Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douaneformulier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Douaneformulier

    Hoi,

    Ik heb onlangs op Ebay een geheugenkaartje gekocht, prijs was rond de 60 euro en het werd verzonden vanuit Hong Kong. De verzender had het item als "gift" aangeduid en er een waarde van 10$ op geplakt. Nu heb ik (na weken wachten) een brief van de Post gekregen waarin staat dat de verificateur van de douane zich niet akkoord kon verklaren met de waarde. Er zit dan ook een formulier bij dat ik moet terugsturen, waar naar een faktuur gevraagd wordt (heb ik niet) en waar ik de "post van het tarief voor invoerrechten" moet aangeven (heb geen flauw idee wat dit moet zijn...)

    Heeft er al iemand ervaring met deze situatie of is er iemand anders die mij kan uitleggen wat ik precies moet invullen/opsturen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Douaneformulier

    Wordt een duur kaartje

    ZOu een kopie bankafschrift (neem tenminste aan dat je het per bank of credit card hebt betaald) opsturen. Doe je dat niet gaan ze mogelijk zelf een bedrag er op plakken, en dat kan nog wel eens hoger uitpakken.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Douaneformulier

      't ja pech gehad..

      Die van de douane zijn ook niet van gisteren hoor, en geef toe, ze(de verzenders) bakken het toch soms erg bruin, zo erg dat het "opvalt" natuurlijk ...

      Trouwens tegenwoordig met al die aanslagen en zo..

      >> Gewoon ff bellen met die dienst en ze zeggen wel wat je moet doen.

      Invoerrechten zijn > BTW, dus 21% + mogelijk een boete?

      Comment


      • #4
        Re: Douaneformulier

        De nadelen van buiten de EU te bestellen.....

        Ik zou ook eens even telefoneren. Je zal zeker de btw moeten betalen, en douanebehandelingskosten. Een boete denk ik niet, tis de verzender die 'fraude' pleegt he...

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment

        Working...
        X