Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online kopen

    ik heb echt een hekel om online iets te kopen maar sta nu toch op het punt om het te doen ik had mijn oog laten vallen op :

    Sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Canon AF S bij bol.com voor € 164,95

    70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II. bij cornevaniperen.nl voor € 225

    wie kan mij het verschil uitleggen tussen DI en DG?
    en hoe weet ik zeker of ik wel krijg wat ik bestel en dat het niet weg geld is?

    dit is voor mij een hele grote stap en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

    Groeten Nico
    Flickr

  • #2
    Re: online kopen

    http://users.telenet.be/tonysmet/afkortingen.html

    DG = beste resultaten op dslr's maar ook bruikbaar op analoge slr's

    DI = volgens mij geen gebruikelijke afkorting bij Sigma, maar wel bij Tamron!?

    Van bol.com heb ik nog nooit gehoord, maar bij een eventuele bestelling bij Corne mag je op beide oren slapen dat je je waar wel zal krijgen ook!

    Comment


    • #3
      Re: online kopen

      en hoe lang is de levertijd bij corne?
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: online kopen

        Levertijd bij Corné is gewoonlijk 14 dagen. Maar hij doet echt zijn best om sneller te leveren.
        Betaling is helemaal geen probleem.

        Bol .com is ook een degelijke firma. Betalingen kunnen daar ook zonder problemen via internet.

        Comment


        • #5
          Re: online kopen

          Levertijd bij Corné is gewoonlijk 14 dagen. Maar hij doet echt zijn best om sneller te leveren.
          Betaling is helemaal geen probleem.

          Als alles goed gaat ontvang ik morgen mijn bestelling van Corné en dat is wel heel snel vermits mijn bestelling geplaatst is op 1 augustus.
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

          Bezoek mijn foto's online

          Comment


          • #6
            Re: online kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
            http://users.telenet.be/tonysmet/afkortingen.html

            DG = beste resultaten op dslr's maar ook bruikbaar op analoge slr's

            DI = volgens mij geen gebruikelijke afkorting bij Sigma, maar wel bij Tamron!?

            Van bol.com heb ik nog nooit gehoord, maar bij een eventuele bestelling bij Corne mag je op beide oren slapen dat je je waar wel zal krijgen ook!
            ik heb op die site gekeken en nou wordt ik niet veel wijzer door de korte uitleg die er daar bij staat. ik zou graag het grote verschil willen weten.

            het verschil in € is maar €60 en de levertijd bij bol.com 3-4 dagen en dan kan hij nog mee op vakantie.
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: online kopen

              De super II versie is weer verbeterd tov de andere. Er zitten beter coatings op die geoptimaliseerd zijn voor digitaal gebruik...

              Als je die koopt zal je er denk ik geen spijt van krijgen. Zoek maar naar reviews op het net en je vindt niets dan lof. Je moet natuurlijk geen prestatie gaan verwachten zoals bij een Canon 70-200 f 2.8 maar die is ook 5x zo duur...

              Comment


              • #8
                Re: online kopen

                Ik had nog een vraagje over die sigma 70-300. Ik lees op het net dat het een uitstekende lens is voor zijn geld, maar dat de AF aan de trage kant is. Maar wat is aan de trage kant? Is dat trager dan een les van een paar duizend euro of is dat trager dan de canon kitlens ?
                Canon 350d + Tamron 17-50mm 2.8 + Sigma 70-200mm 2.8
                Mijn Flickraccount

                Comment


                • #9
                  Re: online kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mustafa
                  Ik had nog een vraagje over die sigma 70-300. Ik lees op het net dat het een uitstekende lens is voor zijn geld, maar dat de AF aan de trage kant is. Maar wat is aan de trage kant? Is dat trager dan een les van een paar duizend euro of is dat trager dan de canon kitlens ?
                  Dat is dan vooral trager dan de lens van 1000€. Veel kans dat de snelheid in de range ligt van de kitlens... of zelfs nog een klein ietje sneller is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: online kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders
                    De super II versie is weer verbeterd tov de andere. Er zitten beter coatings op die geoptimaliseerd zijn voor digitaal gebruik...

                    Als je die koopt zal je er denk ik geen spijt van krijgen. Zoek maar naar reviews op het net en je vindt niets dan lof. Je moet natuurlijk geen prestatie gaan verwachten zoals bij een Canon 70-200 f 2.8 maar die is ook 5x zo duur...
                    Ben nog wel erg aan het twijfelen of ik hem op internet ga bestellen en wat de levertijd in een winkel is moet (wil) hem wel binnen 2 weken hebben dan kan hi nog mee op vakanie
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: online kopen

                      Je zal dan toch een winkel moeten vinden met stock want anders zou het ook wel eens de mist in kunnen gaan

                      Kijk anders hier nog eens... http://www.belgiumdigital.com/links#E-Shops

                      Comment


                      • #12
                        Re: online kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong
                        Ben nog wel erg aan het twijfelen of ik hem op internet ga bestellen en wat de levertijd in een winkel is moet (wil) hem wel binnen 2 weken hebben dan kan hi nog mee op vakanie
                        Emailtje naar Corné, vragen wat je wil weten, wat hij belooft houdt hij zich aan.......zoniet weet je het zeker op voorhand, je kan ook met hem afspreken en de lens gaan oppikken.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: online kopen

                          en waar zit corne dan? moet wel de moeite zijn om heen en weer te rijden
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: online kopen

                            Misschien even kijken op de site

                            www.cornevaniperen.com - Kruisstraat 1 - 5315 AM Kerkwijk (alleen bezoek na afspraak)

                            Comment


                            • #15
                              Re: online kopen

                              die man is echt wel een hot topic tegenwoordig

                              Comment

                              Working...
                              X