Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.


    Een sfeerbeeld. Tijdens de nocturne van “Diafaan II”, afgelopen vrijdagavond, hield het “Goeyvaerts Consort” in de kerk van het Groot-Begijnhof in Sint-Amandsberg een open repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”.
    Ik ben een Pärt liefhebber, maar het was voor mij de eerste maal dat ik een life opvoering van dit werk kon meemaken en het was een absoluut geschenk! De buitengewoon prachtige kanon's van een 28-koppig koor in een kerk bij valavond, een absoluut "kippevel"-moment!

    Het concert is nog te beluisteren in het kader van het “Musica Sacra Festival”, in het Vlaams-Brabantse Bever.
    Zie ook hier: http://spyglass.web-log.nl/log/3267822

  • #2
    Re: Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.

    Een onderwerp dat me zeker ook interesseert (ik zit in verscheidene koren). Ik heb ook al een paar pogingen ondernomen en het is inderdaad niet evident. Enerzijds uitgebrande plekken, anderzijds dichtgelopen plekken.
    Zowiezo zou ik deze foto door Noise Ninja of iets dergelijks halen. Als de ruis uit de achtergrond is weggehaald, zul je wellicht nog meer voldoening van deze foto hebben.
    Het tegenlicht maakt dus enerzijds deel uit van de sfeer van deze avond, maar is terzelfdertijd ook de reden van de uitgebrande en dichtgelopen plekken. Kun je de EXIF ook vermelden?

    Nog een tip:


    Ik denk dat het thema je zeker zal interesseren. Zowel que fotografie als uitvoering.

    Grts,
    Jurgen

    Comment


    • #3
      Re: Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.

      EXIF:
      Camera Model: Nikon E8800
      Sluitertijd: 125
      Diafragma: f/7.6
      ISO: 200
      Belichtingscompensatie: -2 EV

      Comment


      • #4
        Re: Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.

        Carola,

        Ik denk dat je het jezelf hier niet gemakkelijk gemaakt hebt. Donkere kerk, licht van boven en dan nog een deur open. Zou echter zelf niet weten hoe het beter moet
        Website: http://www.d-eye.be

        Comment


        • #5
          Re: Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.



          Dit was de werkelijke situatie ... eigenlijk geschift om te fotograferen!
          Last edited by Carola; 19 augustus 2005, 22:09.

          Comment


          • #6
            Re: Repetitie van Arvo Pärt’s “Kanon Pokajanen”, bij valavond.

            Oorspronkelijk geplaatst door JurgenTn
            Nog een tip:


            Ik denk dat het thema je zeker zal interesseren. Zowel que fotografie als uitvoering.

            Grts,
            Jurgen
            zal waarschijnlijk www.stemmenonderdesterren.be zijn!
            Zal idd prachtig gaan worden dat! (kennis van mij zit mee id organisatie )

            T
            lowagie.be

            Comment

            Working...
            X