Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

assistentie gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • assistentie gevraagd.

    Hallo iedereen,

    net nog even een checkup gedaan van m'n toestel op censorstof voor m'n vertrek naar Mallorca. Dit blijkt ok.

    Ik heb een foto genomen van heldere blauwe lucht. Blijkt dat in het midden het blauw veel lichter is dan aan de randen. Is dit nog op te lossen door een of andere instelling? Of zie ik enkel dit fenomeen.

    Kortom wat is jullie gedacht ?
    Alvast bedankt voor jullie meningen

    Hieronder voorbeeldfoto:



    Exif:

    Exposure Time = 1/1000"
    F Number = F4.5
    Exposure Program = Aperture priority
    Exif Version = Version 2.21
    Date Time Original = 2005-08-14 15:14:38
    Date Time Digitized = 2005-08-14 15:14:38
    Components Configuration = YCbcr
    Compressed Bits Per Pixel = 4
    Exposure Bias Value = +0.67EV
    Max Aperture Value = F4.44
    Metering Mode = Spot
    Light Source = unknown
    Flash = Off
    Focal Length = 55mm
    Maker Note = 28506 Byte
    User Comment =
    Subsec Time = 0.90"
    Subsec Time Original = 0.90"
    Subsec Time Digitized = 0.90"
    Flashpix Version = Version 1.0
    Color Space = sRGB


    Joeri
    Nikon D70

  • #2
    Re: assistentie gevraagd.

    Vermoedelijk deels aan vignettering te wijten, fotografeer eens een wit blad.
    De aura van de zon heeft invloed op het licht zodanig dat elke graad oost/west er zowiezo een verschil is.
    Is er achteraf toch te veel echte (echte)vignettering te zien, kan je dit in CS2 nog tegen gaan , of in CS door de PTLens plugin.
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #3
      Re: assistentie gevraagd.

      De gebruikte diafragmawaarde, F4.5 is natuurlijk niet ideaal om stof terug te vinden. Gebruik een F22 of zo en dan zie je pas echt mogelijke stofjes.

      De vignettering of lichtverlies aan de randen kan met de soort lens te maken hebben, de ene lens (vaak groothoek) is er gevoeliger voor dan de andere.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: assistentie gevraagd.

        ok, bedankt voor jullie reacties.

        Hombre: Idd, had dit blijkbaar verkeerd gedaan
        Nu op F22 blijkt het een heel ander verhaal
        Nu het blaaspeertje erop.

        Nadien nog ns op een wit blad proberen.


        groeten,

        joeri
        Nikon D70

        Comment


        • #5
          Re: assistentie gevraagd.

          Allé, om die stofplekken op m'n censor die ik er met een peertje toch ni afkrijg hoef ik me niet meer druk te maken.
          Net m'n vakantie moeten annuleren (vertrek was voor deze nacht). Kleine met windpokken.

          Enfin, er zijn ergere dingen in t leven natuurlijk...

          Waar kan ik ergens die sensor swap aankopen ? Heb al op site van geheugenkaart gekeken, maar vindt daar niks van terug.

          joeri
          Last edited by J.V.; 14 augustus 2005, 20:55.
          Nikon D70

          Comment


          • #6
            Re: assistentie gevraagd.

            Oorspronkelijk geplaatst door J.V.
            Allé, om die stofplekken op m'n censor die ik er met een peertje toch ni afkrijg hoef ik me niet meer druk te maken.
            Net m'n vakantie moeten annuleren (vertrek was voor deze nacht). Kleine met windpokken.

            Enfin, er zijn ergere dingen in t leven natuurlijk...

            Waar kan ik ergens die sensor swap aankopen ? Heb al op site van geheugenkaart gekeken, maar vindt daar niks van terug.

            joeri
            Ik heb enkele links gevonden met de zoekfunctie op SDkaart :

            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: assistentie gevraagd.

              Kine21: Thanks. Blijkbaar overgekeken en niet goed genoeg gezocht. Shame on me!

              groeten,

              joeri
              Nikon D70

              Comment


              • #8
                Re: assistentie gevraagd.

                Oorspronkelijk geplaatst door J.V.
                Kine21: Thanks. Blijkbaar overgekeken en niet goed genoeg gezocht. Shame on me!

                groeten,

                joeri
                Euh.....om eerlijk te zijn, ik had het ook niet direct gevonden en uit armoei maar de zoekfunctie gebruikt
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment

                Working...
                X