Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgisch Motorcross Kampioenschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgisch Motorcross Kampioenschap

    Hier een 3-tal foto's v.h. Belgisch Kampioenschap op de Keiheuvel .
    Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de foto's superscherp zijn .
    Wat is jullie indruk ?






  • #2
    Re: Belgisch Motorcross Kampioenschap

    Ik krijg enkel nr. 2 en 3 te zien.

    Motorcross fotograferen is een kunst... Niet gemakkelijk. Blijven oefenen.
    Volgende kritiek is als opbouwend bedoeld!!!!

    Je vindt ze zelf superscherp... Voor mij is 3 scherper dan 2.
    Maar ik vind dit echt geen voorbeeld van scherpte...
    Dus heb er wat gemengde gevoelens bij... Dit kan volgens mij veel beter.

    Zou de exif wel eens willen zien. Maar verondestel dat de sluitertijd vrij traag was, als ik de scherpte van het onderwerp met de achtergrond vergelijk,...

    Had je een snellere sluitertijd gebruikt ging je onderwerp nog veel scherper geweest zijn...

    Vind trouwens de kleuren ook maar wat flets,... wetende dat de kledij van motorcrosser meestal heel kleurrijk is...

    En verder storen me de uitgebrande luchtvlekken...

    Vriendelijke groeten
    Jo
    Last edited by johanvansteenkiste; 15 augustus 2005, 21:30.
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

    Comment


    • #3
      Re: Belgisch Motorcross Kampioenschap

      Nee , ik vond ze zelf niet scherp .
      De sluitertijd die ik gebruik heb was 1/250 sec.

      Comment


      • #4
        Re: Belgisch Motorcross Kampioenschap

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko
        Nee , ik vond ze zelf niet scherp .
        De sluitertijd die ik gebruik heb was 1/250 sec.
        De puntjes van johanvansteenkiste kan ik me goed in vinden. Ik zie dat ondertussen foto 1 er ook bij is gekomen 1 groot nadeel oa van deze foto's is dat het onderwerp in de omgeving op gaat!!!! Donker frame/wielen op een donkere achtergrond!!!
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Re: Belgisch Motorcross Kampioenschap

          Ik had juist die boom gekozen als achtergrond omdat ik anders tegen die grijze lucht moest in fotograferen , maar bedankt voor die tip van de banden tegen die zelfde achtergrond .

          Comment


          • #6
            Re: Belgisch Motorcross Kampioenschap

            Die grijze lucht zorgt er meestal voor dat het onderwerp te donker wordt. Maar het weer kan je niet kiezen.

            Op 1/250sec is het ook heel moeilijk om een crosser scherp te krijgen. Een te korte sluitertijd is ook niet zo goed, ik zie zelf liefst dat de wielen nog draaien. Bij de Freestyle MX-demo (tijdens de MX GP op Zolder) heb ik een sluitertijd van 1/400 sec gebruikt, en dat ging prima. Bijna 100% van die foto's was gelukt . Maar toen had ik ook wel erg veel geluk met het weer (een mooie blauwe lucht als achtergrond).

            Volgens mij zal je voor dit soort foto's dus best een sluitertijd van 1/400 - 1/500sec instellen (en hopen op mooi weer...).

            Als je een flitser hebt die bruikbaar is met een hoge sluitertijd (of een camera waarmee dit mogelijk is), dan kan je ook wel wat flitsen om het onderwerp beter belicht te krijgen in dit geval.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X