Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe foto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwe foto's

    Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een SONY DSC S75 en de resultaten zijn voor mij zeer goed. Soms heb ik wel een kleurenprobleem met buitenopnames waarbij het resultaat overwegend blauw is (overdreven) De witbalans staat op automatisch. Dit doet zich maar sporadisch voor zowel bij opnames rond de middag als in de namiddag of morgen. Is dit een normaal fenomeen? Zoniet hoe te verhelpen???? UV filter?????
    Bedankt
    Robert

  • #2
    Dat van die blauwe schijn staat reeds vermeld in de review op Phil's site: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscs75/page12.asp
    Het simpelste is misschien om dan te kiezen voor manual whitebalance?

    Comment


    • #3
      Inderdaad, gewoon de witbalans op "day light" instellen.
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4
        zelf heb ik een S-75 gehad en inderdaad kon dit gebeuren..
        Zorg als je het toestel aanzet het lensdeksel verwijdert is en
        camera richten (tijdens het aanzetten) naar wat U wil fotograferen (niet naar de grond of iets waar overwegend een dominante kleur in zit of richt het toestel bij het aanzetten naar de lucht of iets dat zoveel mogelijk wit is)

        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment

        Working...
        X