Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

    Aangezien ik mij toch wat meer op fotobewerking wil toeleggen zoek ik een goed boek over Photoshop CS of Photoshop CS 2.
    Ik heb reeds in enkele boekhandels en op het internet "rondgekeken" maar zie inmiddels door het bos de bomen niet meer .
    Graag had ik dan ook advies van "fervente" Photoshopgebruikers bij de aanschaf van dergelijk boek.
    Het mag wat uitgebreid zijn, vermits ik zoveel mogelijk uit dit pakket wil halen. Liefst in het Nederlands; indien er echter één bepaald boek echt bovenuit zou steken m.b.t. kwalieteit en volledigheid, dan mag dat ook in het engels.

    edit Mod:
    Hallo Jan,
    volgens het sticky hoort dit meer in het forum "Algemeen" thuis.
    mvgr
    Mod Jo(han)

    Sorry mod; ik dacht, het betreft info over een boek m.b.t. software dus ...
    Last edited by akkerjan; 20 augustus 2005, 12:37.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

  • #2
    Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

    Hoi Jan,

    Ik hoop dat je iets vindt wat voor jouw het best werkt.
    Laat me het eens weten als je een boek gaat aanschaffen welke dat dan is.

    ik kwam laast wel een leuke website tegen die kan je terug vinden onder software. alleen het is in het engels maar toch leuk om te hebben.
    dacht ik zo. Total Training

    Comment


    • #3
      Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

      Ik gebruik "Photoshop CS - Het complete handboek (MccLelland Deke), da's een heel goed boek.
      ISBN: 9039522804
      Voor een uitgebreide beschrijving: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=F4585&mscssid=
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

        Oorspronkelijk geplaatst door cypho
        Ik gebruik "Photoshop CS - Het complete handboek (MccLelland Deke), da's een heel goed boek.
        ISBN: 9039522804
        Voor een uitgebreide beschrijving: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=F4585&mscssid=
        Bedankt voor de link die ga ik zeker even opslaan in favorieten.
        Hartstikke bedankt bij deze.

        Totaltraining bij MccLelland Deke lijkt mij ook heel interesant.

        Het bestaat uit 3 dvd`s. En het is in het engels.

        Comment


        • #5
          Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey
          Bedankt voor de link die ga ik zeker even opslaan in favorieten.
          Hartstikke bedankt bij deze.

          Totaltraining bij MccLelland Deke lijkt mij ook heel interesant.

          Het bestaat uit 3 dvd`s. En het is in het engels.
          Ik zou die ook graag hebben maar de prijs houdt me (voorlopig) nog tegen.
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • #6
            Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

            "The Photoshop CS book for digital photographers" van Scott Kelby is ook zeer nuttig. Geen volledige uitleg van ieder knopje en belletje van PS, maar gewoon een hele stapel nuttige tips en trukken die worden gebruikt door pros. Het is wel in het engels, maar erg vlot geschreven en makkelijk verstaanbaar.(Ik weet niet of er een nederlandse vertaling van beschikbaar is) Omdat er geen DVD's of zo bijzitten is het ook relatief goedkoop voor wat je krijgt.

            Comment


            • #7
              Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
              "The Photoshop CS book for digital photographers" van Scott Kelby is ook zeer nuttig.
              Dat boek heb ik ook en ik ben er niet kapot van. Je krijgt inderdaad een aantal tips maar geen uitleg over het hoe en waarom. Dat maakt het een echt 'aapjes-boek': gewoon tips na-apen en je niet afvragen waarom je het op die manier doet. Toegegeven: op de cover staat dit eigenlijk ook expliciet aangegeven dus ik had beter moeten weten. Het boek behandelt slechts een zeer klein deel van de PhotoShop funkties.

              Momenteel ben ik me door 'Adobe Photoshop CS2 for photographers' van Martin Evening aan het werken. Dat is wel een vrij volledig PhotoShop boek en ook nog eens specifiek op maat van fotografen geschreven. Het is een kanjer van bijna 700 blz. Denkelijk overkill voor velen maar het schetst wel een goed beeld van hoe complex en veelzijdig PhotoShop inmiddels wel niet geworden is.

              Destijds bij PhotoShop 1.0 moest ik er mee lachen omdat Digital darkroom en sommige andere pakketen veel krachtiger waren. Op 15 jaar heeft PhotoShop een enorme weg afgelegd maar precies daarom begrijp ik niet waarom die software zo populair is bij zovelen. Het is een tientonner geworden terwijl volgens mij het merendeel van de fotografen eigenlijk een camionetje nodig hebben.

              Het boek van Martin Evening is een handleiding om met een tientonner te rijden. Als je een camionet-handleiding zoekt je best elders. Als je enkel wil rijden waar je GPS zegt naar toe te gaan, koop dan het boek van Kelby.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

                Oorspronkelijk geplaatst door cypho
                Ik gebruik "Photoshop CS - Het complete handboek (MccLelland Deke), da's een heel goed boek.
                ISBN: 9039522804
                Voor een uitgebreide beschrijving: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=F4585&mscssid=
                Ik heb dit boek ook in m'n bezit
                Is idd een héél goed boek waarin alles met voorbeelden beschreven is
                Is trouwens ook te verkrijgen bij De Standaard boekhandel ( voor maar €1,50 meer dan online zonder verzendkosten en direct in je bezit ).

                Succes met je keuze
                Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

                Comment


                • #9
                  Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

                  Een boek waar ik tevreden van ben is "Photoshop CS Artistry". Dit is nu een boek dat uitlegt het hoe en het waarom.

                  Op volgende link is er een hoofdstuk online gezet zodat je een idee krijgt van de inhoud.

                  http://www.peachpit.com/title/073571374X

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies m.b.t. "handboek" over Photoshop CS

                    Iedereen bedankt voor de adviezen. Ik ben daarstraks nog eens in de boekhandel gaan neuzen en heb me dan maar "Photoshop CS, het complete HANDBoek" van Deke McClelland aangeschaft. Het is een lijvig en, naar ik op het eerste zicht kan beoordelen, ook wel volledig boek, zodat het ook als een soort "naslagwerk" kan dienen voor alle mogelijke handelingen in Photoshop.
                    De door jessey aangeprezen DVD's lijken mij heel interessant om Photoshop al doende (stap voor stap) aan te leren, maar het is vooral de prijs ($ 299,99 USD) die me hiervan weerhoud (en een beetje het zwaar Amerikaans accent van de "tutor" ).

                    Als het weer zo slecht blijft, weet ik toch waarmee ik me de komende weken (en wintermaanden) mee kan bezig houden .
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X