Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freeware jpeg-viewer voor op CD-R

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Freeware jpeg-viewer voor op CD-R

    Hi allemaal,

    Ik zoek een tooltje dat ik mee op CD-R kan zetten (deze CD zal een album van JPEGs bevatten), en dat de fotos dan laat zien in een slideshow formaat.

    Het gemakkelijkste zou gewoon een exe file in de root dir van de CD zijn.

    Alvast bedankt!

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    weet niet direct zoiets,

    maar je kan natuurlijk een web aanmaken.

    allemaal .htm-files, ik denk niet dat er nog computers zijn waar geen IE of NS opstaat (ok, heeeel weinig dan).
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Je kan dat met thumbsplus. Thumbs+ maakt een exe aan met al je foto's en ingbouwde slideshow. Deze kan je dan op cd zetten met een autorun batch file die die exe start.

      kijk op www.cerious.com

      Comment


      • #4
        Is wel geen freeware programma. Maar de demo blijft werken tot je het koopt. Maar je krijgt steeds meer waarschuwingen om te kopen die je moet wegklikken. En het programma is zo nuttig dat je het na en tijdje wel koopt.

        Comment


        • #5
          Volgens mij kan dat met Irfanview ook. Ik heb weleens een CD-rom opgestuurd gekregen van mijn zus en die startte ook met een slideshow op. Weet echter zelf niet hoe ze dat gefikst heeft.
          Daarom: Danielle ???? please help Jochen.
          Hannie

          Comment


          • #6
            Jochen, kun je perfect met Powepoint, eens je slideshow af kun je die opslaan zodat iedereen ZONDER powerpoint deze show kan afspelen !

            Comment


            • #7
              Originally posted by jmvanos
              Volgens mij kan dat met Irfanview ook. Ik heb weleens een CD-rom opgestuurd gekregen van mijn zus en die startte ook met een slideshow op. Weet echter zelf niet hoe ze dat gefikst heeft.
              Daarom: Danielle ???? please help Jochen.
              Yup, was ondertussen ook al bij Irfanview terechtgekomen (via search engine op "freeware jpeg viewer" gezocht). Dat spul is inderdaad heel geschikt:

              -volledig freeware
              -geen install te doen: gewoon één exe (zonder dll's) opstarten
              -is ook aan te roepen met command line options, waardoor hij reageert als slideshow. Je moet dan gewoon een batch file maken met daarin de nodige command opties. De help-file wijst alles uit; mega-makkelijk.

              Ik kan natuurlijk Danielle's hulp nog steeds gebruiken. Om precies te zijn: de slideshow toont bovenaan op elke foto de naam van de file en een volgnummer. Zou dit nog willen wegkrijgen...

              Thanks!

              J.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Hallo Jochen,

                Het zou wel mogelijk moeten zijn om de filename weg te halen bij Irfanview, het is een van de opties in het "slideshow" dialoogscherm.
                Mocht het toch niet lukken, dan wil ik het nog weleens voor je uitproberen.
                Overigens vind ik het persoonlijk juist wel handig dat de filenaam vermeld wordt, dan kunnen kijkers de naam noteren om eventueel bijbestellingen o.i.d. te doen.

                Tegenwoordig gebruik ik zelf meestal de slideshow utility van XP Powertoys, die draait onder alle versies van Windows.
                Het bestaat uit een exe bestand, een dll en een autorun. Deze toont automatisch alle fotobestanden op de CD, zonder filenamen, en met de mogelijkheid tot handmatig of automatisch vooruitgaan, pauze e.d.
                Een link kan ik je zo niet geven, maar als je me een mailtje stuurt via mijn profile, dan kan ik je de betreffende bestandjes wel mailen als je wilt.

                De slideshow waar Hannie het over had, kwam van www.duckware.com . Op zich een leuk programmatje waarmee je ook geluid kunt toevoegen per foto, ondertitels kunt maken, en een menustructuur kunt toevoegen. Geen freewaree helaas, en met weinig geheugen durft het soms weleens een foto over te slaan. Ook behoorlijk arbeidsintensief, daarom gebruik ik dat eigenlijk niet meer.

                Groeten,
                Danielle

                Comment


                • #9
                  zo'n autorun.inf ziet er bv. zo uit:

                  Code:
                   
                  [autorun]
                  open=file.exe
                  je opent kladblok en je typt dit in, je slaat het op als autorun.inf en je zorgt ervoor dat dit in de root van de cd-rom staat. waarbij file.exe uiteraard staat voor jouw bestand.

                  het zorgt ervoor dat je cd automatisch start als je hem er in stopt.

                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Zoek je zoiets? http://home.pacbell.net/michal_k/exif_v.html

                    Zet ik soms zelfs op diskette.

                    Comment


                    • #11
                      Iview zou de job moeten klaren.
                      Er bestaat een freeware versie van die je kan vinden op Tucows.

                      Comment

                      Working...
                      X