Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005







    Op vrijdag was Gabriel Rios te gast op Lowlands in de Alfa tent. Ook in Nederland veroverde hij probleemloos de muziekale harten. Op de derde foto geeft een Varilight hem precies een aureool. De reflectie onderaan krijg ik niet weg omdat ik geen PS ken. Mocht iemand dit wel kunnen, graag.

    of
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

    valt niet veel op aan te merken

    Comment


    • #3
      Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

      Neen... is prima !!!
      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

        nummers 1 en 2 zijn gewoon niet goed, we houden zo niet van neusgaten en neusharen tellen. 3 is dan weer wel goed maar was echt top als zijn gezicht wat lichter was en diafragmaringen werden weggeretoucheerd.

        Comment


        • #5
          Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

          Kan moeilijk iets aan zijn neus doen natuurlijk. En stond al helemaal tegen de barriers om zo ver mogelijk naar achteren te kunnen. Ik hou ervan om de gezichten close te hebben omdat op wijdere foto's meestal een stuk truss, een monitor, een halve storende lamp e.d. staat.
          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

          Comment


          • #6
            Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

            Peter,

            Je zegt dat je tegen de barriers stond maar, tenzij je een vaste 400mm of zo had, kon je toch uitzoomen, of ?

            Close ups kunnen prachtig zijn, maar genomen vanuit een kikvorsperspectief en face on, krijg je dikwijls weinig flatterende beelden.
            Het is beter om ze in profiel of 3/4 de te shooten.

            In deze reeks is de eerste de beste. Mooi hoe de ogen scherp zijn en de dof vermindert naar de haren toe.
            De overige twee zijn niet zo contrastrijk.
            Probeer om wat afwisseling te bieden. Dit zijn drie "gelijkaardige" beelden, net zoals de reeks van de zangeres van Moloko.

            Groetjes
            Lukathi
            Groetjes

            Lukathi

            Comment


            • #7
              Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

              De foto's zijn genomen 220 mm. Ik wou zo ver mogelijk achteruit omdat de zone voor het podium vrij klein gehouden was en door achteruit te gaan wou ik dat kikerperspectief zoveel mogelijk verkleinen. De 'echte' fotografen sakkerden ook over die kleine afstand.

              Ben nog niet lang bezig met foto's nemen en leer nog elke keer bij. Ik neem nooit foto's van op scene omdat de meeste artiesten dat niet graag hebben. Hun achterkant is niet hun 'goede' kant Als lid van de productie respecteer ik dat. Maar je hebt gelijk dat de frontale foto's gelijkaardig zijn. Zal er geen 3 meer posten per artiest.
              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

              Comment


              • #8
                Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

                Ik vind ze alledrie wel mooi. In de derde foto heeft hij bijna een aureool.
                Wat voor camera had je bij je?
                Ik weet uit ervaring dat je niet zomaar elke camera mee naar binnen mag nemen (tenminste, ze deden erg moeilijk over mijn CP 5700)..
                Meer foto's op Mukblog

                Comment


                • #9
                  Re: Gabriel Rios op Lowlands (Nl) 2005

                  Mijn 300D. Maak deel uit van de productie en backstage is geen controle. Heb je geen perskaart of zo? Die mochten ook alles wat maar denkbaar is naar binnensleuren.

                  De vlek bij de derde foto ga ik proberen weg te werken in PS, maar 't is er nog niet van gekomen.
                  Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                  Comment

                  Working...
                  X