Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslaan foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslaan foto's

    Ik ben sedert enige maanden ook een beetje bezeten van digitale fotgrafie en neem heel regelmatig mijn fototoestel mee op stap om vele foto's te maken.
    Ik zet deze dan allemaal op mijn harde schijf maar na een tijdje begint dat aantal foto's heel wat plaats in te nemen. Een foto (grootste formaat, beste kwaliteit)is al snel 2mb groot...
    Nu is mijn vraag: hoe en waar slaan jullie de foto's op ? Op de harde schijf zoals ik ? Of verkleinen jullie eerst de foto's ? Slaan jullie die op cd's op (maar een cd heeft ook geen oneindig lange levensduur...). Ik dacht er al aan een externe harde schijf aan te schaffen.
    Niet dat mijn harde schijf van 20 gb bijna vol is, maar beter een beetje op voorhand nadenken... ;-)
    Graag jullie ervaringen...
    Waarvoor dank.

  • #2
    Re: Opslaan foto's

    Doe hier eens een search op 'opslag geheugen', 'x-drive', extern geheugen' enz..

    Als dat dan allemaal hebt gelezen(neem eerst een paar dagen verlof), dan mag je u daarna terecht 'expert extern geheugen' noemen.

    Comment


    • #3
      Re: Opslaan foto's

      verklein ze zo wie zo voor web, scheelt een hoop ruimte.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Opslaan foto's

        Voor onderweg heb ik de PD70X40gb voor het legen van mijn cf cards (ik laat de RAWS hier gewoon staan).
        Mijn pc. zelf heb ik ge-upgrate naar 2x 200gb HD., de bewrkte foto's + RAW upload ik naar een externe geheugen 300gb(gekocht bij de Lidl voor á €179)
        Voorlopig heb ik genoeg ruimte (heb dus 3 copy van Raw pics).
        Te weinig L

        Comment


        • #5
          Re: Opslaan foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door foto-amateur
          Ik dacht er al aan een externe harde schijf aan te schaffen.
          Niet dat mijn harde schijf van 20 gb bijna vol is, maar beter een beetje op voorhand nadenken... ;-)
          Je hebt hopelijk toch nog ergens anders back-ups van je foto's dan alleen op je harde schijf ?? Na een crash is het te laat om nog back-ups te nemen ...

          CD's en DVD's hebben misschien geen oneindige levensduur maar het lijkt me wel een goedkope manier om je foto's ergens anders op te slaan. Met 4 à 5 DVD's kan je een back-up nemen van al je foto's op je hele harde schijf (mocht ze vol staan)... En binnen een jaar is er misschien weer een nieuwe schijfsoort waarmee je enkele DVD's op weer 1 schijfje kan zetten ...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Opslaan foto's

            Ik sla nooit op foto's, ik bewaar ze wel.
            Euh, Teddy-Bear, search wat is dat voor iets ???? Kan zoeken ook helpen en werken ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X