Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

    Hey,

    ik ben nu een kleine twee weken getrouwd (2 juli 2005) en we hebben net een telefoontje gekregen van onze 'fotograaf'...

    Deze trok op onze trouw met 2 Hasselblads en 1 Nikon F90X, dus ik dacht dat alles wel snor zat.
    Wat blijkt nu, tijdens de sessies moet de telelens van zijn Hasselblad het begeven hebben zodat al deze foto's onherroepelijk verloren zijn.
    (Zo'n 40-tal)

    Ik heb de andere foto's nog niet gezien, dus ik weet niet direct of er echt cruciale momentel verloren gegaan zijn.
    Nu voor ik afspreek zou ik toch wel willen weten wat hier mijn rechten zijn.
    • Kan ik schadevergoeding eisen (Vermindering van de prijs?)
    • Nieuwe fotosessie? (Hopelijk zijn er geen momenten van de kerk weg want deze zijn onvervangbaar)...


    Fotografen zijn toch verzekerd tegen zo'n zaken, dus ik moet toch iets krijgen, en niet het zinnetje "Dat kan gebeuren..."

    Please help me...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

    Das balen natuurlijk.

    lens gebroken tijdens opname, moet hij dat dan niet gemerkt hebben?
    Volgens mij moet je dus zeker een stuk van de prijs kunnen doen in zo een geval. is de fout van de fotograaf dus deze moet ook opdraaien voor de gevolgen. indien het foto's van buiten de kerk zijn zou ik vragen voor een nieuwe reportage op zijn kosten natuurlijk.

    veel succes

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

      weet ge, ze zeggen altijd dat ge een prof moet hebben 'in geval dat...'

      wel dit is nu 'in geval dat' ik ben echt benieuwd!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

        Idd. balen is dat (ook bij de fotograaf), maar dit kan idd. bij iedereen gebeuren, een magere troost is dat je idd de overeenkomst kan herbekijken(hier kan je vele pistes volgen), tenslotte heeft de fotograaf zijn taak niet zoals afgesproken (kunnen) voldoen, zelfs buiten zijn wil.

        Indien hij niet wenst te onderhandelen(wat ik toch sterk betwijfel) kan je hem/haar per aangetekend schrijven 'in gebereke stellen" en dan extra beginnen te sparen om uw advokaat en gerechtkosten en z. te betalen...

        Beter is een "mindergoede deal" te hebben dan "geen deal", of je nu gelijk hebt of niet..

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

          in de eerste plaats gefeliciteerd met jullie trouw, het is inderdaad spijtig dat de lens kapot is, maar ik denk dat het verstandiger is om een prijsvermindering te vragen om de volgende rede.
          -je kan niet de unieke sfeer die er op een trouwdag heerst opnieuw creeëren, de gevoelens verliefdheid, de zenuwen zijn simpelweg niet dezelfde.
          -zijn het foto's uit de kerk of op plaatsten waar al gasten/famillie aanwezig waren dan kan je ze moeilijk allemaal terug uitnodigen om dezelfde sfeer te creeëren.
          ik wens je in ieder geval succes en hoop dat de fotograaf sportief genoeg is om de prijs te doen dalen

          mvg Paul
          Niemand is te oud om te leren
          alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
          alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
            lens gebroken tijdens opname, moet hij dat dan niet gemerkt hebben?
            Waarschijnlijk is het diafragma of de sluiter kapot gegaan, als het de focus was zou hij het wel gemerkt hebben.

            Tja, dat komt er van als je niet digitaal werkt.

            Ik denk dat je toch een aanzienlijke korting mag verwachten, als de overblijvende foto nog de moeite zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

              Zijn naar de fotograaf geweest en we zijn tot een compromis gekomen.

              'Gelukkig' zijn het enkel een deel van de reportage foto's die mislukt zijn... Kerk en dergelijk werden met de kleinbeeld genomen.

              We mogen binnen een paar weken gratis de reportage overdoen, met alle kosten (kapper, smink, bruidsboeket,...) voor de fotograaf.

              Al bij al blijft het behelpen, maar ik hoop dat alles toch in orde komt.

              Alvast bedankt voor de reacties, ik laat zeker nog weten hoe dit verder loopt.
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                We mogen binnen een paar weken gratis de reportage overdoen, met alle kosten (kapper, smink, bruidsboeket,...) voor de fotograaf.

                Al bij al blijft het behelpen, maar ik hoop dat alles toch in orde komt.

                Zo krijgt die gebeurtenis iets anekdotisch, als een weet-je-nog-toen verhaal. Fijn voor je dat alles nog behoorlijk in orde gekomen is.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                  We mogen binnen een paar weken gratis de reportage overdoen, met alle kosten (kapper, smink, bruidsboeket,...) voor de fotograaf.
                  Kijk, als is het natuurlijk zuur dat er iets misgegaan is, een pro lost dit dus wel netjes op... bij een stumperende amateur had je nu ws. nul op request gekregen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                    Kijk, als is het natuurlijk zuur dat er iets misgegaan is, een pro lost dit dus wel netjes op... bij een stumperende amateur had je nu ws. nul op request gekregen...
                    Inderdaad, hij kan je een schadevergoeding - lees korting op het afgesproken bedrag geven - maar daar heb je niks aan. Grijp deze gelegenheid en maak er een leuke dag van. Het zullen blijvende herinneringen zijn. Een pluim voor jullie fotograaf.
                    DigiCam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                      Kijk, als is het natuurlijk zuur dat er iets misgegaan is, een pro lost dit dus wel netjes op... bij een stumperende amateur had je nu ws. nul op request gekregen...
                      Oef oef oef, eindelijk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                        .

                        We mogen binnen een paar weken gratis de reportage overdoen, met alle kosten (kapper, smink, bruidsboeket,...) voor de fotograaf.
                        geen tegoed bon voor de volgende keer gekregen?
                        Mac

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                          Man, that really sucks. Sorry to hear it happened.

                          The way I see it though, you shouldn't have had to post on here to ask what your rights are. The "pro" should have offered directly!, no charge, new shoot.

                          You don't mention that though, so maybe he's hoping you'll just ignore it and it'll save hime time and money... A very "Pro" attitude...

                          The good "amateurs" I've seen would be so ashamed, you wouldn't have to ask for discount or a new shoot.

                          I could be wrong, maybe this photog did come clean and offer you something, if so, take it. If he was worth you using in the first place, he's worth giving a chance.
                          If he didn't come clean and offer you something, nail him. It's about time these guys were filtered out.

                          Good luck.

                          Regards, Trebs


                          HMMM, stupid me missed your post about the agreement..Sorry, but ... Great news ! he was one of the good guys after all, Phew !
                          Last edited by RobMitchell; 14 juli 2005, 23:25.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                            Bedankt iedereen voor de raad en steun, maar zoals jullie zien is het toch opgelost...

                            Balen natuurlijk dat er iets misliep, maar het is inderdaad professioneel opgelost.
                            We gaan nu eerst (vanaf morgen) profiteren van de huwelijksreis en daarna nog een photoshoot.

                            Zal inderdaad nog eens iets geven op terug met mijn bruidje voor de camera te staan.
                            Ik hou jullie op de hoogte, begin augustus (na de reis) volgt dus de photoshoot...
                            Nikon D300 & een beetje glas...
                            Iets kleiners als carry everywhere

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf op trouwdag: lens kapot!!!

                              leuk dat alles in orde is!
                              prof of amateur uiteindelijk telt het resultaat!


                              stel je voor:

                              je trouwt, zij is zwanger en de fotograaf heeft een tweede keer nodig...
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X