Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dankuwel BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dankuwel BD

    ff toch wel een dankuwel aan iedereen van en op BD!
    Toen ik hier iets meer dan een jaar geleden mijn tenen nat maakte was ik nogal "onder de indruk"...

    al die praat over zaken waar ik eigenlijk niets vanaf wist, al die ingewikkelde notaties en afkortingen in evenveel signatures, al die wildvreemden die netjes en zeer behulpzaam antwoorden op vragen, de ene vraag al wat complexer dan de andere, opbouwende kritiek op foto's, gezeligge babbel, discussies met elektriciteit, en ga zo maar door!

    THX BD!!!!

  • #2
    Re: dankuwel BD

    Ja hé, hier ook dezelfde lof voor BD! Ik voel me hier thuis en ben ook blij dat er gelijkgestemde mensen zijn. Samen sterk denk ik zo.

    Ik zie al uit naar de SD in Waterschei en voor degene die mij nog niet gezien heeft kan altijd eens kijken bij de tread "hoe zien BDr's er uit?" Na lange tijd heb ik eindelijk foto's van mezelf kunnen posten.

    Ik ben het meest onder de indruk van de snelheid van antwoorden en informatie alsook van het niveau dat toch wel voor een forum zeer hoog is. Ik leer iedere dag bij, de beginners leren bij en zo is iedereen blij

    Toppie!!!

    Greetz, RonnyE

    Comment


    • #3
      Re: dankuwel BD

      Hier nog één Door BD heb ik 10x zo snel geleerd als dat ik het allemaal zelf had moeten uitvinden
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: dankuwel BD

        Same here, als een leek begonnen en hier honderden vragen en een hoop foto's gepost met telkens zeer leerrijke antwoorden. Ik bezoek jullie forum meerdere keren per dag
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #5
          Re: dankuwel BD

          Ik ben bijna 1 jaar vaste klant hier.
          De laatste tijd zelfs nog meer, tot ergernis van ...
          Heb BD gebruikt om heel veel te leren en zelfs om veel te kopen.
          Heb zelfs mijn toestel gevonden via dit Forum.

          Kortom, het is een echte verslaving.

          hesy.be
          BD0319BE

          Comment


          • #6
            Re: dankuwel BD

            En vertrouwen gekregen om via internet te shoppen (bij de favorieten van BD)
            Is niet niks om over de €4000 blind over te maken.
            Te weinig L

            Comment


            • #7
              Re: dankuwel BD

              toch ook bij deze leveranciers, goede prijzen.. al redelijk wat uitgespaard... alé meer gekocht dan... en BD een beetje gesteund hé... (VZW)...
              Een voor andere raad hier... eender wat.. altijd geholpen geweest....
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: dankuwel BD

                Persoonlijk nog geen posting gedaan. Wel al veel opgestoken.
                Maar als ik eerlijk mag zijn, soms wel teleurgesteld. Naast de talrijke, zeer interessante en terechte replies op foto's (waarvoor ik alle BD'ers dankbaar ben) lees ik regelmatig reacties op foto's die kant nog wal raken.

                Zo ergens een reactie gelezen van een BD'er die stelt dat "de kwaliteit van de foto bepaald wordt door de fotograaf, niet het toestel of het materiaal waarmee gewerkt wordt". (gaat over gekozen foto-onderwerp en compo).
                Terecht. Maar jammer genoeg vind ik deze opmerking niet terug in de postings van dezelfde persoon. Ik leer graag bij van de leermeesters. En er zijn er heel wat, heus. Maar het moet me toch even van het hart. Een fanta-blikje op een balustrade kan mij moeilijk bekoren. Het wringt met de tips die door deze persoon worden gegeven.

                Ik wil wel zeker benadrukken dat ik anderzijds zeer verbaasd ben van de creativiteit en inzichten van talrijke andere BD'ers.
                Tal van tips op dit forum belichten aspecten waar ik anders niet aan zou hebben gedacht.

                Dank daarvoor. Echt leerrijk!

                Comment


                • #9
                  Re: dankuwel BD

                  Oorspronkelijk geplaatst door Toscanini
                  Maar het moet me toch even van het hart. Een fanta-blikje op een balustrade kan mij moeilijk bekoren. Het wringt met de tips die door deze persoon worden gegeven.
                  De boog mag/kan niet steeds gespannen staan, humor is ten zeerste aan te bevelen hier!

                  -- Hou wel rekening dat BD reeds een 4 tal jaar bestaat en alzo ook reeds een verleden heeft, sommige zaken zoals dat Fantablik is gelinkt met ons lid "MIC", doe maar eens een search op Fanta, geen uren, maar dagen schaterlach+plezier gegarandeerd.

                  En Fanta zal ook voor u echt geen geheimen meer kennen, uw leven zal ook nooit meer hetzelfde zijn, als ook uw op onze Mic ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: dankuwel BD

                    Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                    De boog mag/kan niet steeds gespannen staan, humor is ten zeerste aan te bevelen hier!

                    -- Hou wel rekening dat BD reeds een 4 tal jaar bestaat en alzo ook reeds een verleden heeft, sommige zaken zoals dat Fantablik is gelinkt met ons lid "MIC", doe maar eens een search op Fanta, geen uren, maar dagen schaterlach+plezier gegarandeerd.

                    En Fanta zal ook voor u echt geen geheimen meer kennen, uw leven zal ook nooit meer hetzelfde zijn, als ook uw op onze Mic ...
                    dankjewel teddy-bear. Bewijst dat wij zelfs tijdens vakantie met "BD en familie" bezig zijn en zelfs internet-café opzoeken om onze verslaving te kunnen botvieren

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: dankuwel BD

                      Ook iets meer dan een jaar binnen de groep... Ik ben niet bepaald de "ferventste postster" van allemaal, maar dat heeft zo zijn redenen.

                      Wel een fervente lezeres. Het ene onderdeel krijgt al wat meer aandacht dan het andere, maar ik tracht van ze allemaal toch wel eens te bezoeken.

                      De onderdelen die meer mijn aandacht krijgen zijn echte, quasi onuitputtelijke bronnen van kennis van de de BDers die al jaren met fotografie bezig zijn. Dagdagelijks les ik mijn dorst in deze bronnen. Dagdagelijks kijk ik vol bewondering naar jullie foto's en dat spoort me aan dan ook eens iets te proberen. Heel regelmatig mislukt dat grandioos met als gevolg dat er heel weinig foto's van mij naar voor gebracht worden in de verschillende fora.
                      Maar ik geef niet op...

                      De geschreven kennis, de in foto's vastgelegde ervaring van jullie maken een groot deel uit van mijn leerproces, vormen langzaam maar zeker een theoretische kennisbasis voor me.
                      Door die kennis voel ik me niet echt meer een "bleuke" maar begint mijn zelfzekerheid langzaam te groeien. Tot de dag zal komen dat ik naar buiten zal durven treden met mijn eigen werken.

                      Daarom : Dank je BD om al deze BDers te huisvesten. Dank je BDers om BD te vullen met jullie kennis
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: dankuwel BD

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
                        Ook iets meer dan een jaar binnen de groep... Ik ben niet bepaald de "ferventste postster" van allemaal, maar dat heeft zo zijn redenen.

                        Wel een fervente lezeres. Het ene onderdeel krijgt al wat meer aandacht dan het andere, maar ik tracht van ze allemaal toch wel eens te bezoeken.

                        De onderdelen die meer mijn aandacht krijgen zijn echte, quasi onuitputtelijke bronnen van kennis van de de BDers die al jaren met fotografie bezig zijn. Dagdagelijks les ik mijn dorst in deze bronnen. Dagdagelijks kijk ik vol bewondering naar jullie foto's en dat spoort me aan dan ook eens iets te proberen. Heel regelmatig mislukt dat grandioos met als gevolg dat er heel weinig foto's van mij naar voor gebracht worden in de verschillende fora.
                        Maar ik geef niet op...

                        De geschreven kennis, de in foto's vastgelegde ervaring van jullie maken een groot deel uit van mijn leerproces, vormen langzaam maar zeker een theoretische kennisbasis voor me.
                        Door die kennis voel ik me niet echt meer een "bleuke" maar begint mijn zelfzekerheid langzaam te groeien. Tot de dag zal komen dat ik naar buiten zal durven treden met mijn eigen werken.

                        Daarom : Dank je BD om al deze BDers te huisvesten. Dank je BDers om BD te vullen met jullie kennis
                        Wel Cookie toch denk ik dat je jou angst moet overwinnen en meer posten. Uit de reacties (postitieve en ook negatieve) die je krijgt op jou foto's leer je heel veel en denk maar... de meeste onder ons zijn met weinig ervaring en kennis aan fotografie begonnen. Zelf heb ik in het begin ( nu 2 jaar geleden) heel veel hulp gekregen op die forum van mensen die nu goede vrienden zijn geworden.
                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: dankuwel BD

                          die angst begin ik te overwinnen Vicky, dankzij mijn regelmatige deelname aan de challenge En langzaamaan zullen jullie meer van me te zien krijgen, wees gerust
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: dankuwel BD

                            Oorspronkelijk geplaatst door Toscanini
                            Zo ergens een reactie gelezen van een BD'er die stelt dat "de kwaliteit van de foto bepaald wordt door de fotograaf, niet het toestel of het materiaal waarmee gewerkt wordt". (gaat over gekozen foto-onderwerp en compo).
                            Terecht. Maar jammer genoeg vind ik deze opmerking niet terug in de postings van dezelfde persoon.
                            Laten we het zo stellen: moet je zelf kunnen schilderen om kunstcriticus te worden? Zijn alle filmrecensenten ook cameramannen en/of regiseurs? Moet een rechter ook een rijbewijs hebben voor een vrachtwagen om een chauffeur te kunnen beoordelen?
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment

                            Working...
                            X