Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroppendragers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stroppendragers

    Ik waag het er toch maar op. Maar ik ben toch niet echt tevreden over de kwaliteit van de hier getoonde foto's. Zou het echt niet kunnen om met de Nikon Coolpix 5700 degelijke foto's te maken in minder goede omstandigheden? Of ligt het eerder aan de gebruiker? Waarschijnlijk wel het laatste!

    Vrijdagavond vertrok om 20.30 (bewolkt!) de optocht van de Stroppendragers aan het Veerleplein (Gravensteen). In tegenstelling met wat velen denken niet alleen de groep stroppendragers maar ook een hele stoet van 'figuranten'.





    Voor een klein albummeke kun je doorklikken naar Gentse Feesten: optocht Stroppendragers
    Last edited by eldee; 23 juli 2005, 18:15. Reden: toevoegen van een link naar een albummeke
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Re: stroppendragers

    Het rood bij de eerste foto vind ik wel geslaagd ('t is niet altijd makkelijk dit te fotograferen) maar ik mis bij allen wel wat scherpte.... Of het aan het toestel of de gebruiker ligt, laat ik in het midden....

    Grtz, Fabienne
    De menselijke stem draagt nooit zo ver als de fluistering van het geweten.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: stroppendragers

      tsjah, zeker van het automatische wegblijven. daarom is die stand niet slecht, maar het kan beter he...

      die eerste vind ik goed. met die kerk op de achtergrond, leent deze foto zich tot een gedeeltelijke z/w-kleurfoto... want die kerk is mooi, dat rood dat tegensteekt ook, maar dan de blonde paardenstaart en de palm....
      uitleg daarover: zie tipspagina

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: stroppendragers

        Nummer één

        Nummer twee compositie , alleen weet ik niet goed wat ik moet met het hoofd van mijnheer1. Moeten ze alle twee scherp zijn of beter nummer één scherp Heeft zeker iets voor mij vermits ik er blijf naar kijken

        Nummer drie, voor mij de topper, zo'n foto is om op te hangen

        Comment


        • #5
          Re: stroppendragers

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          die eerste vind ik goed. met die kerk op de achtergrond, leent deze foto zich tot een gedeeltelijke z/w-kleurfoto... want die kerk is mooi, dat rood dat tegensteekt ook, maar dan de blonde paardenstaart en de palm....
          uitleg daarover: zie tipspagina
          Ik besef dat die twee elementen ('de blonde paardenstaart en de palm') in meer of mindere mate storen. Bedoel je dat die door een omzetting naar ZW minder zouden opvallen?
          Bij de optocht staat langs beide zijden een rij (of zelfs dubbel) toeschouwers. Dan is het wel zeer moeilijk om die 'storende' factoren er niet bij te hebben. Ik heb je suggestie i.v.m. kleur en ZW uitgeprobeerd. Ik heb ook een beetje Gaussiaans vervagen toegpast. Mijn resultaat is:

          Last edited by eldee; 25 juli 2005, 15:13.
          eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

          eLDee's webstek

          Comment


          • #6
            Re: stroppendragers

            Moet veel beter kunnen met een cp5700.Deze maakt prachtige fotos.
            de laatste bewerking is niet slecht maar de kapellaan of is het bisschop ? zou er met gewaad scherper moeten uitkomen met het zw op de achtergrond.
            Anders zijn ze zo helaas van de onscherpte

            Comment


            • #7
              Re: stroppendragers

              Het was op dat ogenblik wel erg donker (zat op ongeveer dezelfde plek, zonder camera ), vandaar waarschijnlijk de (bewegings)onscherpte
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: stroppendragers

                N°1: misschien zat er iets te veel tijd tussen scherpstellen en afdrukken en is roodkapje ondertussen een stukje dichter gekomen, vandaar onscherpte?


                N°2: als het toen al redelijk donker was dan heeft dit alles met een (te) lange sluitertijd te maken!

                N°3: die kan volgens mij niet veel beter, als de gezichten nog lichter hadden geweest, dan had hun kledij ongetwijfeld overbelicht geweest.
                Misschien is die wel nog wat beter te krijgen in PhotoShop...


                Vertel ons anders eens welke instellingen je gebruikt op zo'n momenten, want je hebt wel degelijk een prima toestel imho!?

                Comment


                • #9
                  Re: stroppendragers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  N°1: misschien zat er iets te veel tijd tussen scherpstellen en afdrukken en is roodkapje ondertussen een stukje dichter gekomen, vandaar onscherpte?
                  N°2: als het toen al redelijk donker was dan heeft dit alles met een (te) lange sluitertijd te maken!
                  N°3: die kan volgens mij niet veel beter, als de gezichten nog lichter hadden geweest, dan had hun kledij ongetwijfeld overbelicht geweest.
                  Misschien is die wel nog wat beter te krijgen in PhotoShop...
                  Vertel ons anders eens welke instellingen je gebruikt op zo'n momenten, want je hebt wel degelijk een prima toestel imho!?
                  De gebruikte instellingen:

                  Foto 1:
                  Focal lenght: 25,4 mm - Exposure: Aperture priority - Metering: Partial - 1/125 - f/3,6 - ISO 100 - Autofocus - White Balance: cloudy - Flash: front curtain
                  Foto 2:
                  Focal length: 67,7 mm - Exposure: Aperture priority - Metering: Partial - 1/38 - f/4,2 - ISO 400 - Autofocus - White Balance: cloudy - Geen flits
                  Foto 3:
                  Focal length: 32 mm - Exposure: Aperture priority - Metering: Partial - 1/250 - f/3,8 - ISO 400 - Autofocus - White Balance: cloudy - Geen flits

                  Dat ik een degelijk toestel heb zal ik zeker niet ontkennen. Maar de shutter-lag is in bepaalde omstandigheden toch een (zeer?) groot nadeel.

                  Ik ben ook eens in het archief van BD gaan zoeken. Ik vond er deze nog in terug: Stoet van de stroppendragers. Vergelijkbare problemen? Of toch niet?
                  Last edited by eldee; 29 juli 2005, 08:55. Reden: Link toevoegen
                  eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                  eLDee's webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: stroppendragers

                    Ik heb de indruk dat de foto's onder die link bij veel meer licht genomen zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Re: stroppendragers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      Ik heb de indruk dat de foto's onder die link bij veel meer licht genomen zijn?
                      Even verduidelijken misschien. De foto's die via deze link te zien zijn, zijn geen foto's die ik heb gemaakt. Maar die indruk (i.v.m. het licht) had ik ook. Rekening houdend met al die factoren ben ik nog redelijk tevreden met mijn resultaten. Is de scherpte hier dan heel wat beter? Vergelijken is delicaat maar toch durf ik deze vraag te stellen.
                      eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                      eLDee's webstek

                      Comment


                      • #12
                        Re: stroppendragers

                        Oorspronkelijk geplaatst door eldee
                        Even verduidelijken misschien. De foto's die via deze link te zien zijn, zijn geen foto's die ik heb gemaakt. Maar die indruk (i.v.m. het licht) had ik ook. Rekening houdend met al die factoren ben ik nog redelijk tevreden met mijn resultaten. Is de scherpte hier dan heel wat beter? Vergelijken is delicaat maar toch durf ik deze vraag te stellen.

                        Die fotos in die link zijn ook niet gemaakt met een cp5700.
                        De fuji die hij gebruikte ken ik niet en zal zeker minder megapixel zijn.
                        Waarschijnlijk heb je dit te danken aan de shutterlag alhoewel ik hier nog fotos
                        heb van mijn cp5700 wel genomen tijdens klaarlichte dag,maar dan met ook sneller bewegende personen! En die zijn niet slecht voor mijn beginperiode in de digitale fotografie.
                        Gewoon stad intrekken en oefenen of eens op een avondmarkt gaan rondlopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: stroppendragers

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                          Die fotos in die link zijn ook niet gemaakt met een cp5700.
                          De fuji die hij gebruikte ken ik niet en zal zeker minder megapixel zijn.
                          Waarschijnlijk heb je dit te danken aan de shutterlag alhoewel ik hier nog fotos
                          heb van mijn cp5700 wel genomen tijdens klaarlichte dag,maar dan met ook sneller bewegende personen! En die zijn niet slecht voor mijn beginperiode in de digitale fotografie.
                          Gewoon stad intrekken en oefenen of eens op een avondmarkt gaan rondlopen.
                          Ik besef goed dat vergelijken van foto's niet altijd zo evident is. Verschillende toestellen met uiteenlopende mogelijkheden en ook de andere omstandigheden maken die vergelijking quasi onmogelijk. Die shutterlag speelt mij inderdaad vaak enorm parten. Bij wijze van oefening zou ik deze NM willen proberen enkele fotokes te maken op een beach-volleybaltornooi in Aalst. Maar dat is dan weer gemakkelijke opgave. Als het lekker zonnig weer is, kan het meevallen. Maar die snelle beweging met de shutterlag en eventueel bewolkt weer ... elementen die het mij (zeer) moeilijk zouden kunnen maken.
                          eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

                          eLDee's webstek

                          Comment

                          Working...
                          X