Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

    Sinds een paar maanden hebben we nu een Nikon D70 in ons bezit.
    En dat heeft me nog meer gestimuleerd om een cursus te gaan volgen.
    Mijn gevoel voor setting en onderwerpen heb ik al, en mijn oog doet het ook niet slecht.
    Maar ik wil graag wat meer theoretische kennis over hoe het nu allemaal werkt.
    Een boek lezen werkt voor mij niet. Ik moet het horen van iemand die zelf kennis van zaken heeft. (tja ieder diertje heeft z'n eigen afwijkingen)

    Het liefst van al zoek ik een cursus die in modules gegeven wordt.

    Zijn er in het Antwerpse avondcursussen of zaterdagopleidingen die iemand kan aanraden ?
    Last edited by Topanga; 13 juli 2005, 13:37. Reden: verkeerde topic smilie gekozen en geen subscription genomen
    http://www.tenderfeelings.be

  • #2
    Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

    Ik heb net een curcus van 8 avonden " fotografie voor beginners" achter de rug waar ik best wel wat heb opgestoken.
    Gevolgd in het Dakhuus te Brasschaat, voor meer info zie www.dakhuus.org
    Nikon D300 ,Nikkor 17-55/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

      Karel de Grote Hogeschool te Antwerpen, campus Linkeroever. Bieden ook avondopleidingen aan. Zeer zeer goed, heb daar ook gezeten, long time ago in dagonderwijs

      Comment


      • #4
        Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

        Ik heb ook juist een D70 gekocht en ben eveneens op zoek naar een opleiding die iets verder gaat dan "Hoe zet je de camera aan". Dit heb ik gevonden als aanvulling op het reeds aangehaalde:

        Sorry, maar deze pagina kunnen we niet vinden voor jou.

        Sorry, maar deze pagina kunnen we niet vinden voor jou.
        Bodies: Fujifilm x-t3
        Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

        Comment


        • #5
          Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

          Et voila:
          Sorry, maar deze pagina kunnen we niet vinden voor jou.
          Bodies: Fujifilm x-t3
          Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

          Comment


          • #6
            Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

            Gids voor verlovingsringen Met zoveel factoren te overwegen bij het kiezen van de perfecte diamanten verlovingsring, kan het overweldigend zijn. Met onze diamanten verlovingsringgids helpen wij u de perfecte keuze te maken. Voor altijd Mark Diamond Rings
            Bodies: Fujifilm x-t3
            Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

            Comment


            • #7
              Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife
              Deze had ik ondertussen ook gevonden en lijkt me inderdaad niet slecht.

              Nu nog de info vinden van de Karel De Grote Hogeschool, en dan kan ik gaan vergelijken.
              http://www.tenderfeelings.be

              Comment


              • #8
                Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

                Hier volg ik momenteel ook een avondcursus. Ik begin in september het tweede jaar. Maar na het afronden van deze opleiding ga ik toch ook nog voor Hogeschool gaan.
                No money , no honey

                Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

                  En ook de info van http://www.scvo-nijverheidsschool.be had ik ondertussen al gevonden.

                  Het nadeel van de meeste opleidingen is dat er zoveel aandacht besteed wordt aan zwart-wit ontwikkeling.

                  Ik heb geen analoog toestel , nooit gehad en nooit van plan dat aan te schaffen.

                  Kan dit dan toch een meerwaarde zijn, om die cursussen/lessen te volgen ?
                  Ik denk zelf van niet..

                  Maar iedereen mag me met argumenten proberen van het tegendeel te overtuigen.
                  http://www.tenderfeelings.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

                    Voor zover ik weet , ga je dat analoge gedeelte op eender welke opleiding toch moeten doorlopen en eventueel toch een (goedkope) analoge body moeten aanschaffen of lenen.
                    Van analoge fotografie leer je enorm veel bij en het zou in mijn ogen een zonde zijn dit niet te willen ontdekken. Je moet dit niet persé zien als een 'nadeel' hoor.
                    Ik hou zelf erg veel van digitale fotografie , maar zou voor zwart-wit werk de magie van de analogie fotografie toch niet willen missen. Een eigen kleine zwart-wit doka is erg leerrijk en maakt van fotografie een echte 'ambacht'.
                    Momenteel zijn slechts 2 van de 12 modulse bij het SCVO digitaal en dit is dan vooral Computerwerk (Photoshop).
                    No money , no honey

                    Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotocursus in avondschool (Antwerpse) gezocht

                      Dan zal ik maar eens beginnen zoeken nar een tweedehands nikon body zeker (dan kan ik tenminste de lenzen van onzen D70 bijven gebruiken)
                      http://www.tenderfeelings.be

                      Comment

                      Working...
                      X