Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede macro foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede macro foto's

    Hoi,
    Ik ben nieuw op het forum. Heb eeb EOS20D met o.a. een f100 2.8 macro van Canon. Sindsdien ik deze lens heb (ragscherp en zo) nog niet echt bevredigende foto's gemaakt die ik ook kan en wil plaatsen. M'n hart heeft altijd (en nog) bij de reportage fotografie gelegen maar reportage's op de vierkante centimeter beginnen me ook aan te spreken. `heeft iemand goede tips waar ik online veel kan leren over de vierkante centimeter fotografie........hoop dat ik binnenkort wat foto's met jullie kan delen.
    Groet Luc

  • #2
    Re: Goede macro foto's

    wel, heb niet direct een link, maar omdat ik regelmatig met het zelfde probleem zit..; dan wel met een d70 + sigma 180mm en ook niet altijd het scherpe beeld krijg wat ik wens... ben ik al wel tot de conclusie gekomen.... diafragma proberen richting de F16 en hoger te krijgen en je sluitertijd in mijn geval boven de 1/200. bij jou zou ik die toch zeker houden boven de 1/100

    En ja.. indien mogelijk werken met statief. Moet zeggen.. heb nu paar keer statief gebruikt en de foto's die ik daarvan kreeg waren toch al een stuk beter. Heb ook gemerkt dat manueel scherp stellen soms beter gaat dan AF. Zeker met weerspiegelende objecten.

    succes ermee. en aarzel zeker niet om iets te posten qua foto... je kan en wij ook er alleen maar van leren.

    mvg Frans


    ps: welkom trouwens op bd. en zeggen dat alles met mate moet.... wel hier heb je veel fotografie maten... dus kom maar vaak langs op dit verslavende forum.

    Comment


    • #3
      Re: Goede macro foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Snarfie
      wel, heb niet direct een link, maar omdat ik regelmatig met het zelfde probleem zit..; dan wel met een d70 + sigma 180mm en ook niet altijd het scherpe beeld krijg wat ik wens... ben ik al wel tot de conclusie gekomen.... diafragma proberen richting de F16 en hoger te krijgen en je sluitertijd in mijn geval boven de 1/200. bij jou zou ik die toch zeker houden boven de 1/100

      En ja.. indien mogelijk werken met statief. Moet zeggen.. heb nu paar keer statief gebruikt en de foto's die ik daarvan kreeg waren toch al een stuk beter. Heb ook gemerkt dat manueel scherp stellen soms beter gaat dan AF. Zeker met weerspiegelende objecten.

      succes ermee. en aarzel zeker niet om iets te posten qua foto... je kan en wij ook er alleen maar van leren.

      mvg Frans


      ps: welkom trouwens op bd. en zeggen dat alles met mate moet.... wel hier heb je veel fotografie maten... dus kom maar vaak langs op dit verslavende forum.
      Heb dank voor je woorden! Zit me net ook nog af te vragen hoe het met de belichting zit, een trapje maken of afgaan op de camera....maar goed ik ga maar gewoon schieten en al doende leren! De beste manier, Groet Luc

      Comment


      • #4
        Re: Goede macro foto's

        In het fotodiscussie-forum wordt een foto verwacht.
        Zonder foto hoort deze topic bij algemeen. Vandaar de verplaatsing.

        Comment


        • #5
          Re: Goede macro foto's

          Als je deze link volgt: http://www.fredmiranda.com/forum/board/45 zie je links boven een link naar "Macro World Resource". Erg veel goede info over macro.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment

          Working...
          X