Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aftrek BTW aankoop camera .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aftrek BTW aankoop camera .

    Ik heb deze week bij TopFoto in Düren een aankoop gedaan van enkele honderden euro's . Nu had ik die aankoop gedaan op naam van een vriend die handel drijft en bijgevolg een BTW-nummer heeft . Nu werd daar bij Ingo van die aankoop onmiddellijk de BTW afgetrokken ( 16% ).
    Wordt dit ook bij Corné in Nederland gedaan ?

  • #2
    Re: Aftrek BTW aankoop camera .

    Yep, 19%

    Maar zulke zaken kun je hier beter niet posten, je vriend zou wel eens in de problemen kunnen raken op die manier

    Comment


    • #3
      Re: Aftrek BTW aankoop camera .

      bij aankoop in het buitenland moet je "verlegging van heffing" vragen en dan trekken ze daar hun BTW tarief af, kom je in Belgie gaat de persoon op wiens naam het staat er 21% op moeten betalen maar zal die meteen ook weer kunnen aftrekken...

      je moet er wel duidelijk op toezien dat je die btw dan wel niet betaalt, in duitsland heb ik 3 lenzen laten overkomen een jaar terug met verlegging maar iemand heeft die voor mij meegebracht, die verkoper heeft de btw afgetrokken maar toch aangerekent de sm*****p en die waarschijnlijk als mooie fooi in zn zak gestoken...

      Comment


      • #4
        Re: Aftrek BTW aankoop camera .

        Nee , Ingo heeft onmiddellijk de BTW afgetrokken .

        Comment


        • #5
          Re: Aftrek BTW aankoop camera .

          dat is de europese regeling, dus voor nederland, etc. geldt dat ook zo. 'onlangs' heb ik nog een thread gestart in chit chat, daar zal je enkele goede links vinden, alsook hoe je vriend dat moet aangeven aan de belastingen etc.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment

          Working...
          X