Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Album BD-dag 4... nu al

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Album BD-dag 4... nu al

    Tja, 't is natuurlijk BD-dag 3, maar die titel staat er al een aantal keren . Ik ben blijkbaar niet een van de eersten om een albumpje klaar te stomen. Dus door deze titel ben ik ook eens bij de rappe album-posters

    Opmerking vooraf: Ik heb deze foto's in eerste instantie als test met de Nikon D100 gemaakt, maar gelieve dit album niet te beschouwen als testfoto's van de D100. Ik heb ze nl wel wat bewerkt, geen supervreemde bewerkingen, maar witbalans ed moest toch vaak wel aangepast worden. In hoeverre dit een gebrek van de D100 of mijn onbekendheid ermee moet worden gezien zal later in een verslagje duidelijk moeten worden.

    Dus gelieve dit album te beschouwen als mijn korte impressie van de BD-dag (met de D100), en dus niet als mijn impressie van de D100. Die volgt binnenkort (inclusief een vergelijking met de D60).

    Daarnaast zal ik binnenkort nog een een extra album posten met alle deelnemers van deze dag. Het zal de meesten niet ontgaan zijn dat ik met de D100 in het restaurant nogal wat (groothoek)opnames heb gemaakt van de tafels/deelnemers. Deze komen dan in de plaats voor een moeilijk op die plaats te maken groepsfoto van alle deelnemers. Helaas, het slechte weer - hoewel helaas: voor velen bleek de noodoplossing achteraf gelukkig toch meer dan acceptabel.

    Dank aan alle aanwezigen voor een -slecht weer of niet- toch leuke dag.

    Het album: http://home.planet.nl/~forcedf/Fotos/AlbumBD3/index.htm

    Erik

  • #2
    nou Erik, knappe foto's !! weer enkele nieuwe dingen gezien.

    En meteen ook: knappe camera ! scherpte is echt wel heel knap.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Erik
      wat een D100 en een schrijver nog kan maken he"
      Groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Prachtig album Erik, mooie impressie van een interessante dag. Ik ben bijna blij dat het zo'n slecht weer was en we het mijnmuseum hebben bezocht, ik zou daar zelf nooit naartoe zijn gegaan. Het was voor mij echt wel eens wat anders en een goede oefening.
        Ik treed Tom314 bij ivm de scherpte van de foto's, erg indrukwekkend. Ik kijk uit naar dat testalbum.
        eMJeke
        website

        Comment


        • #5
          Mooi album Erik, ik kan op dit album nog maar eens zien dat de mensen veel plezier hebben beleefd aan het bezoek van het mijnmuseum, als je weet dat dit bezoek als soort reserve was voor het slechte weer. Ik ben blij daar te zijn geweest P.S.: Foto nr 3 die ken ik van ergens
          -------------------------------------------
          Greetz,
          http://users.pandora.be/billen/Fotoalbums/index.htm
          www.patrickbillen.be
          Mvg Patrick Billen, alias Tommie
          www.wondermooi.be
          www.patrickbillen.be

          Comment


          • #6
            Ferm album Erik, met knappe foto's! Ik wacht vol ongeduld op het album met de deelnemers, kan nog steeds niet bij elke naam een gezicht plakken! (het waren er net "iets" te veel om te onthouden )
            Peter
            Turn beauty inside out!

            Canon Stuff

            http://users.telenet.be/Drah/

            Comment


            • #7
              Erik,

              Het is een mooi album geworden.

              Ik persoonlijk vind nrs. 14 , 20 en 21 (naamgenoot) erg mooi.
              Bij nr 21 dus vooral een mooi portret. Ik zou de foto overigens gecropt hebben met alleen het hoofd van ons weledele Flurk.

              Groetjes
              André Barnier
              SONY DSC RX10IV 24-600mm
              http://www.pbase.com/abarnier

              Comment


              • #8
                Erik, geen slecht album voor iemand die de D100 nog niet onder de knie heeft! Er zitten ook in jouw album weer mooie opnamen tussen; ik heb één echte favoriet nl. nr. 18, deze opname doet me ook zonder de cd-speler aan te zetten de muziek van Pink Floyd horen!

                Jan
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tom314
                  En meteen ook: knappe camera ! scherpte is echt wel heel knap.
                  Tom en emJeke, dank voor het constateren dat ik de foto's op de juiste wijze heb verscherpt om het resizen naar het kleine formaat te compenseren. Denk er dus aan dat dit niet de scherpte is die uit de camera komt rollen. Dat wil niet zeggen dat de D100 met de Sigma-lenzen alleen maar scherpe foto's produceert als ik ze deskundig nabewerk , maar enige voorzichtigheid in de beoordeling van deze kleine foto's is dus geboden.

                  Tommie, nu je het zegt, die nr 3 ken ik ook ergens van

                  Jamonadap, je doelt met PF natuurlijk op de fantastische Wish I was there

                  Dank allen voor het commentaar,

                  Erik

                  Comment


                  • #10
                    Mooie opnames Erik, hoewel...die met zijne stomme kop.... ligt zeker niet aan de opname hoor ! t' Is meer diene "ouwe" zijne smikkel....

                    Comment


                    • #11
                      Zoals de anderen al zeiden - een zeer mooi album voor iemand die een Nikon D100 voor het eerst in zijn pollen had. Zelfs een zeer mooi album als je de D100 al een paar maanden zou gehad hebben.
                      Je hebt toch al behoorlijk wat mooie mensen foto's gemaakt (of nu mooie op mensen of op foto's slaat, laat ik hier even in het midden).
                      Vooral de foto van Jaja deed me lachen (is echt een foto die de hele dag een beetje samenvat).
                      En heeft niemand gezien dat Jacki op een van de fotos lijkt te zweven???

                      Comment


                      • #12
                        Mooi album erik...
                        Ik sta er weeral bij... boven op de trap.
                        Iedereen heeft me daar geschoten denk ik.

                        Toch mooie foto's met een Nikon D 100...Had 't niet verwacht.

                        Comment


                        • #13

                          En heeft niemand gezien dat Jacki op een van de fotos lijkt te zweven???

                          Ik dacht nog, die bespringt Jaja........

                          Een interessant album Erik .

                          mvg,
                          Z900
                          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                          Comment


                          • #14
                            Prachtig album Erik, ik heb ervan genoten
                            "Alive and Kicking"

                            http://www.pbase.com/tinnew

                            Comment


                            • #15
                              Ik blijf het fascinerend vinden hoe de meeste mensen hier er telkens in slagen om net weer die 'andere' dingen te zien... anders dan de pakweg 50 mede-fotografen die er op dat moment ook rondliepen... dat blijkt nu ook weer met jouw album Erik... mooie beelden zitten ertussen...
                              Jan
                              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                              Comment

                              Working...
                              X