Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Remuze

    Testbelichting van de lichtregie voor Remuzefestival.



    Een opname van vorig jaar, genomen met mijn Sony DSC-P100 vanuit de regiekamer op een 15cm hoog statiefje op een tafel.

    Tja, dan had ik nog geen spiegelreflexje hé!

  • #2
    Re: Remuze

    En zo zie je maar dat een spiegelreflex niet noodzakelijk is om een goede foto te maken. De ietwat uitgebrande vlekken onder de stoelen bieden hier zelfs een meerwaarde, eerder dan een "fout". Enkel de compositie, die nu wel héél centraal is, had misschien toch beter gekund

    seppuku.

    Comment


    • #3
      Re: Remuze

      Dank voor je reactie.

      Kun je een tip geven hoe ik dit beter in beeld kon brengen?
      Er waren net wat beperkingen van condities voor het nemen van deze foto. Vanuit de regiekamer had ik enkel nog een meter links en rechts van me vrij (wat wellicht weinig verschil uitmaakt voor het beeld vanop zo'n afstand).
      De regiekamer bevond zich bovenaan de tribune. Onderaan de tribune kon ik met het lensje van de Sony weinig meer doen. Trouwens, het podium stond op het water, de tribune aan wal. Volgend jaar krijg ik in ieder geval een herkansing. Met mijn EOS 300D

      Wat me vooral aansprak was het kleurenspel tijdens deze try-outs (en programmering) van de licht-regie. Tijdens het optreden wordt het wat moeilijk om dergelijke foto's te maken. Elk lichtontwerp vloeit over naar een ander, aangepast aan de emotie van de muziek. Moeilijk om deze momentopname in beeld te brengen dus. Belichtingstijd hier was 1 seconde, dacht ik. En aan diafragma kon ik uiteraard weinig veranderen.
      Maar een heel leuke uitdaging!

      Vast bedankt voor eventuele (massale?) tips.

      Comment

      Working...
      X