Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukcentrales

    Geachte iedereen,

    Ik wil digitale fotos laten afdrukken door het kruidvat, maar weet iemand hier of die nog iets aan uw bestanden doen zoals verscherping e.d.?
    Want als ik dat doe en zij ook, zijn ze teveel verscherpt....
    Zijn er betere afdrukcentrales, zo ja, welke dragen jullie voorkeur?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Afdrukcentrales

    www.foto.com .... uploadmodule is niet echt supergoed geschreven, maar vooral de prijs is interessant. Foto's zelf zijn van goede kwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukcentrales

      Ik laat mijn foto's altijd afdrukken bij http://www.photobox.ie./ , kwaliteitsafdrukken tegen een goeie prijs
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukcentrales

        Ik ben ook van plan om eens foto`s op te sturen naar een fotocentrale. Van photobox heb ik goede verhalen gehoord. Ik zit ook met het probleem van verscherpen en kleuren bijstellen. In hoeverre moet ik een RAW bestand bewerken? of gebeurt het bij Photobox zelf? Accepteren ze RAW bestanden of moet je eerst omzetten naar JPEG?

        Comment


        • #5
          Re: Afdrukcentrales

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
          Geachte iedereen,

          Ik wil digitale fotos laten afdrukken door het kruidvat, maar weet iemand hier of die nog iets aan uw bestanden doen zoals verscherping e.d.?
          Want als ik dat doe en zij ook, zijn ze teveel verscherpt....
          Zijn er betere afdrukcentrales, zo ja, welke dragen jullie voorkeur?

          Mvg
          Bij kruidvat worden de foto's nog serieus verscherpt !!!

          hesy.be
          BD0319BE

          Comment


          • #6
            Re: Afdrukcentrales

            Sommige afdrukcentrales houden automatisch rekening met de info in de front van de jpeg.
            Als het vanuit vb. Photoshop gesaved is (en dat zit in de header), wordt er niet nabehandeld, als de header van een camera komt gaan ze hem automatisch proberen te optimalizeren.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: Afdrukcentrales

              Mijn analoge foto's liet ik altijd afdrukken bij de kruidvat. Digitaal valt de kruidvat mij zwaar tegen. Ze proberen zelf nog eens te optimaliseren (en dat kunnen ze beter niet doen) zelfs nadat ik dat in photoshop had gedaan.

              De laatste keer dat ik iets bij de kruidvat heb laten afdrukken was dat een partij van 300 foto's. Ze hadden de kleurverzadiging nogal extreem opgetrokken. Het leek werkelijk nergens meer op, compleet niet bruikbaar. Foto's teruggestuurd, geen oplossing, briefen gestuurd, kruidvat wenst zichzelf niet te corrigeren. Foto's zijn de vuilnisbak ingegaan. Vervolgens heb ik de foto's (dezelfde bestanden) naar pixum gestuurd. Prima foto's voor een prima prijs Dit zal ongetwijfeld niet veel gebeuren, anderen zijn namelijk wel tevreden. Als dit wel gebeurt vind ik echter dat het gewoon opgelost moet worden.

              Bij pixum kan je voor een optie kiezen waarmee je aangeeft dat ze niets meer aan je foto moeten doen, werkt perfect...

              Als het echt perfect moet worden breng ik ze naar de lokale kodak 1-uurs afdrukcentrale. Daar krijg je kwaliteit waar pixum niet aan kan tippen. Daar betaal je wel een leuke prijs, 40 cent voor een 10x15, €4,25 voor een 20x13...

              Comment


              • #8
                Re: Afdrukcentrales

                Naar aanleiding van de geboorte van mijn zoon Louis heb ik uiteraard een massa foto's genomen.

                Een 120-tal daarvan moesten in zijn eerste album komen. Dus ik naar de lokale foto-boer, waar er zo'n picture-box toestand stond van Kodak. Dus ik dacht, laat me dat maar eens uittesten. Wat een teleurstelling. Meerdere foto's hadden last van "schilfering", er kwamen puntjes kleur los ter grootte van een speldekop.

                Dat was nog zo erg niet, het waren er niet veel. Maar elke foto had aan 1 zijde (zelfde zijde) last van streepjes in groen en rood, 1cm lang. Kwam daarbij nog dat, ondanks dat ik geen enkele bewerking had gevraagd op die picturebox, dat er enkele foto's oververscherpt waren.

                Ik had deze zelf op voorhand serieus verscherpt, om eens te zien wat er mee ging gebeuren... Trokken op niks dus. Duidelijk lijnen pixels te zien

                Prijs voor deze, alleen prullenmand waardige foto's, was 48,5€, dus een dikke 40 cent.

                Daarna ben ik hier op zoek gegaan naar de ervaring van de mede BD'ers, en besloot om maar eens te testen bij Photobox. En uiteraard kon ik niet langs de lofzang van Mic heen

                Dezelfde foto's die ik meegenomen had naar de lokale fotograaf, zonder enige andere bewerking dus doorgestuurd richting Ierland. Ook de 2 met overdreven verscherping.

                Wat dacht je? Kleuren van alle foto's kwamen véél beter overeen met wat ik op m'n scherm zag, volgende keer zullen ze exact zijn, want nu heb ik referenties om te gaan fine-tunen. En de overdreven verscherpte foto's? WOW, wat een pracht afdrukken.Geen lijnen pixels te zien. Mijn vader, al 30j enthousiast amateurfotograaf, kon amper geloven dat deze van digitale bestanden afkwamen.

                En de prijs? Ik had 200 fotocredits besteld, ik dacht aan 15 cent, maar bleek bij afrekening dat het maar 14 cent was. Spotgoedkoop als je het mij vraagt, de kwaliteit in rekening brengend.

                Foto.com is nog goedkoper, maar daar kende ik de kwaliteit van. Goed, maar voor mij niet voldoende om in een album te bewaren dat later zal bewaard worden door mijn zoon.

                My 2 cents, alhoewel het epistel anders doet vermoeden

                Greetz
                Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                Comment


                • #9
                  Re: Afdrukcentrales

                  Vorige week foto's binnen gekregen van Photobox.ie, en zoals gewoonlijk helemaal top.(levering in 4 dagen)
                  Bewerkt in PS is geen enkel probleem, ze komen terug gelijk op mijn PC, echt hele goede kwaliteit.
                  Ze zijn wat duurder als het kruitvat en dat soort zaken, maar zijn het dan ook meer dan waard.
                  Wat ook handig is, in het bestel mandje zit een crop tooltje (zelf te regelen) zodat je alle foto's in één maat binnen krijgt.
                  Groeten Omega.

                  www.digiwaart.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afdrukcentrales

                    Ik doe het via de afdrukservice van de Albert Heijn. Zeer knappe foto's en ook posterformaten, voor niet te duur.
                    En levering bij een winkel in je eigen buurt.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afdrukcentrales

                      Ik heb inmiddels Fotosystems Nederland, Kruidvat en Photobox geprobeerd, maar geen van de 3 "oogt" analoog. De foto's zijn onnatuurlijk scherp, blauwe luchten lzijn meer roze dan blauw en gras is zo groen als verse sla....
                      Op m'n beeldscherm ziet het er wel goed uit

                      Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van m'n camera (coolpix 8400)...

                      Mark

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afdrukcentrales

                        Ik heb inmiddels Fotosystems Nederland, Kruidvat en Photobox geprobeerd, maar geen van de 3 "oogt" analoog. De foto's zijn onnatuurlijk scherp, blauwe luchten lzijn meer roze dan blauw en gras is zo groen als verse sla....
                        Op m'n beeldscherm ziet het er wel goed uit

                        Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van m'n camera (coolpix 8400
                        Ik denk eerder dat je beeldscherm enige calibratie behoeft, 3 x bij div. afdruk centrales is echt niet mogelijk, het probleem moet of bij de camera of bij het beeldscherm liggen.
                        Een tip, brand ze eens op CD rom en bekijk ze ook eens op een andere computer (monitor).
                        Groeten Omega.

                        www.digiwaart.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afdrukcentrales

                          Hoe? wat lees ik nu???
                          Bestaan er dan nog andere afdrukcentrales dan Photobox.ie ??? en da zegt ge nu pas?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afdrukcentrales

                            Ik heb m'n beeldscherm gecalibreerd met een Pantone Spyder, dat moet dus goed zijn. Op m'n beelscherm ziet alles er ook goed uit....
                            Wellicht kan iemand mij eens helpen. Ik wil wel het bestand opsturen tesamen met de foto's over de post, dan kan diegene zien wat ik bedoel...

                            Help ??

                            Ik wordt er behoorlijk moedeloos van. Het verschil tussen analoog en digitaal is vele mate groter dan ik dacht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afdrukcentrales

                              Iemand ervaring met Bartok ?

                              Vriendelijke groeten
                              Hans.
                              www.rallyandraces.com

                              Comment

                              Working...
                              X