Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paradisio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paradisio

    Morgen ga ik een dagje naar Paradisio....
    Iemand tips??

    Wat mag ik zeker niet missen? Waar moet ik op letten tijdens het fotograferen? Ik heb een 300D met kitlens dus niet echt een superbereik.....gelukkig in september jarig dus zal maar een tele op mijn verlanglijstje zetten.

    Kom ik met die kitlens toch aan leuke foto's van de vogelshow of kan ik dat wel vergeten?
    ***Canon 300D * kitlens * ...

  • #2
    Re: Paradisio

    Voor de vogelshow, zie dat je ergens bovenaan de tribune gaat zitten in de buurt waar de vogels landen. Je kan er niet naast kijken, het is dacht ik een groot rotsblok. Je kan dan prachtige close-ups maken zelfs met de kitlens.
    Om ze in volle vlucht te kunnen fotograferen, snelle sluitertijd en rap zijn.

    Het eiland met die aapjes is ook zeer leuk,..... kortom Paradisio is fun
    Nikon D70

    Comment


    • #3
      Re: Paradisio

      Check ook de grote volière en de exotische tuin even.
      Vele mooie vogels en met geluk een kolibrie...
      Prachtige beestjes

      Succes, Bertje
      Nikon Coolpix 5900;
      Droomt over papa's D 70.

      Comment


      • #4
        Re: Paradisio

        plan uw rondgang rekening houdend met de eerste vogelshow
        ik denk dat de eerste rond 11.00 uur is
        de tweede rond 16.OO uur
        wij hebben de eerste gemist en voor de tweede waren we te moe
        grtz
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Re: Paradisio

          Ik ben op 30 juli nog geweest, hou rekening met:

          - in het kasteel kan je aquariums gaan bekijken maar je kan er geen mooie foto's nemen (te donker, je mag niet flitsen, soms teveel volk en daardoor drummen). Ga er gewoon niet binnen of loop er even snel door als je het toch gezien wil hebben.

          - naast het kasteel heb je de zeeleeuwen en pinguins. Van bovenaf zijn die leuk maar ze zijn veel mooier onderaan, er is een gang onder met grote vensters zodat je ze kan zien zwemmen. Er was genoeg licht om goede foto's te nemen, we hebben daar een paar prachtige foto's kunnen nemen van op ons af zwemmende zeeleeuwen met wervelende luchtbelletjes:



          - aan de ingang heb je een tuin met veel fontijntjes, altijd leuk om waterdruppels te fotograferen... Er zijn een aantal watervallen in de grote voliere, ideaal om met trage sluitersnelheid te oefenen op water omdat er veel steun is rondom (geen statief nodig):



          - het eilandje met de doodshoofdaapjes is heel leuk (zie hierboven), veel mensen blijven daar erg lang plakken omdat de aapjes op jou komen lopen (en alles meenemen dat los zit, we zagen vlak voor onze neus een tut van een baby stelen en een tijdje later ging er eentje vandoor met een grote wafel die iemand aan het eten was...) Ze proberen zelfs in je cameratas/rugzak te komen, ze weten wat een rits is en trekken eraan!

          - Het park is vrij duur, 2 personen + parkingticket kost je al 40 euro. Neem je eigen picknick en eigen drank mee (het mag), je kan er eten maar het is vrij duur voor wat je krijgt... Het park is vrij groot en je benen zullen wel moe zijn tegen de avond, zeker goede stapschoenen aan doen...

          groeten,
          wim
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: Paradisio

            een veiligheid speld werkt erg goed tegen de aapjes als je toch zeker wil zijn dat jeje spullen houd.

            bij een dubbele rits gewoon door beide oogjes doen
            Flickr

            Comment

            Working...
            X