Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera instellingen voor bliksemfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera instellingen voor bliksemfotografie

    Hallo Allemaal

    Wie kan mij helpen, ik wil graag een keer een bliksum fotograferen maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat moet doen [ met andere woorden weet ik niet hoe ik mijn camera moet zetten].

    Ik heb een kodak Easyshare DX6440

    Alvast Bedankt; Huisvrouw



    [MOD] Gebruik een duidelijke titel, aub. Topictitel werd aangepast.
    Willy
    Last edited by Hombre; 14 augustus 2005, 08:31.
    bianca

    Canon PowerShot SX100 IS

  • #2
    Re: vraagje

    Huisvrouw, ik heb even een search gedaan op ons forum, alsook via google.
    De zoekopdracht: ' bliksem fotograferen ', levert heel veel leesmateriaal.
    Terwijl je leest op het forum of in een boek doe je tegelijk nog een pak andere interessante informatie op.
    Je poging zal beloond worden, is het niet met een prachtig bliksemshot, dan toch met de wijsheid die je ervan kunt opsteken.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje

      Zal met jouw toestel toch niet echt simpel zijn vermits je met een maximum sluitertijd van 4 seconden zit (als ik goed gelezen heb op dpreview)

      Hoe kleiner je het diafragma zet, des te langer kan je de sluitertijd nemen en heb je meer kans om een bliksem te vangen...


      Denk trouwens niet dat dit een vraag is voor de categorie fotobewerking

      Comment


      • #4
        Re: vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door lut
        Huisvrouw, ik heb even een search gedaan op ons forum, alsook via google.
        De zoekopdracht: ' bliksem fotograferen ', levert heel veel leesmateriaal.
        Terwijl je leest op het forum of in een boek doe je tegelijk nog een pak andere interessante informatie op.
        Je poging zal beloond worden, is het niet met een prachtig bliksemshot, dan toch met de wijsheid die je ervan kunt opsteken.
        `

        Hallo

        Kan je A.U.B. even duidelijker zijn begrijper niets van.
        moet ik hem op auto zetten
        of op sport
        porttrait
        night
        landscape
        close up
        pas
        Welke van de 7 en wat voor stand B.V.D

        Huisvrouw
        bianca

        Canon PowerShot SX100 IS

        Comment


        • #5
          Re: vraagje

          Met de sportstand zal het alvast niet lukken. Deze heeft een korte sluitertijd en om bliksem te fotograferen heb je net een lange sluitertijd nodig.

          Je kan misschien alvast deze link even doornemen. Er is wel sprake van werken met film of dia, maar de principes zijn uiteindelijk hetzelfde.

          Ik vrees dat het met je toestel inderdaad niet eenvoudig zal zijn gezien je maximum sluitersnelheid 4 seconden is en normaal deze 4 seconden als een minimum aanzien wordt voor dit soort foto's.

          De programmas van je toesel ken ik niet, maar ik vermoed dat het PAS zal zijn (als dit voor Programm, aparture, shutterspeed) staat en dat je dan manueel je diafragma en sluitersnelheid instelt.
          Je handleiding er dus even bijnemen en testen maar
          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

          Comment


          • #6
            Re: vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
            Met de sportstand zal het alvast niet lukken. Deze heeft een korte sluitertijd en om bliksem te fotograferen heb je net een lange sluitertijd nodig.

            Je kan misschien alvast deze link even doornemen. Er is wel sprake van werken met film of dia, maar de principes zijn uiteindelijk hetzelfde.

            Ik vrees dat het met je toestel inderdaad niet eenvoudig zal zijn gezien je maximum sluitersnelheid 4 seconden is en normaal deze 4 seconden als een minimum aanzien wordt voor dit soort foto's.

            De programmas van je toesel ken ik niet, maar ik vermoed dat het PAS zal zijn (als dit voor Programm, aparture, shutterspeed) staat en dat je dan manueel je diafragma en sluitersnelheid instelt.
            Je handleiding er dus even bijnemen en testen maar
            Hoi

            Als je bij pas kijkt staat er 3 verschillende kolommen.
            de eerste kan je 5.6 in zetten waar komt die 4 seconden te staan de laatste.
            je hebt een A
            S
            P
            Waar kan ik hem beter op zetten op A



            Kan je het me een beetje duidelijker uit leggen.

            SORRY dat ik dat vraag maar ik ben ook maar een leek.

            Huisvrouw
            bianca

            Canon PowerShot SX100 IS

            Comment


            • #7
              Re: vraagje

              Als eens aan nachtfotografie gedaan? Doe anders daar eens een search naar...

              Dat gaat qua instellingen stevig in de richting van bliksem-fotografie en dat kan je alle dagen uitproberen!

              Trouwens, "vraagje" als onderwerp van dit topic maakt het forum er niet overzichtelijker op

              Comment


              • #8
                Re: Camera instellingen voor bliksemfotografie

                Huisvrouw ,

                Als je een fototoestel koopt dan laat je je door de verkoper of de verkoopster toch de meest elementaire zaken uitleggen van je toestel en het is gelijk Lut zegt , gebruik Google om die zaken te zoeken die je nodig hebt .
                Als ik iets van belichting nodig heb bv., geef ik dat in en dan krijg ik een schat aan informatie die ik dan in the field uitprobeer .
                Veel succes .

                Comment


                • #9
                  Re: Camera instellingen voor bliksemfotografie

                  google, of hier in het forum...

                  bovenaan de pagina staat ergens search. klik daarop, geef enkele termen in (bv. bliksem fotograferen), en lezen maar

                  lees ook je boekje eens door van je toestel

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera instellingen voor bliksemfotografie

                    het zou verstandiger zijn om eerst de basis even door te nemen.
                    een bliksem als snapshot nemen is onbegonnen werk!
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door huisvrouw
                      Hoi

                      Als je bij pas kijkt staat er 3 verschillende kolommen.
                      de eerste kan je 5.6 in zetten waar komt die 4 seconden te staan de laatste.
                      je hebt een A
                      S
                      P
                      Waar kan ik hem beter op zetten op A



                      Kan je het me een beetje duidelijker uit leggen.

                      SORRY dat ik dat vraag maar ik ben ook maar een leek.

                      Huisvrouw
                      Huisvrouw,
                      ik kan je enkel aanraden je handleiding erbij te nemen en die grondig door te lezen.
                      Dan zullen afkortingen als A - S - P je al wat vertrouwder in het oor klinken. Je zal dan automatisch weten dat de 4 seconden in de kolom S terecht komt gezien dit de sluitersnelheid is en S voor Shutterspeed oftewel sluitersnelheid staat. A staat voor aparture of diafragmaopening.
                      De handleiding is een belangrijk onderdeel van je toestel, vooral in het begin.
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                      Comment

                      Working...
                      X