Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Discobars in Brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Discobars in Brugge

    Gisteren traden de Discobars op te Brugge in het Minnewaterpark.
    Echte disco uit de tijd dat ik tiener was

    De zon heeft me wat parten gespeeld zodat er een waas over de foto's lag. Graag tips hoe dit te vermijden in het vervolg.




    ***Canon 300D * kitlens * ...

  • #2
    Re: Discobars in Brugge

    Hi,

    Zon heeft geen parten gespeeld, witbalans wel.

    Ga in PS(E) naar levels, neem de zwarte pipet, klik
    op iets wat absoluut zwart is. (Volgens mij beste kans = microfoon op de achtergrond)

    Dan: foto

    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Discobars in Brugge

      Bij de tweede foto zie ik onderaan toch een heel grote lensflare-vlek. Die kan je alleen maar voorkomen door een zonnekap op je lens te schroeven.

      Het contrast is ook niet optimaal, maar dat kan ook komen doordat er zonlicht op de lens kwam. Dat kan je verbeteren door het contrast wat te verhogen met een fotobewerkingsprogramma.

      De scherpte valt ook wat tegen, bij de tweede foto ben ik er bijna zeker van dat het bewegingsonscherpte is. De EXIF van die foto kan ik niet lezen, dus weet ik ook niet welke iso, sluitertijd en diafragma er ingesteld was. Met die gegevens zou ik misschien nog wat meer tips kunnen geven.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Discobars in Brugge

        Bewegingsonscherpte zou best kunnen, geen statief mee - geen zin om 10 km met statief rond te zeulen

        Beide foto's genomen met Canon 300D en 90 - 300 mm EF Lens

        Exif foto 1
        Sluitertijd 1/250
        Diafragma 5.6
        ISO 400


        Exif foto 2

        Sluitertijd 1/200
        Diafragma 5.6
        ISO 400
        ***Canon 300D * kitlens * ...

        Comment


        • #5
          Re: Discobars in Brugge

          De waas is niet door de zon wel door een verkeerde focus. Zonnekap helpt idd tg diafragmavlekken.

          Bij de eerste kan je dit nog beetje rechttrekken door te verscherpen in photoshop, bij de 2de totaal niet meer.

          Ben ook niet zo weg van de foto's, te plattekes, weinig contrast en originaliteit.

          Probeer in het vervolg ook eens om 1/125 te kiezen bij een diafragma hoger dan 5.6 en hogere gevoeligheid.

          PS: oppassen dat haar borst er niet uitvliegt of ge kunt gaan rapen

          Comment


          • #6
            Re: Discobars in Brugge

            Ik vermoed dat "geen vaste hand" het hoofdprobleem hier is, dit is gewoon bewegingsonscherpte en geen out-of-focus probleem!

            Vind dit trouwens véél korrel voor een iso 400 denk dat er al redelijk verscherpt is!?

            De foto's op zich kunnen mij ook niet beroeren

            Comment

            Working...
            X