Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe scherm af te stellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe scherm af te stellen?

    Hoi,
    Ik heb een Samsung 710T tft-scherm. Sinds kort ook een digitale camera en Photoshop. Nou wil ik dat scherm dus goed afstellen, maar zie door de bomen het bos niet meer:


    * Bij het scherm zaten de progjes MagicTune en NaturalColor. Met MagicTune kun je de instellingen van de monitor aanpassen en kalibreren, met NaturalColor maak je een kleurprofiel.
    * Dan heb je nog Adobe Gamma, maar dat kun je geloof ik niet voor tft's gebruiken.


    Wat ik nu gedaan heb: eerst NaturalColor gedraaid, dat kleurprofiel wordt nu gebruikt (staat ingesteld bij de beeldscherminstellingen).
    Toen MagicTune gedraaid. Het is echter nog niet naar mijn zin: het beeld was eerst te donker. Nu, na het nogmaals draaien van die progs zie ik op zo'n kleurenstrookje dat van zwart naar wit verloopt (zie je vaak op fotosites) Dat het scherm veel te licht is.....


    Hoe stel ik dat scherm goed af? Moet ik dat NaturalColor wel gebruiken?
    Mijn camera en Photoshop gebruiken het sRGB-profiel, hoe werkt dat dan samen met dat profiel dat uit NaturalColor komt?


    Oh ja, voor de volledigheid: het gaat er om dat dat wat ik op het scherm zie, ook bij een afdrukcentrale uit de printer komt. Ik print zelf (nauwelijks) foto's.


    Groet en bij voorbaat dank voor jullie reacties,

    Nelis
Working...
X