Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een idee?

    Mensen, ik zit met een vraag.

    Ik ben al een vijftal jaar freelance fotograaf, met zijn ups en downs, en had nog nooit "gesoliciteerd" maar omdat ik er een jaartje vantussen ben geweest wegens werken in het buitenland en wonend aldaar, heb ik dat dus wel eens gedaan en mails verstuurd naar verschillende bedrijven (magazines, platenfirma's, etc.) maar heb daar dus weinig respons op gehad. Heeft iemand van jullie dat ook?

    Hoe kan ik dus mezelf aanbieden voor bvb. Humo, De Morgen, ... . Telefonisch, direct contact,..?

    Ik krijg telkens te horen dat mijn foto's goed zijn, mooie website etc. maar uiteindelijk koop je daar geen boterhammen mee he. Heeft er iemand een idee hoe dat te doen, hoe aan opdrachten te geraken?

    Thanx
    Last edited by ccf; 17 juli 2005, 20:22.

  • #2
    Re: Iemand een idee?

    precies niemand een ideetje

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een idee?

      met een supergoeie portfolio aankomen is vaak de enige oplossing... zo probeer ik het ook althans. En ja... ik zou daarvoor bellen, ik zou er naartoe gaan.. het is al niet gemakkelijk als fotograaf dus ik denk dat het eventjes moeite kost.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een idee?

        Freelance of in loondienst ? Freelance kost het tijd om een netwerk op te bouwen. Mail is daar ook niet het meest geschikte medium voor. Met de benenwagen en je portfolio onder de arm binnen stappen zal beter werken.

        Solliciteren voor loondienst valt in deze tijden gewoon niet mee. Dat ondervindt iedereen wel. Een netwerk is goud waard, als je dat niet hebt is het heel moeijlijk om ergens binnen te komen. En dat geldt niet alléén voor de fotografie.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een idee?

          Idd. je eigen persoon + uw werk zelf verkopen, m.a.w. de baan op en uw stoute schoenen aantrekken en laten zien waarom je beter bent dan anderen...

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een idee?

            In mijn geval was netwerken, netwerken en nog eens netwerken de enige methode die uiteindelijk resultaat opleverde. En altijd persoonlijk contact. Per e-mail, telefonisch of per brief werkt gewoon niet in dit wereldje.

            Zonder portfolio kom je natuurlijk helemaal nergens, maar een portfolio zegt verschrikkelijk weinig ("een fotograaf is net zo goed als zijn laatste foto" krijg je ongetwijfeld nog vaak te horen). Zorg dus voor recent werk dat aansluit bij wat je opdrachtgever maakt. Tear-sheets (met referenties als het even kan!) zijn belangrijk!

            Comment


            • #7
              Re: Iemand een idee?

              Als je dat al 15 jaar doet met je toch wel je contacten hebben , die verwateren toch zomaar niet op een jaar tijd .
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: Iemand een idee?

                Dank je wel

                Comment

                Working...
                X