Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The day after

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The day after

    Alhoewel ik mij voorgenomen had dit jaar niet naar de Gentse Feesten te gaan, heb ik mij toch niet kunnen inhouden, zij het dan vooral om het fotoplezier.

    Gisteren ben ik er niet geraakt, daarom maar deze morgen om 5 uur op stap vertrokken.

    Zeker geen superfoto's, en eigenlijk misschien zelfs beelden die pas toekomende week dinsdag zouden worden getoond.






    De mensen van de reinigingsdienst worden door vrijwilligers met koffie verwend, terwijl afzakkende feestvierders per sé nog mee op het prentje willen.



    Sint Jacobs 's morgens om 6 uur.

    Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

  • #2
    Re: The day after

    voor mij nogmaals winners hoor

    Comment


    • #3
      Re: The day after

      vind je eerste foto super en de andere geven de sfeer van de feesten goed weer
      ik zal toch mijne wekker ne keer moeten zetten om zo vroeg op pad te gaan

      Comment


      • #4
        Re: The day after

        Oorspronkelijk geplaatst door dolly
        ik zal toch mijne wekker ne keer moeten zetten om zo vroeg op pad te gaan
        Neem wel een body guard mee hoor
        Op dat uur met een fototoestel en bijhorende tas lopen rondzeulen, als vrijwel enigste nuchtere mens, trekt bepaalde figuren aan .
        En die fotografeert ge beter niet.

        Maar dat hoort natuurlijk ook weer bij de feesten.

        Dirk
        Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

        Comment


        • #5
          Re: The day after

          Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
          Neem wel een body guard mee hoor
          Op dat uur met een fototoestel en bijhorende tas lopen rondzeulen, als vrijwel enigste nuchtere mens, trekt bepaalde figuren aan .
          En die fotografeert ge beter niet.

          Maar dat hoort natuurlijk ook weer bij de feesten.

          Dirk
          bedankt voor de tip en by the way: je eerste foto is zojuist verschenen op de site van gent bij de dagfoto's van 22juli, leuk hé

          Comment


          • #6
            Re: The day after

            Oorspronkelijk geplaatst door dolly
            bedankt voor de tip en by the way: je eerste foto is zojuist verschenen op de site van gent bij de dagfoto's van 22juli, leuk hé

            Hoe weten jullie dat altijd zo vlug ????

            Ik zit hier te zoekn, maar bij mij staat dat er nog niet op

            Bij 2 Compute moet ik ook een prijske hebben gewonnen.

            Maar die zitten blijkbaar wat achterop met hun site, want donderdag heeft zowel onze Alexander als ikzelf een prijske gewonnen, maar die foto's krijg ik nog altijd niet te zien.

            Dirk
            Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

            Comment


            • #7
              Re: The day after

              De eerste en de laatste foto vind ik erg leuk, maar vroeg me af hoe ze in zwart-wit eruit zouden komen... Ik heb er dit van gemaakt:





              Harde zwart-wit omzetting, donkere randen met de lomo filter, harde verscherping bij de tweede foto, beetje ruis toegevoegd... Vind het veel dramatischer over komen zo.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: The day after

                Knap Wim.
                Had ik dit ingestuurd, dan was dat misschien een prijske waard geweest.

                Had ook iets dergelijks in gedachten, maar pas om 8 uur thuisgekomen (met een 60-tal NEF's), en dan moest ik tegen 8.30 u. de foto's binnenleveren.
                Prof's noemen dat een Death line zeker?

                Ondertussen heb ik knap wat beelden verzameld van de GF + ik heb er nog 1380 liggen van voor 2 weken in NY.
                Veel materiaal om deze winter mijn PS vaardigheden op te oefenen.

                PS: lomo filter ???? ook nooit van gehoord.

                Bedankt voor de bewerking,

                Dirk
                Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                Comment


                • #9
                  Re: The day after

                  Ik gebruikte een lomo action voor in Photoshop, dit gaat gewoon het contrast, kleurverzadiging en donkere hoeken maken zoals de beelden uit die typische lomo cameraatjes (die met 4 plastic lensjes die rottige kwaliteit geven maar dat is het hem nu juist...) Ik heb de action hier gevonden maar zelf een aantal wijzigingen gemaakt omdat ik het effect te sterk vond... Ik heb vorig jaar eens een volledig album hiermee bewerkt (veel werk want ik veeg de donkere kaders weg waar ik ze niet wil...), het geeft eens een andere karakteristiek die je van digitale beelden niet verwacht, die zijn doorgaans relatief 'plat' om detail te bewaren...
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: The day after

                    Dat album eens bekeken, mooi werk
                    Er zitten superplaten tussen. Ge moet wel een half uurke tijd hebben
                    En 't zal meer dan een half uurke tijd gekost hebben om dat allemaal zo proper te bewerken.

                    De action heb ik geladen, deze week test ik ze eens uit,

                    nogmaals bedankt

                    Dirk
                    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                    Comment


                    • #11
                      Re: The day after

                      Zelf ken ik de gentse feesten (helaas) nog niet, maar je foto's zeggen veel...
                      Mooi weergegeven Medidoc!
                      Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: The day after

                        Ja, drie knappe after the party prenten

                        Comment


                        • #13
                          Re: The day after

                          Zeer knap!!! Voor mij, 1 en 3.
                          Ook die omzetting in zwart-wit mooi!!
                          MDB-VL
                          Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                          Comment


                          • #14
                            Re: The day after

                            Hallo,

                            Medidoc, je foto's staan op

                            deze worden zelf gepubliceerd alvorens je de mail krijgt, achter mogen we dus normaal niet zitten.
                            Als je bij Telenet zit, je cache es legen, dat kan helpen

                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: The day after

                              Bedankt voor het antwoord.
                              Het duurde soms meer dan 1 dag vooralleer ik de foto's kon zien.
                              Ik heb de cache eens leeggemaakt, en het blijkt inderdaad beter te werken....
                              voorlopig toch......

                              Alvast bedankt voor de reply

                              Dirk
                              Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                              Comment

                              Working...
                              X