Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

    Hier zijn nog enkele foto's van de groep "Black Forest" die vorige donderdag hier opgetreden heeft:

    iso800 ; 1/200 ; f4 ; 117mm


    iso1600 ; 1/60 ; f4 ; 159mm (+ Neatimage)


    iso1600 ; 1/800 ; f4 ; 88mm (+ Neatimage)

    Voor deze foto's heb ik de Sigma 70-200 f2,8 gebruikt .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

    prima reeks

    Comment


    • #3
      Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

      Mooie foto's.
      Ik heb die lens juist besteld. Leuk om te zien dat het duidelijk geen miskoop is.
      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

      Comment


      • #4
        Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

        Mooi mooi mooi, maar euh ... ik vermoed dat die laatste op 1/80e genomen is en niet op 1/800e, anders was er wel gigantisch veel licht

        Comment


        • #5
          Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
          Mooi mooi mooi, maar euh ... ik vermoed dat die laatste op 1/80e genomen is en niet op 1/800e, anders was er wel gigantisch veel licht
          Ik heb het nog eens nagezien via de EOS Viewer, en het is wel degelijk 1/800sec. Die stond vlakbij een spot, en die gaf genoeg licht om op iso 1600 en f4 voor zo'n korte sluitertijd te zorgen. Maar als ik foto's wou maken vanuit een andere hoek had ik die iso 1600 weer zeker nodig.

          Ik heb nog wat meer gegevens bekeken, en op enkele minuten tijd zit er een verschil van 1/30 sec tot 1/800sec, allemaal op iso 1600 en f4 .

          De spots knipperden dus de hele tijd, en dan is het niet echt simpel om foto's te maken. Er zijn er ook over-en onderbelichte bij omdat de camera eerst een lichtmeting doet tijdens het scherpstellen, maar als je dan afdrukt en het licht gaat dan net feller (of minder fel) branden, dan zijn de foto's dus niet juist belicht .

          In de twee laatste foto's zit geen exif meer omdat ze door Neatimage gehaald zijn. Normaal probeer ik ervoor te zorgen dat die altijd terug te vinden is via een Exifreader.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

            Die laatste foto ISO 1600 Waar is dat ruis* naartoe, met mijn 350D heb ik er toch stukken meer heb ik de indruk

            Ken de groep helemaal niet, maar terug mooie concert-fotos, ik zou het zelf ook wel eens willen...


            *edit: ruis zelf met neat-image(ofwel kan ik er niet mee werken)

            Comment


            • #7
              Re: Black Forest (Kiosk Zomert deel 1)

              Technisch zit het wel snor maar ben er niet echt wild van

              Comment

              Working...
              X