Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rekwisieten huren/kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rekwisieten huren/kopen

    Is er iemand die wel eens rekwisieten huurt voor een foto shoot? Ik denk aan meubels, juwelen, ... Zijn er firma's in Belgie of Zuid-Nederland die zoiets doen?

    Ik loop met wat ideetjes in mijn hoofd, maar ik heb geen zin om een boel geld uit te geven om bv. speciale juwelen te kopen voor een modellen shoot...

    Wat ik wel wil kopen zijn een paar goeie namaak pistolen. Zo van die stoer uitziende dingen zoals Lara Croft d'er heeft Iemand een idee waar ze zoiets verkopen aan een redelijke prijs? Warschijnlijk is het een goed idee om eens de speelgoedwinkels af te lopen, maar ik ben bang dat ik daar niet iets ga vinden dat er redelijk echt uit ziet.


    Bedankt, Kris.
    My work: VICTORIE.com

  • #2
    Re: Rekwisieten huren/kopen

    er bestaan bbgun replicas.

    mooie replicas kosten geld!
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Rekwisieten huren/kopen

      Oorspronkelijk geplaatst door lks712
      Wat ik wel wil kopen zijn een paar goeie namaak pistolen. Zo van die stoer uitziende dingen zoals Lara Croft d'er heeft Iemand een idee waar ze zoiets verkopen aan een redelijke prijs? Warschijnlijk is het een goed idee om eens de speelgoedwinkels af te lopen, maar ik ben bang dat ik daar niet iets ga vinden dat er redelijk echt uit ziet.
      Even rondkijken in de betere modelbouwwinkel... Daar vind je meestal wel mooie exemplaren...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Rekwisieten huren/kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        er bestaan bbgun replicas.
        Ik had inderdaad al een paar dingen gevonden. Maar de meeste van die dingen werken ook echt, al is het dan op luchtdruk. En dat is eigenlijk niet de bedoeling: ik heb geen zin om in de problemen te komen door die dingen.

        Maar toch bedankt voor de tip. Ik ga toch even verder lezen over bb guns.


        Kris.
        My work: VICTORIE.com

        Comment


        • #5
          Re: Rekwisieten huren/kopen

          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Even rondkijken in de betere modelbouwwinkel... Daar vind je meestal wel mooie exemplaren...
          Dat is een goeie tip! Iemand adresjes?


          Kris.
          My work: VICTORIE.com

          Comment


          • #6
            Re: Rekwisieten huren/kopen

            Je hebt van die goed nagemaakte 'bollekes geweren' zonder luchtdruk, die ook echt lijken hoor... In knokke is daar een goede winkel voor, maar vraag mij niet waar ..
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #7
              Re: Rekwisieten huren/kopen

              kwestie van niet in de problemen te geraken: als het er echt op lijkt dan kun je in de problemen geraken.

              dacht zelf dat wettelijk gezien en vals wapen (dat niet te onderscheiden is van een echt) richten op iemand gelijk stond aan het richten van een echt wapen op iemand...
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Rekwisieten huren/kopen

                Het is zeeeer gevaarlijk, en je kan er serieus mee in de problemen geraken, en zeker als je dat in de handen van een model stopt

                Alle e mannekes ( lig hier plat en kan niet meer )
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Rekwisieten huren/kopen

                  Ik zou er ook niet mee op straat gaan zwaaien (en al zeker niet in een juwelier ), maar in een studio kan het niet veel kwaad, denk ik.
                  Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                  Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rekwisieten huren/kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
                    Ik zou er ook niet mee op straat gaan zwaaien (en al zeker niet in een juwelier ), maar in een studio kan het niet veel kwaad, denk ik.
                    Ik was niet meteen van plan van een juwelier te overvallen Maar ik heb wel begrepen dat de wetgeving ivm. met luchtdrukwapens niet erg duidelijk is, en dat er bvb. best niet mee in je auto rondrijdt. Ik heb echt geen zin om een uur of 3 op een politiekantoor te gaan zitten om uit te leggen dat ik geen kwade bedoelingen had, dat ik op weg was naar een foto locatie en alleen maar foto's wilde maken van een model met een namaakwapen in zijn/haar handen.

                    Volgende weekend wel eens op pand gaan in Antwerpen... Ik heb daar een paar adresjes van modelbouwzaken gevonden. En wat de wetgeving betreft, toch maar eens mijn licht opsteken bij een wapenhandelaar en/of lokale politie.


                    Kris.
                    Last edited by ksaelen; 2 juli 2005, 16:48.
                    My work: VICTORIE.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rekwisieten huren/kopen

                      hoi Ksaelen,
                      Ik heb een mooie colectie aan vuurwapens waaronder ook replica's gaande van de nieuwste Gaitling elec.snelvuurwapen (terminater) tot een Walther nighthowk (zeer futuristisch).
                      Deze gebruik ik ook in combinatie met al dan niet geklede modellen, met of zonder speciale effecten.
                      Deze kunnen uiteraard het terein niet verlaten maar als je interesse hebt mag je hier gerust deze zaken gebruiken als gadgeds bij een fotoshoot.
                      Achtergronden en studiolichten zijn ook aanwezig.
                      mocht er interesse zijn dan plaats ik enkele op m'n website dan kan je zelf beslissen of het de juiste "toestellen" :-) zijn.

                      Gr. unicorn

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rekwisieten huren/kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ksaelen Bekijk bericht
                        Ik was niet meteen van plan van een juwelier te overvallen Maar ik heb wel begrepen dat de wetgeving ivm. met luchtdrukwapens niet erg duidelijk is, en dat er bvb. best niet mee in je auto rondrijdt. Ik heb echt geen zin om een uur of 3 op een politiekantoor te gaan zitten om uit te leggen dat ik geen kwade bedoelingen had, dat ik op weg was naar een foto locatie en alleen maar foto's wilde maken van een model met een namaakwapen in zijn/haar handen.

                        Volgende weekend wel eens op pand gaan in Antwerpen... Ik heb daar een paar adresjes van modelbouwzaken gevonden. En wat de wetgeving betreft, toch maar eens mijn licht opsteken bij een wapenhandelaar en/of lokale politie.


                        Kris.
                        Je mag je wapen vervoeren als je naar de club/een wedstrijd gaat (ervan komt).
                        Sowieso niet geladen. Munitie apart. In een koffer, maar als hier een slot op moet weet ik niet.
                        Met luchtdrukwapens doe ik net hetzelfde. Maar een bb-gun valt waarschijnlijk niet onder de 'luchtdruk' wapens, er kan niet echt over 'druk' gesproke worden
                        Ik vermoed dat er niets kan gezegd worden als je een bb-gun IN een koffer, met de "kogeltjes" apart, naar een studio gaat.
                        @unicorn
                        De nighthawk heb ik ook, maar geen replica.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rekwisieten huren/kopen

                          Kmoet echt lachen hier...
                          BBguns verkopen ze in SPEELGOEDwinkels

                          Je geraakt met die plastic prullen echt niet in de problemen.
                          Kheb er vroeger ook nog eentje gehad... Maar die plastic bollen komen wel verrekte snel uit zo'n ding...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rekwisieten huren/kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            Het is zeeeer gevaarlijk, en je kan er serieus mee in de problemen geraken, en zeker als je dat in de handen van een model stopt

                            Alle e mannekes ( lig hier plat en kan niet meer )
                            Dit kan echt wel gevaarlijk zijn in de handen van een model


                            Ik spreek van ondervinding
                            Last edited by zunoel; 28 december 2007, 17:54.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment

                            Working...
                            X