Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

li-ion -topic: herladen/levensduur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • li-ion -topic: herladen/levensduur

    Sorry mensen,

    Maar vermits ik morgen niet in panne wil vallen, heb ik de reservebatterij uit de verpakking gehaald. Om met deze zo lang mogelijk te kunnen werken, was ik op zoek naar een bepaald schitterend topic over li-ion batterijen.

    Dat handelde over de levensduur, het herladen, etc. Was een mooi topic, redelijk lang, met een technische uitleg. Eén bepaalde persoon had daar een mooie post in neergeschreven. Maar nu vind ik dat topic niet meer terug...


    Iemand die zich meer herinnert? Of de link heeft?

    Heb zelf al gezocht, maar ofwel zoek ik een beetje fout, zie ik erover, of heb ik verkeerde gedachten...


    Bedankt alvast!

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
    of heb ik verkeerde gedachten...
    Dat zou ook wel de eerste keer niet zijn ...

    Er zijn veel topics over batterijen, niet makkelijk om te weten welke topic je precies bedoelt en je weet ook niet meer wie die "ene persoon" was ? kan opzoeking wat vergemakkelijken ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

      Was het misschien deze: http://forum.belgiumdigital.com/show...ion+levensduur ?

      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo
        Dat zou ook wel de eerste keer niet zijn ...

        Er zijn veel topics over batterijen, niet makkelijk om te weten welke topic je precies bedoelt en je weet ook niet meer wie die "ene persoon" was ? kan opzoeking wat vergemakkelijken ...
        Li-ion batterijen altijd opgeladen bewaren en NOOIT volledig laten ontladen
        Het regelmatig volledig opladen verlengd de levenduur aanzienlijk

        Comment


        • #5
          Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

          Nope Thomas, die had ik ook gevonden...
          Ik weet wat je mag/moet doen voor het langste de batterij te kunnen gebruiken, maar graag had ik die man (was zeker een man) zijn professionele uitleg teruggevonden. Zijn uitleg was redelijk lang, en echt met kennis van zake...

          We/ik zoek(en) verder

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

            Hierin verwijs ik ook al naar die thread....
            Zoektocht schiet dus op...

            Hier moet je eens naar gaan kijken, te schoon om waar te zijn heb ik de indruk, ik heb ooit compatibele batterijen gekocht voor mijn SONY camera en die werkten perfect....... http://www.akkuinternational.de/s02.php?sid=1d71aa9bb1a1a7ed081cc91a59fdf6a3&shopid=s02&cur=eur&sp=nl&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

              Was het deze ?
              In test-aankoop stond deze maand een artikeltje over het in 'form' houden van uw oplaadbare batterijen. Bij Ni-Cd en Ni-MH batterijen las ik niets nieuws. Groot was mijn verbazing echter toen ik las dat de globale levensduur van een Li-ion batterij in grote mate verlengd kan worden door dit type batterij NIET geheel te ontladen
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

                Wel, naar het schijnt is het ook niet goed om ze helemaal opgeladen te bewaren, maar zo ongeveer 3 kwart...

                Jo.

                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                Li-ion batterijen altijd opgeladen bewaren en NOOIT volledig laten ontladen
                Het regelmatig volledig opladen verlengd de levenduur aanzienlijk
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: li-ion -topic: herladen/levensduur

                  Nope Filip, ook die niet..

                  Zoals hier in post n°6 werd vermeld, in die link, zie je dat toen ook het topic niet werd teruggevonden.


                  Mag ik een mod aanspreken om eens te kijken of er toen iets vreemds was of zo, en dat het niet meer terug te vinden is?

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment

                  Working...
                  X