Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand ervaring met dit labo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft er iemand ervaring met dit labo?

    Heeft er iemand ervaring met dit labo? http://www.foto.com Ook in België en interessante lage prijzen.

    Groetjes Ronny

  • #2
    Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

    De kwaliteit van de afdrukken zijn m.i. zeer goed, hoewel het papier vrij dun is. Voor de rest, heel goedkoop en zeer snelle aflevering. Gebruik hier zeker ook de zoekrobot eens op BD, er is hier al veel over foto.com geschreven

    Comment


    • #3
      Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
      De kwaliteit van de afdrukken zijn m.i. zeer goed, hoewel het papier vrij dun is. Voor de rest, heel goedkoop en zeer snelle aflevering. Gebruik hier zeker ook de zoekrobot eens op BD, er is hier al veel over foto.com geschreven
      Oeps sorry...ben weer beetje te lui geweest..daarom ist vakantie hee

      Comment


      • #4
        Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

        ik heb gisteren mijn "proefpaketje" ontvangen.


        had een 11 tal foto's geuploaded om de kwaliteit es te bekijken.

        ziet er heel goed uit moet ik zeggen. ook het "witte boordje" is iets tofs voor vakantie foto's.

        dinsdag om 23.15 besteld vrijdag waren ze er. goed verpakt enal.
        ik zou wel voor de gloss gaan want de mat is wel erg mat.

        ze mogen mijn vakantiefotokes alvast ontwikkelen. aan 0.9cent per stuk

        Comment


        • #5
          Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

          Jammer dat je met een bankkaart moet betalen...die heb ik niet.

          Is het papier dik genoeg...Immage?

          Bij welke afdrukcentrale kan je achteraf betalen, door een overschrijving?

          Mvg

          PhotoNews
          D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
          "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

          Comment


          • #6
            Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

            Prijs/kwaliteit is inderdaad prima. Hou er wel rekening mee dat wanneer er iets misloopt (zoals De Post die een maand op zwier is geweest met mijn foto's), de communicatie met foto.com ééntalig Frans is. Met een andere taal bereik je gewoon niets (of duurt het op zijn minst een eeuwigheid).

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

              Oorspronkelijk geplaatst door PhotoNews
              Jammer dat je met een bankkaart moet betalen...die heb ik niet.

              Is het papier dik genoeg...Immage?

              Bij welke afdrukcentrale kan je achteraf betalen, door een overschrijving?

              Mvg

              PhotoNews
              voor mij is dat dik genoeg ja.
              is maar om in te plakken he in een album.

              bij spector bvb kan je je fotos uploaden en dan bij de fotograaf gaan afhalen en dan betalen
              maar is wel een pak duurder.
              45 cent per foto ipv 9 cent

              www.spector.be

              Comment


              • #8
                Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                Yo,
                Ik ben ook content over foto.com, als het gewoon afdrukken moeten zijn,
                Voor betere fotoafdrukken neem ik niks anders dan photobox.ie, dit is de referentie voor perfecte afdrukken.

                b.
                Bijna niks meer....

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                  Ik ben regelmatig gebruiker van foto.com. Ik ben over het algemeen tevreden. 1 maal is door de schuld van de post het pakket foto's pas na 14 dagen toegekomen. foto.com heeft dat nauwgezet opgevolgd en ging de foto's opnieuw afdrukken en opsturen na die 14 dagen. Ze wachten 14 dagen omdat ze dan pas een klacht kunnen indienen bij de post. (of zoiets).
                  De service is supersnel. Meestal de (werk-)dag erna reeds in de bus. Bijvoorbeeld : 's zondags namiddag geupload : dinsdag in de bus. Woensdag avond geupload : Vrijdag 's morgens in de bus. Ze hebben ook het 15*20 formaat. Als we nu allen eens zouden vragen dat ze 15*22.5 zouden maken, dan hebben we een groter 3/2 formaat... Hun machines gebruiken immers 15 cm breed papier, het is dus een kwestie van software om een 15*22.5 formaat eruit te krijgen. (Hun huidige formaten zijn 15*10, 15*11 en 15*20)
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                    Oorspronkelijk geplaatst door benbits
                    Yo,
                    Ik ben ook content over foto.com, als het gewoon afdrukken moeten zijn,
                    Voor betere fotoafdrukken neem ik niks anders dan photobox.ie, dit is de referentie voor perfecte afdrukken.

                    b.
                    Ik denk dat je hier gelijk hebt...
                    Ik heb net een bestelling binnen gekregen van foto.com. Over het algemeen zijn ze niet slecht maar toch kan de kwaliteit beter: aan een aantal foto's is duidelijk "geprutst". Vooral aan de foto's waarvan ik de belichting rechtgetrokken had, bleken door foto.com toch niet goed "geinterpreteerd" te zijn. Het gevolg was over- of onderbelichting van deze foto's.
                    De foto's printen met mijne HP gaf een veel beter kwaliteit.

                    Ik heb geen opmerkingen over de scherpte van de foto's. Daar wordt precies van afgebleven. Aan de bellichting daarentegen wordt geprutst.

                    Nogmaals, 95% van de foto's zijn perfect.

                    Kan er iemand zeggen of er labo's zijn waar er helemaal geen voor-bewerking wordt gedaan?

                    Ik zal zeker photobox.ie eens proberen...
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                      Foto.com t.o.v. Photobox geplaatst en de winnaar is....
                      Photobox!!! En dit met grote voorsprong... deze keer.

                      De bewerkingen gedaan door Photobox waren minimaal (zoals ik het wenste).
                      Foto.com heeft spijtig genoeg een potje gemaakt van een aantal foto's met "moeilijke" belichting (donkere achtergrond, lichte voorgrond - indirect geflitst): in een poging om de achtergrond beter te belichten heeft men het voorwerp op de voorgrond kompleet uitgebrand. Spijtig...
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nickon
                        Foto.com t.o.v. Photobox geplaatst en de winnaar is....
                        Photobox!!! En dit met grote voorsprong... deze keer.

                        De bewerkingen gedaan door Photobox waren minimaal (zoals ik het wenste).
                        Foto.com heeft spijtig genoeg een potje gemaakt van een aantal foto's met "moeilijke" belichting (donkere achtergrond, lichte voorgrond - indirect geflitst): in een poging om de achtergrond beter te belichten heeft men het voorwerp op de voorgrond kompleet uitgebrand. Spijtig...

                        Ik heb juist mijn eerste 10 (gratis) fotos besteld bij photobox!
                        Als je 900 credits neemt betaal je 10c per foto!!!! Super cheap.
                        En als kwaliteit echt zo goed is ben ik super tevreden.

                        We moeten echt een FAQ maken met alle bevindingen van iedereen!

                        Pixbook heb ik getest. Print quality zou ik een 6.5/10 geven, value van zo'n album tov prijs 8/10!

                        Als nu nog meer mensen hun bevindingen neerpennen en we verzamelen dat komen we al heel ver!
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                          Vrijdag een eerste levering van foto.com toegekregen en het is toch wel een teleurstelling. Ik had wel een e-mail gehad dat er iets was misgegaan en het kan dus zijn dat ik zo op een "reserve-machine" terecht ben gekomen.

                          De foto's op hun "normaal 3/4 formaat" zijn geen 3/4 maar 2.8684/4 (of 10.9 x 15.2 ipv de normale 11.4 x 15.2). Er wordt dan automatisch gecropt, gelukkig slechts enkele foto's die hier echt last van hadden. Is volgens mij onbegrijpelijk en problematisch voor verder gebruik.

                          Hun groter formaat (15.2 x 20.2) kent ook een lichte afwijking tov 3/4, maar deze is veel kleiner. Grotere foto's komen wel veel beter over en de prijs daarvan is toch zeer goed (wel even extra kosten lezen, maar zelfs dan nog).

                          Last but not least had ik een fijne streep op ongeveer de helft van de foto's, zo te zien iets in de afdrukmachine dat 1 op 2 foto's zijn "spoor" naliet.

                          Ik hoop volgende week goede zaken over hun service te kunnen vertellen en hoop iets te weten te komen naar het waarom van hun bizar formaat.

                          Alain

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                            Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            voor mij is dat dik genoeg ja.
                            is maar om in te plakken he in een album.

                            bij spector bvb kan je je fotos uploaden en dan bij de fotograaf gaan afhalen en dan betalen
                            maar is wel een pak duurder.
                            45 cent per foto ipv 9 cent

                            www.spector.be
                            Koen,
                            Vanaf 100 foto's die je op CD afgeeft in de winkel betaal je first class slechts 23 cent per foto formaat 10x15, krijg je ze bij aflevering terug op een CD en kan je ze gratis op de website zetten van spector, en ze worden op dik kwaliteitspapier geleverd.
                            Als je je een spectorkaart (soort lidkaart) aanschaft voor 6 euro betaal je geen aanmaakkosten (1,47€) en geen firstclass-kosten (4,5€) per bestelling vanaf 30 foto's gedurende 1 jaar. Daar bovenop krijg je bij de aanschaf van de kaart nog eens een tegoed bon voor 15 foto's 10x15.
                            Is nog altijd duurder dan de 9 cent, maar dan krijg je toch wel 100% kwaliteit voor terug.
                            Bij mijn laatste bestelling zijn er 3 foto's echt slecht, ze hadden er een soort autolevels op toegepast waarschijnlijk omdat ze aan de donkere kant waren, dat was nu juist wat ze moesten zijn.
                            Ben terug naar de fotograaf gegaan en dat uitgelegd, ik mag haar de drie foto's terug aanleveren en ze gaat die aan een persoon bij spector overmaken die er voor zal zorgen dat ze afgeleverd worden zoals ik die wil. Van service gesproken.
                            De groeten Linda

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft er iemand ervaring met dit labo?

                              Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                              Vrijdag een eerste levering van foto.com toegekregen en het is toch wel een teleurstelling. Ik had wel een e-mail gehad dat er iets was misgegaan en het kan dus zijn dat ik zo op een "reserve-machine" terecht ben gekomen.

                              De foto's op hun "normaal 3/4 formaat" zijn geen 3/4 maar 2.8684/4 (of 10.9 x 15.2 ipv de normale 11.4 x 15.2). Er wordt dan automatisch gecropt, gelukkig slechts enkele foto's die hier echt last van hadden. Is volgens mij onbegrijpelijk en problematisch voor verder gebruik.

                              Hun groter formaat (15.2 x 20.2) kent ook een lichte afwijking tov 3/4, maar deze is veel kleiner. Grotere foto's komen wel veel beter over en de prijs daarvan is toch zeer goed (wel even extra kosten lezen, maar zelfs dan nog).

                              Last but not least had ik een fijne streep op ongeveer de helft van de foto's, zo te zien iets in de afdrukmachine dat 1 op 2 foto's zijn "spoor" naliet.

                              Ik hoop volgende week goede zaken over hun service te kunnen vertellen en hoop iets te weten te komen naar het waarom van hun bizar formaat.

                              Alain
                              Zoals beloofd:

                              Vorige week reactie van hun gehad. Het formaat 2.8684/4 (of 10.9 x 15.2) is "hun normale formaat"!!!! en zij zouden mijn geld terugstorten. Vandaag op mijn visa gezien dat ze maar ongeveer de helft hebben teruggestort, alhoewel ik het pak had teruggestuurd. Ik heb ondertussen reeds de vraag naar mijn overige geld verstuurd, zal dus nog een episode komen.

                              Hun formaat is dus duidelijk geen 3/4, er wordt telkens een stuk van de foto's afgesneden. (Heb geen ervaringen met hun 2/3 formaat)

                              Alain

                              Comment

                              Working...
                              X