Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

search gaat niet?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • search gaat niet?

    ligt het aan mijn pc of lukt de search bij anderen ook niet?

    nu ik dit vraag kan ik best ook ineens mijn vraagje stellen:

    als je dia's op pc wil zetten (en geen "lichtbak" of zo hebt) kan je dat doen via inscannen?
    ik heb dit eens geprobeerd, maar dan is de kwaliteit toch niet zo goed. Hebben jullie speciale instellingen ofzo? of waar moet ik rekening mee houden als ik dit wil doen?

    mvg.

  • #2
    Echt goed inscannen kan enkel met een speciale dia-negatiefscanner. Erik.D heeft eens een topic gestart met een afbeelding van een soort lichtbak waarop hij de dia's in macrostand fotografeerde met een vrij goed resultaat. Doe eens een search op Erik.D

    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      er bestaan vrij betaalbare, goede scanners die een dia-module meeleveren.

      bv. de agfa e-50.
      kostte een jaar of twee geleden +/-11.000 bef.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        ja, maar ik ga nu geen nieuwe scanner kopen om een 20-tal dia's op pc te krijgen, want heb juist een HP officejet D145 aangekocht.

        Comment


        • #5
          Als je een dia zou inscannen via een flatbed scanner zou de kwaliteit altijd erg laag zijn. De resolutie van een flatbed is te beperkt om een dergelijk klein, 24 x 36 negatief of dia in te scannen. Heb dit reeds geprobeerd en toen maar een dia/negatief scanner gaan lenen bij een vriend en dat werkt echt wel goed, was een Nikon Coolscan. Vaak kan je zo'n scanner ook best huren bij een fotoclub of provinciale uitleendienst tegen een redelijk laag bedrag. Succes!
          Luc "iKKe"
          http://www.jip.be/luc

          Comment


          • #6
            ah, ok. Ma dan denk ik dat het toch het gemakkelijkste is om de dia's binnen te brengen in een foto-winkel en dan op een cdrom te laten zetten als dit niet te kostelijk is natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Van waar ben je Xerox?
              Eventueel kijk even in mijn^profile, als het dicht genoeg is mail me dan dan kunnen we dat misschien even bij mij doen met mijn Nikon Coolscan III.

              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lazy Charles
                Van waar ben je Xerox?
                Eventueel kijk even in mijn^profile, als het dicht genoeg is mail me dan dan kunnen we dat misschien even bij mij doen met mijn Nikon Coolscan III.


                hey, ik ben van Tongeren. Dat is helaas niet in de buurt. Maar toch heel erg bedankt voor het aanbod!

                Comment

                Working...
                X