Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijze markt D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijze markt D70s

    (voorgeschiedenis staat hier)
    Heb sinds 2 dagen een Nikon D70s. Besteld bij digicamshop.be, 2 dagen later netjes thuis geleverd.
    Eerste vaststelling: de taal van de menu's is Japans en dat komt niet overeen met de beschrijving van de engelstalige handleiding. Het was even zoeken om in die onbegrijpelijke tekens toch de taal te kunnen verzetten. Bon, da's gelukt, de camera spreekt nu Engels tegen me (Nederlands was ook een optie).
    Tweede vaststelling: de originele software (PictureProject) is onbruikbaar want Japans. Er zit nog wel een CD/R bij zonder sticker waar een andere versie van PictureProject op staat. Maar deze is blijkbaar niet bedoeld voor Europa want de eerste vraag die de setup stelt is "Select Region" met opties "Asia/Canada/Middle East/Africa/Oceania".
    Derde vaststelling: ik kan de D70s niet registreren bij Nikon Europe.
    Conclusie: 't is een toestel van de grijze markt...
    Voor een point-and-shoot-cameraatje van 200€ zou ik dat niet erg vinden, maar voor een toestel als de D70s vind ik dat dus niet kunnen hé!!
    'k Heb al met Nikkon-support gemaild maar zij verwijzen me uiteraard door naar digicamshop.be.
    Kan iemand me konkreet zeggen wat de gevolgen zijn en of hier nog iets aan te doen is ? Is dit op een of andere manier een illegale praktijk van digicamshop ? Kan dit problemen geven bij firmware updates ?
    Mvg,
    Tom

  • #2
    Re: Grijze markt D70s

    Weer een duidelijk voorbeeld om toch maar bij een vertrouwd adres te kopen...

    Comment


    • #3
      Re: Grijze markt D70s

      ^^^^ inderdaad, maar dat is niet het topic dat ik in deze thread wil behandeld zien. Je kan maar ervaring opdoen bij een winkel door er ook te kopen. Bovendien kan je de voorgeschiedenis lezen en vaststellen dat ik eerst geprobeerd heb te kopen via een winkel die op BD onder de links staat. Ik zou mogen verwachten dat die dan wel te vertrouwen zijn.
      Het topic is: wat doe ik met die grijze camera ? Reclameren, is het illegaal, wat met firmware updates, registratie, ... ?

      Comment


      • #4
        Re: Grijze markt D70s

        Als je je toestel niet laat registreren bij Nikon Europe, krijg je dan toch nog garantie? Of is dit de procedure om de garantie in orde te brengen. ('k ben geen Nikon gebruiker).

        Als dit het geval is dan bestaat er nog zoiets als een verplichte 2 jaar consumentengarantie, die digicamshop.be niet kan leveren. Dus dit kan je aanvechten.

        Op de site van digicamshop staat wel dat ze een engelstalige handleiding leveren. Dit zou je toch aan het denken moeten zetten. Maar ik blijf het bedrog vinden dat niet duidelijk aangegeven staat dat het een toestel is voor de niet-europese (laat staan belgisch) markt.
        DigiCam

        Comment


        • #5
          Re: Grijze markt D70s

          Nog iets: Er is een een tevredenheidsgarantie van 7 dagen bij digicamshop.be. Dus ik zou daar gebruik van maken en terug sturen.

          Ik besef dat het de tweede keer is dat je een bestelling cancelled, maar 't zijn uw centen en dan zou ik toch kiezen voor een eerlijk product.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Grijze markt D70s

            Gewoon opbellen , een aangetekende brief zenden en uw bestelling annulleren.

            U heeft nog altijd de wettelijke verzakingstermijn.

            Een engelse handleiding wil niet direct zeggen dat het een "grijze" camera is. Want Nikon Europe levert ook toestellen met engelse handleiding maar daar zit wel een europees garantiebewijs bij. U kunt dit toestel normaal registreren en daarna de pdf files in uw taal downloaden.

            Adviezen en juridische informatie voor wie wil shoppen op het wereldwijde web:



            Achats sur Internet : un consommateur informé en vaut deux. [200 KB]
            Kopen op het Internet: een verwittigd consument is er twee waard. [200 KB]



            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Grijze markt D70s

              idd, bij internetaankopen heb je tevredenheidsgarantie. bij vele kopers zelf gratis op te sturen boven de 40€. zou er gebruik van maken. en er zijn goedkopere adressen dan digicamshop!

              7 dagen tevredenheidsgarantie: veel zal opsturen niet kosten, en als je elders koopt, goedkoper, maak je nog profijt...

              zou zeker met digicamshop contact opnemen, en lees de site met de klantenservice goed door. wapen je alvst een klein beetje...

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Grijze markt D70s

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Maar ik blijf het bedrog vinden dat niet duidelijk aangegeven staat dat het een toestel is voor de niet-europese (laat staan belgisch) markt.
                't Zijn Ollanders ...

                Alle gekheid op een stokje, maar gelden daar misschien andere wetten/regels dan in den Belgique?
                | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                Comment


                • #9
                  Re: Grijze markt D70s

                  Bedankt alvast voor al die raad en links. Ik heb wat te lezen...
                  Terugsturen binnen de 7 dagen zit er alvast niet in want ik vertrek overmorgen naar Rome en ik ga niet zonder camera...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grijze markt D70s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Baron
                    't Zijn Ollanders ...


                    Oorspronkelijk geplaatst door Baron
                    Alle gekheid op een stokje, maar gelden daar misschien andere wetten/regels dan in den Belgique?
                    Volgens mij gelden hier dezelfde regels.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment

                    Working...
                    X