Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschadigde bestanden !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschadigde bestanden !

    Een vraagje aan allen die het lezen, Wie heeft er al te maken gehad met beschadigde bestanden op de CF kaart? Dus beelden waarvan je dacht dat je ze had en die blijkbaar bij het openen op de PC beschadigd waren en niet konden geopend worden.

    Als tweede vraag, aan iedereen die op de eerste met JA kon antwoorden . Lag de fout bij de camera of bij de kaart.

    Alvast mijn dankt voor de reactie's

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Beschadigde bestanden !

    Al een keer of 2 gehad ja. Bestand kopieert perfect van kaart naar pc, maar geeft een fout bij het openen in PS (ook geprobeerd rechtstreeks van de kaart te openen).
    Waar de oorzaak ligt? wie zal het zeggen (kan evengoed de camera zijn die slecht wegschrijft...).
    Probeer met zoveel verschillende tools je file te openen. Ze hebben allemaal verschillende gevoeligheden betreffende de te erkennen codes in de formaten.
    Ik heb al ondervonden dat als PS een nef bestand niet wil openen, Breeze browser dit toch nog kan...

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Beschadigde bestanden !

      Ja
      Reeds verschillende keren ( smartmediakaart )

      Maar waar het zit ???
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Beschadigde bestanden !

        heb soort gelijk probleem met een oude cf kaart.

        cf naar xdrive: copy error
        rechtstreeks aflezen kan wel.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Beschadigde bestanden !

          Ook al een paar keer soortgelijk probleem gehad. Weet ook niet waar de reden te zoeken.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Beschadigde bestanden !

            nog nooit gehad gelukkig,(blank hout klopklopklop).
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Beschadigde bestanden !

              Heb het ook ooit voorgehad, CF kaart werd toen omgeruild door PIN.
              En ja, lag aan de kaart.

              Comment


              • #8
                Re: Beschadigde bestanden !

                Nog niet op CF kaart (gelukkig!), maar wel meermaals na wegschrijven van digitale beelden op CD-RW... Stukken beelden werden wél weergegeven, de rest van het beeld was gewoon verdwenen...
                CD-RW zijn dus geen geschikt medium om back-ups van digitale foto's te maken. Op DVD-/+RW heb ik nog geen tests gedaan met digitale beelden, vermits ik nu uitsluitend back-up op drie verschillende harddisks en op CD-R en DVD-/+R.

                Mss. wat off-topic, maar toch vrij verwant probleem.
                Last edited by LucD; 5 augustus 2005, 18:01.

                Comment

                Working...
                X