. Alle jpg die in vbs bestanden zijn hernoemd heb ik terug kunnen vinden in data maar om te restoren heb ik ongeveer 50 stuks kunnen terug halen.
                              Had alleen gehoopt de trouwfoto's terug te verkrijgen maar dat is mislukt. Toch bedankt allen voor de hulp, intussen blijf ik toch nog hopen op een oplosssing. Met nieuwe moed zal ik maar terug fotokes gaan schieten en dit als een goede les beschouwen Thx allen Umco
                              Respect begint bij uzelve

                              Comment

                              Working...
                              X