Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gelijmd..The second...The Sequell. In the oven

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gelijmd..The second...The Sequell. In the oven

    of nieuwe proeven voor het bevestigen van de BD-badges. Ni simpel jongens, de maker(ster) heeft ons ferm liggen. Al de problemen spruiten voort uit de plastiklaag die zich aan de achterkant van het badge bevindt.

    Haast geen enkele lijmsoort wordt door deze laag aangenomen en zelfs siliconen lost na een tijdje ! Dus, we verwijderen voorzichtig deze plastiklaag ! Nadien met High Tec en kees wordt klaargenaaid of wat zei Zippo daar weer ?

    Een andere, en galantere oplossing zag ik mijn eigenste vrouw gebruiken. Deze gebruikt voor haar bloemstukken te maken een soort lijm die ze met een lijmpistool warm maakt en op de te plakken stukken (kastanjes, noten, eikels van de bomen enz) aanbrengt alvorens deze in haar kreatie te verwerken. Geloof het of niet maar op een onbewaakt moment heb ik dat met één van mijn badges gebrobeerd.(ze heeft deze handeling NIET gezien hoor ! Anders... ) En jawel, badge met plastik kleeft nu muurvast op mijn lowepro en ook op mijn cameradraagriem !

    Hoera voor mijn vrouw haar lijmpistool ! k'Zal vrouw en lijmpistool nog maar wat houden zeker ??? Hoewel....

    Na een zware dag Yerseke, t.t.z. veel gesleur met de Lowepro waarop de badge gelijmd is en ook de draagriem, stel ik tot mijn grootste voldoening vast dat alles nog méér dan behoorlijk op zijn plaats zit !!!! Vervolg van het verhaal morgenavond na de herfstwandeling (met Leffe...)

    Na de vrij zware herfstwandeling en een 200 tal foto's zitten alle badges nog perfect op hun plaats ! Let wel als je ze lijmt, dat je de lijm zeker tot op de uiterste rand aanbrengt! Dus, driewerf hoera.... en ze mag blijven...


    Op verzoek van Mic: Lege Lowepro Offroad met gelijmd BD-badge de oven in op 50 graden Celsius gedurende 15 minuten ! Uitslag test:
    NIKS AAN DE HAND !
    Alles pico bello in orde gebleven. Voelde wel vrij warm aan, Lowepro Offroad volledig intakt, gelijmde badge ook volledig in orde !

    P.S. Madam slaapt verder......Oef.............

  • #2
    Ge ziet he Flurk.... moeder des huizes, das goud waard

    Monique

    Comment


    • #3
      Originally posted by zippo
      Ge ziet he Flurk.... moeder des huizes, das goud waard
      Monique
      Zippootjen, k'wil u niet kwaad maken hoor, maar t' was eigentlijk fijtelijk mee da pistool dak da gelapt heb.... met de moeder des huizes doe/deed ik meestal andere dingen !!!

      Comment


      • #4
        Flurksken, ik wil u ook nie kwaad maken, maar als gij die dingen deed met je vrouw, dan zijde gij eigelijk feitelijk ne sukkelaar

        Monique

        Comment


        • #5
          Originally posted by flurk
          of nieuwe proeven voor het bevestigen van de BD-badges. Ni simpel jongens, de maker(ster) heeft ons ferm liggen. Al de problemen spruiten voort uit de plastiklaag die zich aan de achterkant van het badge bevindt.

          Haast geen enkele lijmsoort wordt door deze laag aangenomen en zelfs siliconen lost na een tijdje ! Dus, we verwijderen voorzichtig deze plastiklaag ! Nadien met High Tec en kees wordt klaargenaaid of wat zei Zippo daar weer ?

          Een andere, en galantere oplossing zag ik mijn eigenste vrouw gebruiken. Deze gebruikt voor haar bloemstukken te maken een soort lijm die ze met een lijmpistool warm maakt en op de te plakken stukken (kastanjes, noten, eikels van de bomen enz) aanbrengt alvorens deze in haar kreatie te verwerken. Geloof het of niet maar op een onbewaakt moment heb ik dat met één van mijn badges gebrobeerd.(ze heeft deze handeling NIET gezien hoor ! Anders... ) En jawel, badge met plastik kleeft nu muurvast op mijn lowepro en ook op mijn cameradraagriem !

          Hoera voor mijn vrouw haar lijmpistool ! k'Zal vrouw en lijmpistool nog maar wat houden zeker ??? Hoewel....
          Flurk, voor het lijmen met dat lijmpistool, verwijder je dan ook eerst de plastic-laag ?
          Merk van die lijm (patronen) a.u.b, ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Originally posted by zippo
            Flurksken, ik wil u ook nie kwaad maken, maar als gij die dingen deed met je vrouw, dan zijde gij eigelijk feitelijk ne sukkelaar
            Monique
            Haha Zippo gij weet het, en dat komt automatisch ! Moete niks speciaal voor doen !

            Comment


            • #7
              Flurk, voor het lijmen met dat lijmpistool, verwijder je dan ook eerst de plastic-laag ?
              Merk van die lijm (patronen) a.u.b, ?
              Nee Marc, ik heb enkel de plastiklaag verwijderd met de silicoonproef ! Het merk van die lijmstaven weet ik niet, het zijn vrij lange dunne ronde staafjes, een merk staat er niet op. Misschien op de originele verpakking, maar die weet moeder de vrouw niet meer liggen of hangen, sorry...

              Comment


              • #8
                Flurkske,
                Bedankt voor de tip. Mijn vader heeft ook zo'n lijmpistooltje liggen. Dus ik kan dat daar dus eens mee proberen. Maar smelt dan uwe Lowepro niet? Want ik weet wat voor een knoeiboel dat kan zijn met dat lijmpistool, en het nadeel is dus dat die lijm nogal heet is.
                Dus het is dat of mijn moeke die het wil naaien voor mij. Maar ik vrees dat ze daar wel mee gaat afzien omdat da badgke nogal hard is.
                Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mr.Bluestar
                  Flurkske,
                  Bedankt voor de tip. Mijn vader heeft ook zo'n lijmpistooltje liggen. Dus ik kan dat daar dus eens mee proberen. Maar smelt dan uwe Lowepro niet? Want ik weet wat voor een knoeiboel dat kan zijn met dat lijmpistool, en het nadeel is dus dat die lijm nogal heet is.
                  Dus het is dat of mijn moeke die het wil naaien voor mij. Maar ik vrees dat ze daar wel mee gaat afzien omdat da badgke nogal hard is.
                  Nee Bluestar, je spuit de lijm op de badge, goed langs de randen doen, en dan druk je die op je Loweprotas, aangezien de lijm transparant is, zie je bij een teveel er niks van. Succes...

                  Comment


                  • #10
                    ik heb een pistool en lijm en een vrouw ,dus ga ik haar vragen of ze
                    dat even wil uitvoeren op mijn LowePro gaat het dan fout kan ik haar de schuld geven weet niet of je mij dan de volgende keer met zie Flurk

                    Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marc
                      Flurk, voor het lijmen met dat lijmpistool, verwijder je dan ook eerst de plastic-laag ?
                      Merk van die lijm (patronen) a.u.b, ?
                      Mark,

                      Je kan die dingen kopen van verschillende merken, maar Pattex is er als eerste mee uitgekomen een jaar of 10 geleden...
                      An  a day keeps frustration away!
                      http://www.demey-deleus.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by NoName
                        ik heb een pistool en lijm en een vrouw ,dus ga ik haar vragen of ze dat even wil uitvoeren op mijn LowePro gaat het dan fout kan ik haar de schuld geven weet niet of je mij dan de volgende keer met zie Flurk
                        Groetjes NoName
                        Jij waagt veel Jan !!!

                        Comment


                        • #13
                          Dus....je hebt die plastieklaag aan de achterkant van de badge verwijdert??? en daarna geplakt?
                          Hehe we zijn weer wat begonnen.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mic
                            Dus....je hebt die plastieklaag aan de achterkant van de badge verwijdert??? en daarna geplakt?
                            Hehe we zijn weer wat begonnen.
                            Nee Mic, enkel met de siliconenkit heeft Flurk het plastic weggesneden, NIET voor de "proef" met het lijmpistool..
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mic
                              Dus....je hebt die plastieklaag aan de achterkant van de badge verwijdert??? en daarna geplakt?
                              Hehe we zijn weer wat begonnen.
                              Nee Mic, enkel als je met High Tec (siliconen) werkt verwijder je VOORZICHTIG de plastieklaag. Met een lijmpistool hoeft dat blijkbaar niet. Aléz, tot op heden is alles OKE. Heeft vandaag wel veel afgezien, camera in, uit, in uit enz de Lowepro. Morgen staat er een fikse herfswandeling op het menu, dus... weer van dat. En dus morgenavond "The Sequel" van het verhaal.

                              Comment

                              Working...
                              X