Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trackday Denny Lannoo (Zolder) Fotopic-album online!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trackday Denny Lannoo (Zolder) Fotopic-album online!

    Denny Lannoo zelf (2x )



    En toen was het uit met de pret. Ze hadden ons gezien met het nieuwe beveiligingssysteem (camera's rondom de hele omloop), en kwamen zeggen dat we daar geen foto's meer mochten maken .

    In een poging om toch nog wat foto's te maken door een gat ergens in de draad, heb ik dan de 100-400L + 1,4x extender gebruikt (= 560mm dus ).

    En zo heb ik toch nog een "redelijke " foto van TRX kunnen maken:


    Er werd ons verteld dat we toestemming moesten vragen op het secretariaat, maar daar kregen we te horen dat die alleen te krijgen is met een perskaart. Dit waren dus mijn laatste foto's van op het circuit van Zolder .

    Door de "kiekendraad" is het niet mogelijk om fatsoenlijke foto's te maken, dus ga ik er niet meer naartoe...
    Last edited by Black B@ndit; 11 augustus 2005, 22:07.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

    Hey Bart,

    Ik begrijp wat je bedoelt,tijdens de Renault Days dit jaar ook geen enkele deftige locatie waar je als amateur foto's kunt nemen, overal die belachelijke "kiekendraad", tja, die zal eventuele brokstukken moeten tegenhouden zeker
    Ik begrijp wel dat er afsluitingen nodig zijn om de mensen tegen te houden maar enfin...
    In ieder geval, mij zien ze er nooit meer, en als ik zeg NOOIT bedoel ik ook NOOIT
    Als ze daar wat verstand hebben op hun "secretariaat" zouden ze een regeling treffen om amateurs toe te laten, mogelijkheden zat, zie maar in de vliegtuigmmiddens de zgn. "spotterdays"
    Btw, tijdens de R-day's zag ik meerdere stewards met hun compactje foto's nemen, dat zal het secretariaat zeker niet gezien hebben met hun fameus CCTV systeem

    Die sticker's "see you in Zolder" kunnen ze plakken waar ik het denk
    Enfin, ik ga afronden vooraleer ik me kwaad maak

    Oh ja, de eerste 2 zijn knappe shot's, mooie panning
    Wel spijtig van da fluo vestje, zeker een lokale regel van hun secretariaat (kon 't nie laten)
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

      Erg mooie fotos, zeker nummer 2 vanuit dat perspectief.

      Zo zie je maar wat een goed plaatsje allemaal kan doen.

      En inderdaad, ik krijg ook nachtmerries van Zolder, maar het is nog niet zo erg dat ik er niet meer naartoe ga. Het circuit is simpelweg niet aangepast aan het publiek, zoals Spa dat wel is. Jammer.

      Comment


      • #4
        Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Hey Bart,

        Ik begrijp wat je bedoelt,tijdens de Renault Days dit jaar ook geen enkele deftige locatie waar je als amateur foto's kunt nemen, overal die belachelijke "kiekendraad", tja, die zal eventuele brokstukken moeten tegenhouden zeker
        Ik begrijp wel dat er afsluitingen nodig zijn om de mensen tegen te houden maar enfin...
        In ieder geval, mij zien ze er nooit meer, en als ik zeg NOOIT bedoel ik ook NOOIT
        Als ze daar wat verstand hebben op hun "secretariaat" zouden ze een regeling treffen om amateurs toe te laten, mogelijkheden zat, zie maar in de vliegtuigmmiddens de zgn. "spotterdays"
        Btw, tijdens de R-day's zag ik meerdere stewards met hun compactje foto's nemen, dat zal het secretariaat zeker niet gezien hebben met hun fameus CCTV systeem
        Die sticker's "see you in Zolder" kunnen ze plakken waar ik het denk
        Enfin, ik ga afronden vooraleer ik me kwaad maak

        Oh ja, de eerste 2 zijn knappe shot's, mooie panning
        Wel spijtig van da fluo vestje, zeker een lokale regel van hun secretariaat (kon 't nie laten)
        Tijdens de MX GP liepen er meer rond met een speciaal pasje + klein compactje dan echte professionele fotografen. Als je de juiste persoon kent, dan zal je zonder problemen aan dat pasje geraken, en dan hoef je zelfs niets van fotografie te kennen . Dan kan je daar in de weg lopen van alle fotografen die wel hun best doen om goede foto's te maken .

        Dat fluo vestje waarmee Danny Lannoo rondrijdt is verplicht, omdat hij voorrijder was van die groep.

        Ik begrijp ook wel dat die draad er staat voor de veiligheid, maar er zou toch wel een mogelijkheid moeten bestaan om daar als amateurfotograaf terecht te kunnen, mits het respecteren van bepaalde regels. Ik ben ook altijd achter de betonnen muur gebleven, de professionele fotograaf heb ik vorig jaar zelfs de baan zien oversteken .

        Op het secretariaat heb ik ook duidelijk gezegd dat het niet de bedoeling was om foto's te verkopen, en op die manier ervoor te zorgen dat de officiele fotograaf er zijn kost niet meer kan verdienen.

        Ik heb wel gehoord dat sommigen mijn foto's van de "Trackday Denny Lannoo" vorig jaar beter vonden dan die van de professionele fotograaf die er toen rondliep .

        Als je daar motorcross-foto's wil maken tijdens een MX-GP weekend, ga dan op zaterdag naar de trainingen, dan kan je perfect foto's maken zonder dat er langs alle kanten iemand in de weg staat .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

          Beste vrienden bd-ers en fotografen,

          Dit is niet enkel in Zolder, maar overal.

          Eigenlijk mag je totaal nog niet klagen van zolder. Persoonlijk vind ik het veel moeilijker in Spa dan in Zolder.

          Er zit maar één ding op: Zorg dat je de juiste mensen kent en aan een perskaart ziet te geraken.

          Succes

          Sven

          Comment


          • #6
            Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
            Er zit maar één ding op: Zorg dat je de juiste mensen kent en aan een perskaart ziet te geraken.
            Sven
            Yes, like the rather large man I saw when I went to Zolder. he was as wide as he was tall. Nikon 5700 in his hands and very proud to show his "press" jacket.
            He was deliberately blocking the view of an English guy who was trying to get some shots with his 300D, every time the guy moved to avoid the "press" guy, the press guy moved to block, laughing all the way. Of course, he was the other side of the fence.

            The last straw was when he started yelling at the guy in Dutch, not words I can repeat here either. Of course, the English guy had no idea what was being yelled at him. I told him.

            I'm glad that fence was there, he would have pushed the 5700 where the sun doesn't shine.

            I explained to Mr Large (in Dutch) that I understood every bit of abuse he was hurling, I told him straight that I was going to contact the "Federation of Freelance journalists" and report his unprofessional conduct. They were sure to revoke any of his future press passes. Needless to say, he fled. Far away from us.

            It just goes to show how much of a pro he was. Nay.. more like he rubbed the right hands to get on the otherside of the fence and was determined to ruin someone elses day.

            Anyway. Zolder won't be getting more of my Euro's if that's the type of person that get issued with a card.
            Oh, and the English guy in the story? He was from Radford Racing, Uk based race team. Oh, and yes, he bought prints from me. Taken from behind the fence.

            Enough !
            Black Bandit.. Super shots there, just a shame that he's wearing that green vest. Nothing you could do about that though.

            Regards, Trebs.

            Comment


            • #7
              Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

              Yeps, and a right card doesn't automatically give the right pics ........
              One can allways get nice & good pictures from behind the fence .... as where other can really f**k up before the fence .... And this does not only apply for racing pictures.

              Blackie, zelfs die derde is goed hoor, ik vind em zelfs beter dan die eerste.

              Comment


              • #8
                Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                Het circuit is simpelweg niet aangepast aan het publiek, zoals Spa dat wel is. Jammer.
                Spa aangepast aan het publiek ???? Door al de extra draad die ze er de laatste 15 maand geplaatst hebben (bovenaan Pouhon, dubbele draad aan rechte lijn richting Combes, dubbele draad vanaf het indraaien van de Pif-Paf, ...) is het al heel wat moeilijker om deftige foto's te nemen zonder accreditatie. Je moet het circuit al redelijk kennen en de binnenwegen weten liggen om nog redelijke foto's te kunnen nemen, alhoewel ook daar al plaatsen zijn waar onnodige hekkens en dergelijke geplaatst werden ...


                @ Blackbandit : Knappe shots, vooral de tweede !

                Comment


                • #9
                  Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                  Foto 2 is de max

                  En circuit fotografie is toch een lachertje, de regels van wie wel en wie niet!! Het is kwestie van connecties, ga er maar zitten met je teletubbie lens en trek maar wat plaatjes dankzij je belangrijke vriendjes. Tja, zo gaat het in ieder geval bij mij. Ik kom dankzij connecties aan pers accredaties, zie daar Jan en Alleman lopen die blijkbaar daar vaste gast zijn op zo'n circuit maar beetje normale goede foto's afleveren ho maar!!!! Kwaliteit is geen norm voor een perskaart, het is een kwestie van de juiste personen kennen.

                  En wat ook zo mooi is, als vaste fotograaf mag je gewoon meer dan zo'n rookie als ik!!! De opmerking, meneer, wilt u hier niet gaan zitten, het is gevaarlijk terwijl de andere vaste fotografen er zonder problemen mogen zitten of nog dichter bij de baan zitten!!! Alsof ik niet weet wat de gevaren zijn in de sport fotografie

                  Zolder, Assen, Zandvoort, Spa mogen mijn inziens zeker wel iets doen aan de regelgeving betrefend ons hobby fotografen, want je wordt soms wel een beetje moe van hun te strenge beleid!!!
                  http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                    Oei, als deze fotos genomen zijn op 560 mm inclusief cropfactor, dan is dit wel heel erg knap gedaan.

                    Sjappooo !
                    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                      Bedankt voor de reacties

                      @ Trebs: Ik heb gisteren nog gedacht aan wat jij daar op Zolder meegemaakt had met die vervelende "fotograaf " die in de weg ging staan zodat je geen foto kon maken. (Dat had je die namiddag verteld toen we in het café vlak bij de koeheide iets gingen drinken.)

                      @ Monsi: Alleen de laatste foto is er ééntje die met de 100-400 + 1,4x extender gemaakt is (met een full-frame zou je daarvoor een 896mm lens nodig hebben ). Hier heb ik de foto zelfs nog een stuk moeten bijsnijden, want anders stond de motor er wat te klein op.
                      Het probleem was dat de AF niet werkt met een lens die een grootst mogelijke diafragma-opening van f8 heeft (die lens is f5,6 op 400mm en met de 1,4x extender wordt dat f8). En omdat de zoeker dan ook nog vrij donker wordt, is het niet gemakkelijk om handmatig scherp te stellen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                        Als je auto- moto sport wil zien zonder kiekedraad moet je eens naar Goodwood Festival of speed gaan in engeland!!!! daar moet ge zelfs moeite doen om draad te vinden. je kan ook gewoon door de paddock lopen waar alle auto's staan die dan ook maar iets gewonnen hebben. Vanalles zie je daar: Formule 1(van begin van F1 tot nu), Moto's, nascar, rally.........gewoon alles, ook de auto's in volle aktie met hier en daar wat schuivers. Zelfs bekende piloten die gewoon tussen het volk lopen. Zal dan eens paar foto's posten van daar. Ben onlangs voor de 4de keer geweest en als ik juist van daar kom heb ik zelfs geen zin om naar spa te gaan. Autosport in zijn puurste vorm, als je het mij vraagt!!

                        Btw Nice pictures mijn voorkeur gaat naar 1 en 2. inderdaad spijtig van geel vestje misschien iets aan te doen in PS

                        Grtz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder) Fotopic-album is online!

                          Het album staat nu online bij Fotopic.

                          Een voorbeeldje:

                          Ik had voor de foto's van Denny Lannoo zelf gekozen, ondanks dat fluo-vestje, omdat hij de organisator is van deze trackday. In het album staan genoeg foto's van motorrijders zonder zo'n vestje .
                          Tot en met foto 204_0464 stonden we nog op een vrij goede plaats, de foto's van daar tot 204_0473 is een plaatsje waar je de motoren nog ziet remmen voor de bocht (daar is niet veel aan te zien ), en de foto's die ik daarna gemaakt heb, daarvoor had ik de 100-400 + 1,4x extender nodig, dus die zijn wel wat minder scherp .

                          @ Alfie Junior: Dat is wel een flinke verplaatsing om daar foto's te maken, dus is er niet zoveel kans dat ik daar ooit zal geraken .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                            Spa aangepast aan het publiek ???? Door al de extra draad die ze er de laatste 15 maand geplaatst hebben (bovenaan Pouhon, dubbele draad aan rechte lijn richting Combes, dubbele draad vanaf het indraaien van de Pif-Paf, ...) is het al heel wat moeilijker om deftige foto's te nemen zonder accreditatie. Je moet het circuit al redelijk kennen en de binnenwegen weten liggen om nog redelijke foto's te kunnen nemen, alhoewel ook daar al plaatsen zijn waar onnodige hekkens en dergelijke geplaatst werden ...


                            @ Blackbandit : Knappe shots, vooral de tweede !
                            wat wel zo is in spa hebben ze boven aan de busstop opening gemaakt voor de amateurfotografen. mooi initiatief moet ik zeggen.
                            laten we het een spottersopening noemen
                            il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                            Sport & Event Photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trackday Denny Lannoo (Zolder)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                              Beste vrienden bd-ers en fotografen,

                              Dit is niet enkel in Zolder, maar overal.

                              Eigenlijk mag je totaal nog niet klagen van zolder. Persoonlijk vind ik het veel moeilijker in Spa dan in Zolder.

                              Er zit maar één ding op: Zorg dat je de juiste mensen kent en aan een perskaart ziet te geraken.

                              Succes

                              Sven
                              Juiste mensen kennen kan helpen, maar ik merk wel dat ze in Zolder elk jaar strenger en strenger worden met het acrediteren.
                              Als ze de creteria van zandvoort gaan hanteren zijn julli everder van huis.
                              il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                              Sport & Event Photography

                              Comment

                              Working...
                              X