Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay aankoop...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay aankoop...

    Ik ben dus op zoek naar een SIGMA-180mm-f3-5-EX-APO-Macro-IF-HSM, hoeft niet echt een DG te zijn, nu ben ik dit op Ebay tegengekoen :


    €455 + €30 verzendingskosten maakt €485, je vindt deze nergens goedkoper, maar ik zit een beetje met een ei....
    Zouden hier nog extra kosten kunnen bijkomen? Eventueel laten opsturen als "reparatie" of zo? Kent iemand toevallig deze verkoper? Je weet maar nooit......
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Ebay aankoop...

    Item wordt vanuit Hong Kong verzonden. Hou dan wel rekening met douanekosten die je zal moeten betalen. Soms kan het al eens lukken als door de verkoper vermeld wordt dat het om een geschenk o.i.d. gaat.
    Jammer genoeg lukt dit niet altijd en als de douane argwaan krijgt openen ze gewoon het pakje. Dan is het hopen op goed geluk want om de douanekosten te bepalen "plakken" zij zelf er een waarde op die ze denken dat het object waard is. En de kosten kunnen soms wel hoog oplopen...

    Zie bv feedback :

    "Good support and quick delivery. 80 EUR of tax, but everything ok. Thanks."
    "++++ ebayer. Serious and fast + 30Euro Tax"
    "alles bestens musste aber noch extra 27 Euro nachnahme bezahlen..."

    Ik ga ze nu niet allemaal doorlopen, maar je kan wel zien dat de taksen nogal kunnen variëren.

    Persoonlijk heb ik al van taksen gehoord die om en bij de 200 à 300€ lagen.
    Dan slinkt je winst wel aanzienlijk natuurlijk.

    Als reparatie laten opsturen kan ook, maar als de douane het pakje opent en ze zien een splinternieuw item ipv een gebruikt... tja, dan heb je het ook vlaggen natuurlijk.

    Niets belet je echter van in contact te treden met de verkoper en hem te vragen hoe hij over het algemeen de verzending aanpakt om jou bv zo weinig mogelijk, of zelfs geen, invoerrechten te laten betalen.
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

    Comment


    • #3
      Re: Ebay aankoop...

      Dit staat er ook nog...

      Customs Issue :
      will put in an invoice in lower value to reduce !!

      Maar dat garandeerd niets hé
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Ebay aankoop...

        Heb redelijk wat ervaring met dingen laten overkomen uit het buitenland
        Als ze van buiten de EU komen moet je altijd rekening houden dat de kans er inzit ( 90%) dat je taksen zal mogen betalen .
        Deze taksen worden berekend op de waarde van het pakket EN de verzendingskosten !!! En natuurlijk niet te vergeten de 2% die je sowieso moet betalen als vaste kost ( ook berekend op waarde van pakket + verzending).
        Alles bij elkaar mag je je verwachten aan een totale meerkost van ongeveer 30% ( kan ook iets meer zijn ).

        Laten opsturen als geschenk helpt echt niet ( trust me : been there , done that ). Maar je kan altijd geluk hebben dat ze je pakket er niet uithalen natuurlijk.
        Misschien kleine tip : als je kan kiezen welke transportfirma , nooit FedEx nemen !!!! Bij die mannen betaal je sowieso en dan rekenen zij er ook nog wat bij !!
        Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

        Comment


        • #5
          Re: Ebay aankoop...

          In het gunstigste geval kom ik dus op €485 x 1.3 = €624 Voor die prijs kan ik inderdaad dan beter gaan voor de DG versie bij Corne of Otto...
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Ebay aankoop...

            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
            In het gunstigste geval kom ik dus op €485 x 1.3 = €624 Voor die prijs kan ik inderdaad dan beter gaan voor de DG versie bij Corne of Otto...
            Dat zal volgens mij inderdaad veel veiliger zijn. Bijkomstig voordeel : in geval van problemen met het objectief zal de afhandeling veel vlotter verlopen.

            Je mag ervan uitgaan dat alles wat binnen de EU zonder problemen voor bijkomende kosten kan aangeschaft worden. Buiten de EU is beter te vermijden. Dat is mijn opinie tenminste. Waarschijnlijk zullen er anderen zijn die hier anders over denken.
            En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

            Comment


            • #7
              Re: Ebay aankoop...

              tja, 455 + 35 = 490 (insurance erbij)

              dan nog eens btw en invoertaks. zoals reeds gezegd, minstens dus 21%, plus taksen buiten de btw om.

              via pakjesdienst heb je dat zeker. dan heb je slechts één mogelijkheid: lagere waarde declareren. maar wat als er iets gebeurd? dan ben je ook maar tot dat bedrag verzekerd....

              niet via pakjesdienst: als geschenk? meestal ook gecontroleerd...zéér grote kans daarop. niet als geschenk: ook zeker controle...


              tis niet het lichtste en opopvallendste pakje he...

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Ebay aankoop...

                Ben ook eens gaan kijken bij Kamera-express.....prijs €598, da's €70 goedkoper dan bij Corne en €109 goedkoper dan bij Otto, verzendingskosten bedragen wel €20..... dus alles inbegrepen €609
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay aankoop...

                  Gepost vanuit Hong Kong,

                  Net 2 verschillende dingen ontvangen vanuit Hong Kong (via EBAY), de pakketjes waren opengemaakt en gecontroleerd. Nadien de gekende "CUSTOMS" sticker eroverheen.

                  De waarde was echter te gering om invoertaks en BTW te moeten betalen. Die kerels van de douane zijn ook niet achterlijk natuurlijk en ze worden alsmaar strenger vind ik.

                  Vorig jaar een gebruikte (duidelijk zichtbaar) IPAQ 3870 vanuit amerika laten komen als gift (ook van EBAY) 100dollar betaald en 25EURO aan de deur voor de douanekosten. Onterecht maar wat doe je eraan..

                  Oppassen is de boodschap..
                  groeten,
                  Bjorn
                  Nikon D90, Nikkor 18-70, Nikkor 70-210, Nikkor 18-200 VR, Tamron 17-50.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebay aankoop...

                    Na deze reacties beschouw ik mijn Ebay-avontuur wat Hongkong betreft, definitief als afgesloten...

                    Bedankt voor de snelle en accurate informatie, nu verder op zoek naar de goedkoopste leverancier van de Sigma 180 mm F3,5 DG EX APO MACRO IF HSM.
                    Voorlopig Kamera-express de goedkoopste ( Konijnenberg heeft alleen de NON DG versie op zijn site staan ( moet ik ook eerst informeren of die daar nog wel leverbaar is ), stukken goedkoper maar niet meer in Belgie ( SDkaart ) te verkrijgen heb ik de indruk
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment

                    Working...
                    X