Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma, wie helpt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma, wie helpt?

    Vorig jaar heb ik in avondschool module 1 & 2 van een cursus "programmeren" gevolgd. (ik zal niet in detail treden, om leken niet af te schrikken ); Vanaf september start module 3 & 4.

    Nu twijfel ik eigenlijk een beetje want ik ben ook sterk geinteresseerd in een cursus fotografie. Die programmeercursus kan ik anderzijds ook wel heel goed gebruiken, want ik ben programmeur als beroep.

    Hoewel ik het aspect van ontwikkeling van foto's niet nodig zal hebben ben ik overtuigd dat ik toch heel veel zal bijleren. Laat één ding duidelijk zijn, het gaat mij hier niet om het al dan niet behalen van een officieel erkend diploma fotografie, maar het is wel mooi meegenomen.

    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie:
    - kiezen voor de opleiding die zijn nut heeft voor je beroep?
    of
    - kiezen voor je hobby?

    ik kan niet kiezen!!!!!
    bedankt voor de tips/raad/meningen.
    mvg,
    Johan

  • #2
    Re: Dilemma, wie helpt?

    Eeuh, ben jaren programmeur geweest en ben als zelfstandige nog steeds full time werkzaam in de automatisering Simpel gezegd, beroep is voor mij belangrijker dan hobby

    Da's mijn mening althans. Dat beroep laat me al dat dure spul kopen, andersom zie ik persoonlijk niet gebeuren
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma, wie helpt?

      Ik zou gaan voor programeren, dit is uw inkomen en toekomst, dank zij dit kan je uw hobby betalen.

      Bijleren/ervolmaken kan je nog je verdere leven doen, het belangrijkste eerst!

      Rome is niet in een dag gebouwd, maar als je jong bent...

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma, wie helpt?

        hobby he Johan
        werken kunt ge nog lang genoeg
        Mac

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma, wie helpt?

          Niemand kan die keuze voor jou maken, enkel jij... En wat de raadgevingen ook zijn, uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen. De stelling die Teddy-Bear inneemt kan ik echter alleen maar bijtreden.
          Het is als je jong bent dat je aan je broodwinning moet werken. Eens die broodwinning is wat het moet zijn, dan kan je tijd in je hobby steken.
          Zo heb ik het gedaan, zo zullen duizenden het voor jou en ook nog na jou doen.

          Succes met de keuze en moge het de juiste voor jou zijn
          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma, wie helpt?

            Ik kan enkel zeggen: je moet er zin in hebben. Als je dan uiteindelijk programmaren kiest, maar je doet liever fotografie en zit je het constant te beklagen, kies dan fotografie (of omgekeerd). Als je ze natuurlijk allebei graag wil doen, dan zit je met een dillema, en jij bent de enige die dat kan oplossen.
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma, wie helpt?

              De keuze moet je zelf maken, maar als je in je beroep echt ambitie hebt dan staat dit een leuke hobby als fotografie niet in de weg. Denk maar eens aan het feit dat je op termijn een persoonlijk vennootschapje kan oprichten met als maatschappelijk doel "IT" én "Fotografie". Als je je hobby laat primeren is dit op korte termijn misschien de leukste optie, doch je zal tot je 65ste moeten wachten tot je van die vervelende dagtaak verlost bent voor je je ten volle op je hobby kan storten.

              Ik ben er absolute voorstander van om beroepsbezigheden, gezin en vrije tijd elk zijn eigen plaats en belang in het leven te gunnen. Doch de gemakkelijkste weg om een harmonie hierin te vinden is een succesvolle beroepsbezigheid. Sorry, maar dit is nu eenmaal zo in de westerse maatschappij. Je kan ertegen zijn, het anders willen, maar die harmonie ga je veel moelijker vinden.

              Mijn gedacht hoeft niet het juiste te zijn maar het gaat wel op voor mijzelf. Misschien ook voor jou ?
              DigiCam

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma, wie helpt?

                Bedankt iedereen, zal wsl wel voor programmeren gaan.
                Deze motivatie vond ik wel leuk: "Dankzij je beroep kan je je hobby betalen."

                nogmaal thanks all!

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma, wie helpt?

                  Beslissing nemen, niet meer twijfelen, en vooruit kijken!
                  Succes!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma, wie helpt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
                    hobby he Johan
                    werken kunt ge nog lang genoeg
                    Mac
                    Yep
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma, wie helpt?

                      je moet doen waar je zelf het meest zin in hebt
                      http://www.dullaert.net

                      Comment

                      Working...
                      X