Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van fotografie beroep maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van fotografie beroep maken?

    Ik zit met zoveel vragen :-)
    Kan je makkelijk van fotografie uw beroep maken?
    Zoals persfotografen werken die Freelance?
    Ik fotografeer graag sport en waar kan je daar best voor gaan studeren?

    Bedankt Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Van fotografie beroep maken?

    Al uw vragen zijn hier reeds uitvoerig aan bod geweest, gebruik de zoek-knop, ik beloof dat je er daarna alles van zal weten en er uren zoet mee bent...

    Comment


    • #3
      Re: Van fotografie beroep maken?

      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
      Al uw vragen zijn hier reeds uitvoerig aan bod geweest, gebruik de zoek-knop, ik beloof dat je er daarna alles van zal weten en er uren zoet mee bent...
      eerm, nu niet overdrijven hee

      dat tweede klopt anders wél
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Van fotografie beroep maken?

        Toch even wat info, uit het leven gegrepen!
        -> studies fotografie? Kan A2 of A1, hangt af van uw leeftijd. Avondschool kan wellicht ook.
        -> op enkele uitzonderingen na, en die zijn meestal al vele jaren bezig, is het vandaag de dag moeilijk om een eigen zaak op te zetten. Zelf ben ik begin jaren '90 een kleine studio begonnen en na 3 jaar heb ik besloten te sluiten wegens gebrek aan succes. Break even was nog niet in zicht.
        -> freelance? Ook hier zijn velen geroepen edoch weinigen uitverkoren. Sport, in jou geval, is nu eenmaal iets dat aantrekt. Je moet dus én zeer goed zijn én een vechter én een origineel gezichtspunt hebben. Daarnaast veel werk wat betreft het snel uploaden van de foto's naar je werkgever. Uiteraard heb je ook klasse materiaal nodig, Nikon D2X en gelijkaardige Canons naast lichtsterke en dus dure objectieven. Even een tennismatch gaan verslaan met een 200/5.6 is niet echt realistisch te noemen.
        Een goede raad van Nonkel Stef: zorg voor een vaste, nou ja, job waar jij en je eventuele lief, vrouw, maitresse, kinderen en hond of kat van kan leven. Wees klaar om als freelancer onderaan de trap te beginnen, werk hard en lever op tijd. En misschien kom je d'er.
        O ja, voor fotograaf studeren maakt geen fotograaf van je, daar moet je zelf voor zorgen. De studies geven je voornamelijk techniek en door middel van opdrachten leer je tegemoet te komen aan de wensen van je klant.
        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Van fotografie beroep maken?

          Oorspronkelijk geplaatst door Stephan

          O ja, voor fotograaf studeren maakt geen fotograaf van je, daar moet je zelf voor zorgen.
          Mooi gezegd nonkel Stef
          [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

          FotoBlog

          Comment


          • #6
            Re: Van fotografie beroep maken?

            je zal in dat verderstuderen geen één keer foto's op het circuit gaan maken hoor. maak je een zeer mooie portfolio met je beste werk en ga dit overal presenteren, dan haal je het misschien wel. maar als je daar van kan leven?

            Comment


            • #7
              Re: Van fotografie beroep maken?

              Wat moet je doen om gewoon wettelijk in orde te zijn?
              Kan je dat ook in bijberoep doen? en kan je uw lenzen en dergelijke
              dan ook aftrekken van de belastingen?
              www.knfotostudio.be

              Comment


              • #8
                Re: Van fotografie beroep maken?

                ja, maar je mag geen fotograaf zijn in Belgie zonder beroep, dan moet ge u inschrijven als iets anders als fotograaf en toch fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: Van fotografie beroep maken?

                  Dit kan zeker en vast in bijberoep maar zoals eerder al gezegd, de investeringen zijn hoog : top-model body's van Canon of Nikon, lenzen met F2.8 (of beter), ...
                  En vooral tegen 'neen' kunnen. Ik merk meer en meer dat vooral in het buitenland inrichters van sportevents ook al naar referenties vragen. Ik heb zelfs al een paar keer vernomen dat je, net als bij concerten, met semi-pro en pro materiaal niet meer binnen mag zonder schriftelijke toelating.

                  Grtz
                  K.
                  D2H, 10.5mm f/2.8G ED AF DX, 17-35mm f/2.8D ED-IF AF-S, 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX, 28-70mm f/2.8 ED-IF AF-S, 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, TC-17E II AF-S, AF-I, SB-800, Photo Trekker AW II, CompuTrekker AW

                  Comment

                  Working...
                  X