Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vloeken op een D70 (deel II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vloeken op een D70 (deel II)

    Anderhalf maandje geleden postte ik een bericht met dezelfde titel (maar dan zonder II). Ik had na jaren SLR net m'n DSLR en kreeg geen fatsoenlijke foto op het scherm. Anderhalve maand later gaat het de goede kant op, zolang het onderwerp stil staat en het licht me gunstig gezind. Vandaag weer eens iets bewogens gepakt (vliegende fietsers en skateboarders). Normaal (analoog) levert dat een "volkomen mislukt" percentage van 50 op. Vandaag was dat ongeveer 95 %. Dit is een van de weinigen die niet de emmer ingaat.



    Zij er mensen met ervaring die kunnen aangeven welke instellingen zij in dit soort omstandigheden gebruiken?
    Bewegings onscherpte kan bij dit soort foto's dynamiek geven. maar dit is "out of focus" waar ik het niet wil.
    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

  • #2
    Re: Vloeken op een D70 (deel II)

    Wat een concentratie! Mooi vastgelegd!!

    Grtz,F@bke
    Lach zo lang je leeft, want je leeft zo lang je lacht.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Vloeken op een D70 (deel II)

      De foto die hier te zien is is schitterend. Kan je eens een exemplaar van een slechte foto posten ?
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: Vloeken op een D70 (deel II)

        Bedankt voor de complimenten. Normaal geeft iedereen altijd het verkleinen de schuld van de onscherpte. Hier is het net andersom. Door het verkleinen valt de onscherpte niet op. Als je het orgineel bekijkt zie je volgens mij duidelijk dat er niet goed gefocust is.

        Op verzoek heb ik hier (Tips en Trucs forum) twee mislukte voorbeelden geplaatst.

        [MOD] Link aangepast.
        Willy
        Last edited by Hombre; 5 juli 2005, 20:47.
        Op een gave huid kun je niet scherpstellen
        Simpele albumpjes

        Comment

        Working...
        X