Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ballonnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ballonnen

    Enkele impressie's vanop de ballonmeeting in Eeklo:






    Bemerk: het rode ventje in het midden is onze Alexander, da's normaal bij dergelijke evenementen mijne muilezel, maar hier werd hij opgeëist mee te helpen om een ballon recht te trekken




    Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

  • #2
    Re: Ballonnen

    mooie reeks , nr 1 vind ik als actiefoto zeer goed geslaagd vooral door de schuine kadrage

    Comment


    • #3
      Re: Ballonnen

      foto 1 vind ik door die cadrage dan weer niets....
      wolken staan schots en scheef, wat IMHO niet goed is
      dat effect dat je creëert, had je enkele minuten ervoor kunnen trekken, als de mand platligt en de ballon in de hoogte moet (dacht ik toch, begin zelf wel te twijfelen, dus correct me if i'm wrong...)


      edit: meer zoals in de tweede dus

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Ballonnen

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        foto 1 vind ik door die cadrage dan weer niets....
        wolken staan schots en scheef, wat IMHO niet goed is
        dat effect dat je creëert, had je enkele minuten ervoor kunnen trekken, als de mand platligt en de ballon in de hoogte moet (dacht ik toch, begin zelf wel te twijfelen, dus correct me if i'm wrong...)

        Hier ben ik eigenlijk niet akkoord.
        De bedoeling in N° 1 was zowel de piloot, als de vlam, als zoveel mogelijk van het inwendige van de ballon op de plaat krijgen.
        Op een dergelijk evenement al archi moeilijk.

        Er staan verschillende mensen voor, die de mand nog aan de grond moeten houden.

        Ik wou dan ook nog het gezicht van de piloot erbij.

        Eens de ballon van de grond, zie je het gezicht van de piloot niet meer.
        Ligt de mand nog plat, dan zit er uiteraard geen piloot in.

        gebruik je een conventioneel horizontaal kadrage(portrait), dan zie je de vlam niet meer, en krijg je teveel omstaanders.

        Ga je meer achteruit, dan heb je terug teveel omstaanders, die het geheel een wanboeltje maken.

        Er is zo gekadreerd dat de piloot mooi naar boven kijkt (in de ballon), naar de vlam. Bovendien, maar da's eerder toevallig, is het gezicht van de piloot op de gulden snede, en volg je met de blik naar de hoek, waar je dan de vlam ontwaard.

        En hiermee ben ik best tevreden.

        Dirk
        Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

        Comment

        Working...
        X