Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

calibreren monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • calibreren monitor

    Hoi allemaal,

    Ik heb geen idee waar ik dit anders zou moeten posten dus doe ik het maar hier. Weet iemand een link oid waar ik zou kunnen kijken of de kleuren, helderheid, contrast etc. goed ingesteld staan om foto's goed te kunnen beoordelen? Ik werk met een 19" CRT monitor van Hansol.

    Groetjes Marion

  • #2
    Re: calibreren monitor

    Een heel simpel truukje. Je laat een foto afdrukken. Houd deze naast het scherm, en ga net zolang met de gammacorrectie ed pielen totdat de kleuren overheenkomen. Dan heb je iig de kleuren op je monitor zoals ze op de fotos eruit zien.

    Verder zou je ook een colorspider kunnen lenen of kopen. Op deze manier kun je gemakkelijker met verschillende kleurprofielen werken. ( Soms nodig wanneer je fotos wilt laten afdrukken bij vaklaboratoria etc)
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

    Comment


    • #3
      Re: calibreren monitor

      Een heel simpel truukje. Je laat een foto afdrukken. Houd deze naast het scherm, en ga net zolang met de gammacorrectie ed pielen totdat de kleuren overheenkomen. Dan heb je iig de kleuren op je monitor zoals ze op de fotos eruit zien.
      Hoi Monsi,

      Zat ik ook al aan te denken maar vind ik nogal lastig (te kritisch misschien) maar ik ga het toch eens proberen. En de prijs van zo'n spider zoek ik ook nog even op.
      Bedankt voor je snelle antwoord

      Groetjes Marion

      Comment


      • #4
        Re: calibreren monitor

        Voor de helderheid en contrast en enkele andere zaken kan je de gratis Nokia Monitortest downloaden. Vraag het even aan mr. Google.

        Als je met Photoshop werkt, daar zit ook een calibratiestukje in.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: calibreren monitor

          Hoi Hombre,

          Bedankt, zoiets zocht ik dus. Mijn monitor stond dus al goed afgesteld Enkel moet ik nog een goede kleurenkaart hebben voor de kleurenafstelling.

          Groetjes Marion

          Comment

          Working...
          X