Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

    Hallo vriendjes en vriendinnetjes

    Vraag 1: ik had met Jalbum een webalbum gegenereert en gepubliceerd naar mijn website en dat is goed gegaan. Maar nu heb ik dat vandaag met een andere album willen doen en nu gaat het niet meer. Ik twijfel aan de instellingen bij het tabblad "publiceer" de gegevens om te uploaden. Ik ben bij scarlet kan me iemand daarbij helpen of aangeven hoe zoiets uitziet?

    Vraag 2: hoe kan je foto's die je hebt gepubliceerd naar je website met Jalbum er weer vanaf halen? Stel ik gebruik die album of foto's niet dan staan ze wel in mijn account en tellen ze mee in mijn maximum van 20 Mb ...


    Stel ik domme vragen, tja, ... als ge ne keer e vraagske heb over de stabiliteit van uw gebouw dan moogt ge uw domme vragen aan mij stellen

    Greetz, RonnyE

  • #2
    Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

    voor twee albums: eerst twee pagina's aanmaken die zo noemen, dan wat klooien in JAlbum. altijd uploaden met jalbum zelf, anders lukte het me ook niet...

    was even zoeken hoor, weet dat nog. altijd werd mijn vorige collectie overschreven door die nieuwe. even wat proberen, en het lukte...
    maar is te veel om nu even uit te leggen.


    eraf halen: gewoon via een ftp-progje....daarin zie je alle mappen die op je site staan, je smijt ze er dan maar gewoon af. voor zulke progjes: verwijs ik naar je vorige thread? of enigszins: toch eentje van onlangs...


    aub vriendje...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      voor twee albums: eerst twee pagina's aanmaken die zo noemen, dan wat klooien in JAlbum. altijd uploaden met jalbum zelf, anders lukte het me ook niet...

      was even zoeken hoor, weet dat nog. altijd werd mijn vorige collectie overschreven door die nieuwe. even wat proberen, en het lukte...
      maar is te veel om nu even uit te leggen.


      eraf halen: gewoon via een ftp-progje....daarin zie je alle mappen die op je site staan, je smijt ze er dan maar gewoon af. voor zulke progjes: verwijs ik naar je vorige thread? of enigszins: toch eentje van onlangs...


      aub vriendje...
      Dank u wel kameraad Ik heb via cuteFTP inderdaad die files eraf kunnen halen, nu nog wat klooien met de andere album ...

      Greetz, RonnyE

      Comment


      • #4
        Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

        pfff nu krijg ik het helemaal! Nu doe ik een album genereren en als ik "toon album" vraag krijg ik de layout maar enkel zwarte foto's En ik heb geen zwarte foto's getrokken hé ....

        iemand dit al voorgehad?

        Greetz, RonnyE

        Comment


        • #5
          Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          pfff nu krijg ik het helemaal! Nu doe ik een album genereren en als ik "toon album" vraag krijg ik de layout maar enkel zwarte foto's En ik heb geen zwarte foto's getrokken hé ....
          Doe eens "maak alles opnieuw" ipv "maak album" zodat de HTML-code van de pagina's volledig opnieuw wordt opgebouwd en er geen sporen van vorige versies blijven hangen.
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

            Ja idd, echt supergebruikersvriendelijk is het uiteindelijk toch niet hoor. Tis gemakkelijk, tot je het wat dieper wil gaan gebruiken...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

              pfff, nu heb ik heel den bazaar eraf gegooid ik wordt der zot van

              Seffes nog eens het programma opnieuw installeren. Maar ik heb via cute FTP op mijn website albummappen gemaakt. Ik hoop dat het straks beter lukt.

              @ Ajuin: ge spreekt precies uit ervaring ook zitten klooien?

              Greetz, RonnyE

              Comment


              • #8
                Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                jups

                vorige site (nu eraf, wegens slechte foto's), maar staat nog online ..

                kijk even maar hier: http://home.tiscali.be/sieben/bloemen.htm
                de andere vind ik even niet terug (niet op thuispc...)


                heb dus ook geklooid met jalbum, anders had ik je nooit kunnen helpen/begrijpen

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                  Ajuin, ik heb nu heel netjes en keurig een album gemaakt in Jalbum. Ik heb er al één met skin Banana en nu eentje Wedding.

                  Hij heeft hem goed gemaakt want als ik laat album zien vraag krijg ik hem te zien.
                  Nu heb ik deze gepubliceerd naar de map pubwww bij mijne scarlet en daar staat nu alles.

                  Maar ik krijg het niet geregeld dat ik nu een hyperlink maak met verwijzing naar daar want hij geeft aan dat hij dat niet vindt? Bij de eerste album lukt het wel!

                  Wat doe ik toch verkeerd?

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                    Om zeker te zijn dat we op dezelfde frekwentie zitten :

                    Je hebt dus in pubwww een map met daarin je banana-album en een andere map met je wedding-album en met in elke map een index.html ?
                    En nu probeer je een index.html te maken die je in de root van pubwww geplaatst hebt met op die pagina een link naar de index.html in je banana-album en een link naar de index.html in je wedding-album ?
                    En enkel voor de eerste lukt dat ? Klopt dat ?
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                      maak in frontpage een pagina aan, een lege, en die noem je hoe je wil...

                      bvb. ronnybanaan.htm

                      dan nog een tweede, die noem je ronnyhuwelijk.htm

                      die upload je via uw cuteftp, schattig toch he


                      dan ga je naar jalbum, en je maakt een nieuw album. dat ga je uploaden via jalbum zelf !!!!!!!!!!!! en dan wat zoeken in jalbum naar upload, en daar moet je het adres invoeren, dus home.scarlet.be/ronnybanaan.htm
                      is echt even zoeken in jalbum, op een plekje dat je het niet verwacht...maar als je plots het licht ziet, wordt het eenvoudig

                      dus dan via jalbum nar dat plekje uploaden.

                      nieuw jalbum maken, huwelijk, en nadat het gemaakt is, in jalbum uploaden naar ......../ronnyhuwelijk.htm


                      zo, nu een linkje in je indexpagina maken naar die twee pagina's, en klaar is kee---ronny

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                        sorry jongens het was laat gisteren, ik ga jullie tips proberen.

                        @ Filipo: ja zo is het (trouwens bij die wedding staan vele index pagina's maar ik heb die nu even opnieuw gemaakt met banaan versie en dus nu staan er 2 mappen)


                        Greetz, RonnyE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                          Ik gebruik jalbum met frontpage samen .
                          Ik plaats mijn mappen die Jalalbum maakt in de folder van min site.

                          Zal het proberen neer te pennen.

                          Ik maak een site aan via frontpage .
                          In het mappen overzicht van die site maak ik dan mappen waarin jalbum zijn gegevens wegzet .
                          Dan plaats ik gewoon een link op een pagina naar die jalbum map .
                          Jalbum maakt dan 1 pagina of meerdere pagina's in die folder je verwijst naar de eerstebladzijde genaamd index . Dan alles op het net via frontpage of ander prgr en klaar.

                          Op mijn site staan meerdere jalbums verwerkt .
                          De opmaak van de site moet je niet bezien die trekt op niets .
                          Daar wordt aan gewerkt.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                            sorry jongens het was laat gisteren
                            Zit je hier geen 24 u op 24 ??? Foei foei

                            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                            @ Filipo: ja zo is het (trouwens bij die wedding staan vele index pagina's maar ik heb die nu even opnieuw gemaakt met banaan versie en dus nu staan er 2 mappen)
                            Dan zou het toch zeker moeten lukken door een pagina te maken met 2 gewone tekstlinks telkens naar de index.html pagina van elke map. (De eventuele aanwezigheid van index2.html en dergelijke in de mappen laat je even buiten beschouwing. Die ontstaan omdat je foto's niet op 1 blad konden en er meerdere overzichtspagina's gemaakt werden.)

                            Als je dan die pagina met de 2 links + de 2 volledige (!) mappen via FTP upload naar je pubwww-folder bij Scarlet dan zou het toch moeten lukken ?

                            Hetzelfde principe dus zoals henri.

                            By the way, mijn "album 2004" op mijn site is ook gemaakt met jalbum. De door jalbum aangemaakte index-pagina heb ik nadien wel wat van "look" gewijzigd...
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

                              @ Filipo: moet ik voor de indexpagina met de twee links bij die links ook de map pubwww vermelden?

                              dus link1 bijvoorbeeld:
                              http://home.scarlet.be / gebruikersnaam / pubwww / album / index.html

                              is dat juist?

                              edit: ik zie juist dat ik voor mijn eerste album gewoon http://home.scarlet.be/gebruikersnaam/album moet ingeven als hyperlink en dan doet hij het.

                              en bij de tweede lukt dit niet!

                              Greetz, RonnyE

                              Comment

                              Working...
                              X