Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

    Ik heb een Batch file aangemaakt voor een reeks foto's die dezelfde bewerking moesten ondergaan ( resize van 20X30 naar 10x15 ).
    Nu heb ik een bron map en een bestemmingmap aangeduid ( waar de bewerkte foto's in moesten opgeslagen worden ).

    Dus alles in orde dacht ik !!!
    Nadat ps een 15 tal min. gewerkt had en klaar was met de reeks foto's controleerde ik de nieuwe aangemaakte map ( op foto's ) en wat blijkt nu !!!
    Er staat geen enkele foto in die aangepast is, maar al mijn originele foto's zijn nu verkleind naar 10X15 ( milj...degodv...me ).
    Kan ik mijn reeksfoto's nog terug herstellen door een handeling hier of daar.

    ( k'vrees ervoor, maar ik kan het toch maar eens vragen he ! )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

    Nooit je kaart wissen alvorens je een backup hebt.


    Er zijn twee soorten informatici
    Zij die informatie verloren zijn en
    Zij die informatie zullen verliezen.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

      Als je vlug bent kan je met een file recovery tool normaal gezien nog wel wat terugvinden (als je tenminste niet teveel op je schijf geschreven hebt ondertussen)... succes
      http://www.razziphoto.com/

      Comment


      • #4
        Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

        Damned..... Eerste regel, voor het exerpimenteren met foto's.... ALTIJD een backup van uw originele nemen !!!! voor je er gelijk welk programma op uitvoert
        Of de bewerking natuurlijk op de copie van de originele uitvoeren !
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

          Ik heb ook al geleerd een kopie te nemen van de foto's vooraleer ik een handeling doe met photoshop, en ik probeer mijn actie altijd eerst met 2 of 3 foto's.
          http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

          Comment


          • #6
            Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

            Ja !!
            Er zal niet veel meer aan te doen zijn zeker he !

            Ik heb nogthans zeker een andere bestemmingmap aangemaakt zodat mijn originele onveranderd zouden blijven en op die manier een verkleinde kopij had.

            maar ja ...
            Nu weet ik het wel
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

              Ik gebruik IPhoto (op MAC) en die maakt automatisch een mapje originelen aan....dus wat je ook uitsteekt, een moment van onoplettendheid of wat dan ook, je originelen heb je altijd nog.
              ***Canon 300D * kitlens * ...

              Comment


              • #8
                Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                Sorry, Lieven, ook deze tip is een beetje "vijgen na pasen": je kan de map met de originelen ook als read-only instellen om te vermijden dat deze overschreven worden.

                Heb je geen succes gehad met recovery-software?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                  BACKUPPEN !!!!!!!!!!!!!!!! Altijd en overal
                  www.bartdeweer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                    " ( str..d aan de knikker )" schrijft eigenlijk "( str..t aan de knikker )"
                    mijn fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                      next time, in raw trekken (zal je misschien wel doen) en die bijhouden!

                      (vb. als je een bestand hebt van 10mb en je doet die open en maakt die leeg en laat er één character in staan, is de kans om die te recuperen 0,0001%!!!)
                      is ergens wel een regel die je in het achterhoofd moet houden!

                      eens recovery soft proberen hé...
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                        (vb. als je een bestand hebt van 10mb en je doet die open en maakt die leeg en laat er één character in staan, is de kans om die te recuperen 0,0001%!!!)
                        is ergens wel een regel die je in het achterhoofd moet houden!
                        Dat vind ik een rare redenering, denk eerder aan nul, hoe kom je daarbij?
                        www.bartdeweer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                          Oorspronkelijk geplaatst door bartekek
                          Dat vind ik een rare redenering, denk eerder aan nul, hoe kom je daarbij?
                          Ik wil hier niet in detail gaan of zo... maar je kan vér terug gaan... zelfs 3 lagen of meer terug! (dus vb, disk van 40gb vol, kan je 120gb aan data terughalen)

                          en in zeer rare gevallen met files en wijzigingen, kan het ook... maar daar komt veel meer bij te zien... (en geluk ook hé)
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                            Wil je me dat toch eens uitleggen, ga gerust maar in detail
                            www.bartdeweer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batch files !!! ( str..d aan de knikker )

                              Oorspronkelijk geplaatst door bartekek
                              Wil je me dat toch eens uitleggen, ga gerust maar in detail
                              Ik wil hier niet in detail gaan of zo... maar je kan vér terug gaan...
                              [Off-topic] data recovery kost geld, soms véél geld, en bartekek, je zit ook een beetje in de sector, dus je zou dat ergens wel moeten weten!
                              -=- Light is the key...

                              Comment

                              Working...
                              X