Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roofvogel : Torenvalk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roofvogel : Torenvalk

    Ik moet bekennen dat ik het lastig heb om de verschillende soorten roofvogels uit elkaar te houden. Deze gebruikte de palen die ik ooit geplaatst heb om de landbouwer te tonen welke bosjes planten hij niet mocht maaien als uitkijkpost om te jagen in ons veld. Ik heb die tot op een 20 meter kunnen benaderen door van boom tot struik te sluipen. Dichter kon ik niet. Deze foto is fel gecropt, 560mm is echt wel kort .

    Last edited by hvr_oosterzele; 11 juli 2005, 21:48.

  • #2
    Re: Roofvogel

    is dit geen jonge torenvalk ? Maar zou best ook iets anders kunnen zijn

    Eerlijk gezegd zie ik het wel dat er aan deze foto iets anders aan is dan je andere foto's (felle crop in dit geval), hij is minder scherp.

    Maar het verbaasd me ook dat 560mm niet voldoende is vanop 20 meter. Het lijkt me nu niet direkt de grootste roofvogel, maar echt een kleintje is het toch ook niet.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: Roofvogel

      tis dat sluipen waar we het voor doen he?
      toch mooie prent hoor
      Mac

      Comment


      • #4
        Re: Roofvogel

        Hans als sluipschutter moet kunnen vrouwke zal wel wassen
        wel mooie pose

        Comment


        • #5
          Re: Roofvogel

          Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
          tis dat sluipen waar we het voor doen he?
          toch mooie prent hoor
          Mac
          Yeah, denk ik ook !!!

          Wel Hans, ik zou mij in elk geval de koning te rijk voelen mocht ik dit kunnen "schieten". Ik heb het al eens gezegd : "Het is niet de foto die telt, maar het fotograferen. - Het is niet het fotograferen wat telt, maar het kijken !!!"
          Ik denk dat, wanneer je deze dichter wil benaderen, er niet anders opzit dan die een tentje op te wachten... met het nodige geduld !!!

          Hoewel niet de gestoken scherpte die we gewoon zijn, toch een topplaat !
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Roofvogel

            Toffe waarneming en inderdaad een Torenvalkje, toch een van de kleinere roofvogels gekend voor zijn terplaatse blijven hangen (bidden) op zoek naar lekkere hapjes.

            Comment


            • #7
              Re: Roofvogel : Torenvalk

              Vandaag nog eentje in de vlucht kunnen meepikken, zat wel redelijk veraf.

              Comment


              • #8
                Re: Roofvogel : Torenvalk

                Zo'n mooie veraf foto's zou ik ook wel willen maken (zou zelfs al tevreden zijn moesten het dichtbij foto's zijn).

                Toeval wil dat er gisterenavond ook 1tje in mijnen hof kwam zitten. Hij bleef 5 seconden zitten kijken hoe wij zaten te eten en was dan terug weg. Geen foto materiaal in de buurt en zeker geen 560mm

                Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Roofvogel : Torenvalk

                  tweede is ook fijn
                  Mac

                  Comment

                  Working...
                  X