Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met CVO Elishout?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met CVO Elishout?

    Hoi allen!

    Ben via google-search bij de avondschool Elishout terechtgekomen. De school is gevestigd in anderlecht en je kan er ook fotografie volgen in avondles. Iemand hier die deze opleiding volgt of gevolgd heeft in deze school? Op een paar fora heb ik redelijk goede kritiek gelezen dus dit is een kanshebber.

    (ps: ben me dus weer eens aan't bedenken )

    mvg,
    Johan

  • #2
    Re: iemand ervaring met CVO Elishout?

    Heb 4 jaar geleden daar het eerste jaar fotografie gevolgd. Wegens omstandigheden heb ik niet meer verder gedaan. Als ik de draad zou terug oppikken zou ik direct terug daar beginnen.

    Toen ik daar was was alles nog analoog en waren het volledige jaren dat je moest volgen. Nu is het modulair en kan je zelf samenstellen en zelf alles regelen (ook digitaal als ik me niet vergis).

    Het was 2 uur theorie om de 14 dagen en voor de rest was het altijd de donkere kamer in. Dit was in de kelders (meer catacombes) van de school maar dit was wel leuk. De lessen werden/worden gegeven door beroepsfotografen met ervaring. Eerste jaar was volledig zwart-wit toen omdat ze eerst leren de compositie goed te maken.

    Doelstelling was 10 of 20 (weet het niet meer juist) foto's tegen het einde van het jaar af te geven. Deze foto's waren opgegeven thema's en moesten voldoen aan bepaalde criteria. Deze foto's moesten uiteraard zelf ontwikkeld zijn en van een redelijke kwaliteit zijn, er werd o.a. geleerd om met de hand afdrukken te retoucheren met grijstint stiften om deze foto's de 'perfectie' te doen benaderen. Deze kleine hoeveelheid is niet te onderschatten dit was echt doorwerken.

    Heb vorige week een brief gehad dat er ergens begin september een infodag is. Misschien interessant om te zien op welke wijze digitale fotografie hier is binnengedrongen.
    b-square

    Nikon D70 (+ F70) | Nikkor 18 - 70 | Nikkor 28 - 80 | Nikkor 75 - 240

    Comment

    Working...
    X